Citat:
Ursprungligen postat av
Glenn-Matthews
Hur blev resultatet?
Tog ett bra tag att få skjortan, runt fem veckor, så glömde bort min uppföljning. Samlade intrycket är att den blev helt okej. Vill ha skjortor som sitter nära kroppen men den här blev i tajtaste laget. Framför allt är det kring bröst och midja som det stränar. Anledningen till att det blev så här kan bero på att min måttskjorta är av "madrastyg" vilket har låg trådtäthet som gör att nästan stretchar lite. Nu valde jag ett grovt oxfordtyg, känns som det håller bra kvalité för priset och mäter sig gått och väl med betydligt dyrare butiksskjortor. Har inte tvättat skjortan ännu men har svårt att se att det skulle göra något angående problemen.
Så här i efterhand skulle jag nog valt mjuk manschett och möjligtvis även mjuk krage då de känns aningen styva för min smak, kommer använda den som en casual-skjorta till jeans. Är inte vidare insatt i sömnad men känns som att knapparna sitter bra, tiden får utvisa. Det enda som jag är besviken på är kragen som känns aningen enkel, på min 250 kronors-skjorta funkar den. Men ifall den skulle sitta på en skjorta av Tailorstores dyrare tyger för runt tusenlappen hade jag inte varit nöjd.
På det hela fick jag dock en väldigt prisvärd skjorta och med lite justeringar så kan nog framtida beställningar bli riktigt bra.