2014-07-15, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caesarn
Har fått skjortor både i undre och övre spannet, så 10-20 arbetsdagar verkar stämma ganska bra.

Stämmer bra det, senaste ordrarna har tagit i princip precis två veckor (inte enbart arbetsdagar räknade) så är väldigt nöjd. Nån som vet vilket tyg som är bäst att välja för vit och svart skjorta? Vill inte ha nåt som är glansigt.
Citera
2014-07-25, 02:42
Medlem
Hade uppskattat lite recensioner på olika tyger.

Någon som testat den billigaste vita för ~300 ?

I övrigt skulle recensioner på alla tyger uppskattas!
Citera
2014-07-30, 09:56
Medlem
the-gafferrs avatar
Har beställt en skjorta från Tailorstore tidigare, och den är jag nöjd med. En enkel, vit skjorta. Den är dock av ett material som jag inte skulle använda till vardags då materialet inte är, enligt mig, tillräckligt mjukt och medgörligt för vardagsanvändning.

Funderar nu på att göra en ny beställning från Tailorstore, denna gång är jag ute efter en enfärgad casualskjorta. Men när jag klickar i alternativet "Casual" så kommer endast randiga och rutiga skjortor upp. När jag söker runt på alla skjorttyper får jag dock upp en hel del enfärgade skjortor som vid första anblick ser ut att fungera för lite mer vardaglig användning. Men jag är rädd för att dessa är tänkta för att passa till t.ex. kostymer och därför blir för "plastigt" och "blankt" (i brist på mer passande ord).

Jag är, som ni märker, lite förvirrad. Hjälp uppskattas!
Senast redigerad av the-gafferr 2014-07-30 kl. 10:12.
Citera
2014-07-30, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the-gafferr
Har beställt en skjorta från Tailorstore tidigare, och den är jag nöjd med. En enkel, vit skjorta. Den är dock av ett material som jag inte skulle använda till vardags då materialet inte är, enligt mig, tillräckligt mjukt och medgörligt för vardagsanvändning.

Funderar nu på att göra en ny beställning från Tailorstore, denna gång är jag ute efter en enfärgad casualskjorta. Men när jag klickar i alternativet "Casual" så kommer endast randiga och rutiga skjortor upp. När jag söker runt på alla skjorttyper får jag dock upp en hel del enfärgade skjortor som vid första anblick ser ut att fungera för lite mer vardaglig användning. Men jag är rädd för att dessa är tänkta för att passa till t.ex. kostymer och därför blir för "plastigt" och "blankt" (i brist på mer passande ord).

Jag gillar tyget "Ramalde", det är oxford och fungerar nice som casual i enfärgat.
Citera
2014-07-30, 20:30
Medlem
the-gafferrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Jag gillar tyget "Ramalde", det är oxford och fungerar nice som casual i enfärgat.

Hur är kvaliteten då?

Vad är den egentliga skillnaden mellan Ramalde och t.ex. Huesa? De båda är ju oxford. Är det tätheten på tyget? Varför är Huesa dyrare än Ramalde, bättre kvalitet?
Citera
2014-07-31, 16:10
Medlem
Citat:
Hur är kvaliteten då?

Vad är den egentliga skillnaden mellan Ramalde och t.ex. Huesa? De båda är ju oxford. Är det tätheten på tyget? Varför är Huesa dyrare än Ramalde, bättre kvalitet?

Jag är jättedålig på sånt men tyget känns robust och riktigt skönt. Vet faktiskt inte, har för mig man kan kolla info om alla tyger så ser man hur de är tvinnade och sånt.
Citera
2014-08-04, 21:23
Medlem
Gafflens avatar
Citat:

Fick en rutig från en kompis, väldigt obekväm och ful.
Citera
2014-08-04, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Fick en rutig från en kompis, väldigt obekväm och ful.

Wow, din recension var grym. Speciellt med tanke på att du får en MÅTTsydd skjorta från en kompis, vars TYG han valt och tyckt var snyggt..
Citera
2014-08-05, 12:26
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Wow, din recension var grym. Speciellt med tanke på att du får en MÅTTsydd skjorta från en kompis, vars TYG han valt och tyckt var snyggt..

Okej jag utvecklar, hon och jag tog mått innan för en "överraskning" så jag fick måtten rätt men skjortans tyg satt inte så bekvämt som väntat då materialet var något halt.

Jag uppskattar mer deras vita skjortor där materialet är mer mjukt och mysigt, så jag skulle rekommendera att inte ta det rutiga mönstret.
Citera
2014-08-12, 14:26
Medlem
Bör man välja rak eller modern skärning om skjortan ska bäras utanpå jeansen?
Citera
2014-08-12, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fast_one
Bör man välja rak eller modern skärning om skjortan ska bäras utanpå jeansen?

Modern
Citera
2014-08-31, 10:39
Medlem
sweden_lands avatar
Hej!
Jag har absolut ingen erfarenhet när det kommer till att vara finklädd.
Men jag har en fin svart/grå kostym och byxor som passar till den. Nu vill jag har en skräddarsydd vit skjorta till detta.

Har inte mycket pengar så tänkte köpa den för 299kr, den vita skjortan. Men några inputs från er andra duktiga hade varit kul. Finns ju så mycket saker man kan lägga till och ändra på skjortan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in