Citat:
V50 1,8F har kamkedja, men lider dock av andra obehagliga problem. Hade en från -09 som var inne på verkstan titt som tätt utan att dom lyckades lösa alla problem. Det jobbigaste var att den ibland kunde dö när man tröck ner kopplingen, och andra gånger var den bara svårstartad. Körde på etanol första halvåret, men resterande tre år körde jag bara på bensin, även Volvoverkstan rekommenderade att man inte kör bilen på etanol.
Kan jag inte undvika problemet av etanol om jaga bara kör med bensin på 1.8 flexifuel? Jag skulle vilja ha 1.8 istället 2.4 för att jag vill bilen ska dra mindre bensin. och jag tror alla 1.8 med bensin är flexifuel.
och kanske var detta problem med din bil som verkstaden inte kunde lösa var pga du ofta körde på etanol? jag också hörde att etanol pajar motor.
Citat:
V50 2,4 eller D5 med skinnklädsel är den du skall leta efter
Jag läste en annons på blocket om en V50 där skrev en kille att det fanns litet sprick på skinnklädsel och han betonade ironiskt att "det var ett måste för alla V50 bilar".
Det känns som att Golfen har rost problem och V50en har klädsel problem som generellt