2014-07-29, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är tydligen brukligt med en tå per fot. (FB) Den långa tråden om tejpen från Boden

Brukligt är inga tår alls tejpade.
Det är brukligt att man tejpar skador. På tårna kan de handla om skavsår eller rivsår.
Är man ömhudad någonstans kanske man tejpar lite förebyggande för att undvika skavsår.
Citera
2014-07-29, 22:53
Medlem
Citat:
Nej, 100 mil söderut. Hur vet du VB:s träningsvanor?

Det har förekommit lite vittnesmål om det tidigt i tråden.
Citera
2014-07-29, 22:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Det har förekommit lite vittnesmål om det tidigt i tråden.
Ja, men inget sådant här:
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
Och på egna sk, löppass var hon ute 15-20 min eller gick mesta delen och oftast med mobilen i hand.
Men har det det så får gärna oswin rätta mig.
Citera
2014-07-29, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oraklet.i.skogen
Så är det. Tejp kan användas i förebyggande syfte men har skadan redan skett är plåster att föredra.

Ska man träna så tejpar man. Plåster funkar inte att träna med, ett plåster lossnar direkt dessutom håller tejpen ihop en sårskada om den får en smäll. Med ett plåster börjar det lätt blöda igen och blodet rinner rätt ut på sidorna av plåstret.

Pratar vi sedan skavsår så plåstrar man väl aldrig sådana.
Citera
2014-07-29, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
exakt, och ett blödande sår eller skavsår sätter ingen en häftande tejp på.

Jaså? Hur gör man då för att träna trots skavsår?
Citera
2014-07-29, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag respekterar din åsikt, dock håller jag inte med dig. Rullen har åberopats som bevis. I det perspektivet är det väsentligt vems den är. Om det är VB rulle så kan hon ha lagt den på badrumsskåpet långt före mordet och då blir rullen ointressant som bevis anser jag.

Jag uttrycker mig såhär istället, rullen är irrelevant som bevis med nuvarande status, den luktade inte ens lik.

EDIT;Om det är den rulle som KJ stal ur en SAAB så har han hanterat den.

Hypotetiskt.

Det kan finnas fler tejprullar.

Han påstår att han tog den på vintern typ 2 månader tidigare. På vintern är det kallt i Norrland. Då använder man handskar. Speciellt om man skall "sno" något ur en bil. Eller låg dom i en förpackning kanske? Fast historien verkar lite krystad...

Jag håller med om att bevisvärdet för tejpen är tveksamt. Men bedömningen som HR gör är samtidigt inte helt orimlig.

Juridik är inte matematik.
Senast redigerad av B.R.Donut 2014-07-29 kl. 23:12.
Citera
2014-07-29, 23:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Han påstår att han tog den på vintern typ 2 månader tidigare. På vintern är det kallt i Norrland. Då använder man handskar. Speciellt om man skall "sno" något ur en bil. Hypotetiskt.

Jag håller med om att bevisvärdet för tejpen är tveksamt. Men bedömningen som HR gör är samtidigt inte helt orimlig.

Juridik är inte matematik.
Saabägaren säger, enligt bloggen, att tejpen inte var delad. Om det är samma tejp som hittades på badrumsskåpet så är den hanterad.
Citera
2014-07-29, 23:11
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Saabägaren säger, enligt bloggen, att tejpen inte var delad. Om det är samma tejp som hittades på badrumsskåpet så är den hanterad.
Nej, SAAB-ägaren säger inte det någonstans där det kan verifieras.

Han säger i förhör att han inte ens saknar någon tejp i bilen - så hur skulle han ens kunna säga hur den tejp han inte saknade såg ut.

En rulle tar polisen i beslag från bilen - inte ens den visste han att han hade i bilen.. har han pratat om någon rulle - vilket jag betvivlar - så är det i så fall den som polisen tar ur bilen .. den andra minns han ju inte ens.
Dessutom kan han inte vittna om något skick på något i en bil som har stått i typ ett år utan att han varit där.
Citera
2014-07-29, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Jaså? Hur gör man då för att träna trots skavsår?

sry, skulle skrivi blödande skavsår. fast tuffingar inom karaten kanske tejpar över blod? de gör man it i fotboll.
Citera
2014-07-29, 23:16
Moderator
OYs avatar
Citat:

Jag kan tänka mig att mördaren använde kniv eller sax för att kapa av tejpbitar om handskar användes. Oavsett vilket så visar SKL undersökning inte att bitarna kommer från rullen i KJ badrum. Således är rullen inte ett föremål som talar för någonting som har med mordet att göra.

Man kallar ett äpple för päron för att päron passar bättre i åtalet.
Citera
2014-07-29, 23:18
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag kan tänka mig att mördaren använde kniv eller sax för att kapa av tejpbitar om handskar användes. Oavsett vilket så visar SKL undersökning inte att bitarna kommer från rullen i KJ badrum. Således är rullen inte ett föremål som talar för någonting som har med mordet att göra.

Man kallar ett äpple för päron för att päron passar bättre i åtalet.
Nej, det visar inte SKL:s undersökning - hur många gånger du än upprepar det så är det en lögn du framför.
Citera
2014-07-29, 23:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, SAAB-ägaren säger inte det någonstans där det kan verifieras.

Han säger i förhör att han inte ens saknar någon tejp i bilen - så hur skulle han ens kunna säga hur den tejp han inte saknade såg ut.

En rulle tar polisen i beslag från bilen - inte ens den visste han att han hade i bilen.. har han pratat om någon rulle - vilket jag betvivlar - så är det i så fall den som polisen tar ur bilen .. den andra minns han ju inte ens.
Dessutom kan han inte vittna om något skick på något i en bil som har stått i typ ett år utan att han varit där.
Bloggen påstår att NLL:s tejp är Transpore. Polisen hittade inte Transpore i bilen. Du får gärna kolla med NLL om vad för slags tejp de köper in. Saabägaren påstår, enligt bloggen, att tejpen inte var delad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in