2014-07-29, 21:09
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Luis Alberto kostade nästan lika mycket som Aspas. Vi kan utan tvekan räkna Borini, Adam och Coates till avdelningen sämre värvningar då de alla kostade runt Aspas pris eller mer. Alberto, Coates och Borini kan fortfarande bevisa sig vara bra köp men hittills har de ju inte varit något att hurra över. Om man sedan går än längre tillbaka i tiden finns mer än en drös felvärvningar. Men en stor del av scouterna har väl bytts ut sedan dess tror jag även om jag inte har jättebra koll.

Borini är värderad till det priset vi köpte han för, Adam var "billig" och har faktiskt varit bra när han spelat, inte alls en förkastlig värvning. Coates kan kanske räknas dit då men var inte dyr, onödig värvning. Inte fan är det så illa egentligen som folk tror.

Vill även tillägga att jag pratar om 3 säsonger sen å framåt. Dagens scouter tror jag inte fixar nya Carroll värvningar, är nöjd med årets fönster hittills, dessutom vet jag att fler kommer komma in.
Senast redigerad av Imbaz 2014-07-29 kl. 21:13.
2014-07-29, 21:20
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Borini är värderad till det priset vi köpte han för, Adam var "billig" och har faktiskt varit bra när han spelat, inte alls en förkastlig värvning. Coates kan kanske räknas dit då men var inte dyr, onödig värvning. Inte fan är det så illa egentligen som folk tror.

Vill även tillägga att jag pratar om 3 säsonger sen å framåt. Dagens scouter tror jag inte fixar nya Carroll värvningar, är nöjd med årets fönster hittills, dessutom vet jag att fler kommer komma in.
Tycker inte heller att det är så illa som många vill få det till. Däremot så tycker jag att spelarna jag nämnde inte ska glömmas bort då de tillhör samma prisklass som Aspas. Borinis värde spelar ingen större roll om man inte säljer honom. Om han säljs till mer än vad han köptes in för blir det en bra affär men värvningen i sig kan inte klassas som bra. Han köptes knappast in för att säljas två år senare. Men ja, jag vet att det numera finns en policy om att köpa ungt så att man kan sälja vidare om man vill. Adam bra? Vi har lite olika åsikter om det. Men visst gjorde han vissa bra saker men inte tillräckligt för att jag ska klassa honom som bra under tiden i Liverpool.

Om man vill dissa de scouter som fixade Carroll ska man nog passa sig för att hylla dem för att Suaarez värvades.
2014-07-29, 21:28
Medlem
OleYellers avatar
Ang. Alex Song så var han inte ens speciellt bra hos Arsenal sist och han är inte typen som behövs nu. Skönt att Barca värvar som en 12-åring på FM-rampage, annars hade Arsenal haft kvar medelmåttan än idag. Not a fan, om det inte märktes. Skulle heller aldrig komma på tal att ta tillbaka honom.

Hoppas en hel del på Carvalho nu. Oskrivet kort hos mig. Känns riktigt spännande till skillnad från Khedira, som jag ändå tror skulle bli helt ok, och Schneiderlin som jag vet är nyttig och bra men ändå rätt osexig.
Senast redigerad av OleYeller 2014-07-29 kl. 21:35.
2014-07-29, 21:33
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Tycker inte heller att det är så illa som många vill få det till. Däremot så tycker jag att spelarna jag nämnde inte ska glömmas bort då de tillhör samma prisklass som Aspas. Borinis värde spelar ingen större roll om man inte säljer honom. Om han säljs till mer än vad han köptes in för blir det en bra affär men värvningen i sig kan inte klassas som bra. Han köptes knappast in för att säljas två år senare. Men ja, jag vet att det numera finns en policy om att köpa ungt så att man kan sälja vidare om man vill. Adam bra? Vi har lite olika åsikter om det. Men visst gjorde han vissa bra saker men inte tillräckligt för att jag ska klassa honom som bra under tiden i Liverpool.

Om man vill dissa de scouter som fixade Carroll ska man nog passa sig för att hylla dem för att Suaarez värvades.

LFC vill sälja Borini men Borini vill vara kvar.
Adam tycker jag i många matcher var en av ljusglimtarna i den tunga tiden LFC hade då han spelad där, så det är klart att för honom var det svårt å glänsa i ett lag som kommer 6-7 i PL, men han var många gånger en spelare som hotade utifrån med många fina bollträffar, några som fortfarande sitter på hornhinnan.

Som sagt, LFC har endå alltid fått fram en målskytt av jävla klass asså, som sedan brukar gå ned sig när de säljs, så det kan ingen ta ifrån dem. Sen har såklart Chelsea lite mindre chanköp å mer dyra säkra köp då de är ekonomiskt dopade.
2014-07-29, 21:37
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Du får nog ta och läsa mitt inlägg igen.

Sittande mittfältare är i det här fallet en sittande spelfördelare/playmaker med defensivt ansvar.
OK, ja Alonso ar i sa fall sittande. Khedira var dock RMs basta brytare innan skadan.
2014-07-29, 21:44
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Sen har såklart Chelsea lite mindre chanköp å mer dyra säkra köp då de är ekonomiskt dopade.
Chelsea har allt sina floppköp de också även om man bortser från Torres. Men de är lättare att glömma bort de det oftast funnits andra spelare som tagit deras plats. En bredd Liverpool inte haft på decennier. Sedan kan man fråga sig hur mycket de lagt ut på alla sina talanger och hur många av dem som slutligen visar sig ta sig till A-truppen. Något som i Liverpools fall hade ansetts vara floppar eller åtminstone dåliga affärer av utomstående.Ekonomiskt tror jag däremot att Chelsea går plus och det är ju en affärsidé som god som någon. Nu låter det lite bittert kanske men även om det är tråkigt utifrån så har jag full förståelse för Chelseas agerande.
2014-07-29, 23:35
Medlem
4522s avatar
Man United har erbjudit den dubbla lönen till Vidal. Om affären ska bli av så lär det ske den här veckan, annars stannar han. Personligen tror jag att han lämnar. Men det är bara min magkänsla.
2014-07-29, 23:43
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Man United har erbjudit den dubbla lönen till Vidal. Om affären ska bli av så lär det ske den här veckan, annars stannar han. Personligen tror jag att han lämnar. Men det är bara min magkänsla.

Vad tjänar han nu? ~5M euro?
2014-07-29, 23:46
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vad tjänar han nu? ~5M euro?

€3.5 miljoner. Enligt en annan källa har han blivit erbjuden €350k i veckan, dvs. lite drygt €13.5 miljoner per år. Så säg att sanningen ligger någonstans mellan det dubbla och den där hutlösa siffran. Oavsett vilket - skapligt lönelyft. Samtidigt ryktas det om att Napoli går efter Fellaini och att United kan släppa honom för €25 miljoner. Sammanträffande?
2014-07-29, 23:52
Bannlyst
Citat:
€3.5 miljoner. Enligt en annan källa har han blivit erbjuden €350k i veckan, dvs. lite drygt €13.5 miljoner per år. Så säg att sanningen ligger någonstans mellan det dubbla och den där hutlösa siffran. Oavsett vilket - skapligt lönelyft. Samtidigt ryktas det om att Napoli går efter Fellaini och att United kan släppa honom för €25 miljoner. Sammanträffande?

I princip alla trovärdiga journalister i England rapporterade om just det där igår, vid ungefär samma tidpunkt också. Det borde betyda att det är med 98% sannolikhet sant. Vad gäller Vidal är de mer passiva och skriver faktiskt ingenting. De hade ingen koll på Herrera-affären heller som bara small till. Får se hur mycket det ligger i det här då, United har konstant gått ut och dementerat att man är intresserade.
2014-07-30, 00:09
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:

Coates har ju varit hur stabil som helst på försäsongen, tror det är på tok för tidigt att döma ut honom. För mig får han gärna ta över Kolos plats om han lyckas hitta en ny klubb i sommar.

Själv är jag inte supernöjd med fönstret än så länge, men det är ingen katastrof heller. Markovic och kanske framför allt Can känns som bra värvningar medans jag inte är så förtjust i att vi slänger bort massa pengar på Southamptons spelare. Kan köpa Lambert som en billig backup som brinner för klubben men Lallana och Lovren var på tok för dyra. Båda är ju ok men Lallana tycker jag inte är värd mer än max 15 miljoner pund och Lovren något liknande. Måste gå att få bättre spelare för dom pengarna om man tittar bortom ön.

Origi känns väl ok han kanske kan bli något i framtiden, men vart är ytterbackarna som vi behöver? Och vart är spetsen framåt? Även om klubben köpt Remy så hade offensiven sett ganska blek ut. Den måste vara väldigt stark med tanke på att vårat försvar läcker så pass mycket. Antingen måste klubben värva spets till anfallet eller till försvaret nu framöver. Planen kan inte vara att bara bredda för då har vi en sämre startelva än förra säsongen och det lär inte räcka till topp 4.
2014-07-30, 00:20
Medlem
Citat:

Kan släppa honom för €25m? United är väl minst sagt måna om att bli av med Fellaini och om Napoli kommer med ett sådant superbud måste de vara bra korkade.

Angående Vidal kommer ju Allegri stå med byxorna nere om han säljs. Iofs kan ju inget garanteras i fotboll men han borde nog uttryckt sig lite mer svävande hittills om det finns en risk att Vidal går.
--------------------

Som väntat går det en del rykten om Lukaku till Everton. Kollade upp det förut och Everton har bara spenderat runt £5m i det här fönstret. Jag har inte koll på vad i den klubbens finansiella situation det är som fordrar frugalitet men med alla TV-intäkter et cet. så får man känslan av att de laddar inför en profilvärvning?

Såg siffran €30m vilket blir knappt £24m vilket nog är nära smärtgränsen för vad Chelsea vill ha för Lukaku. Dock är inte Everton direkta rivaler. Telegraph påstår att Chelsea vill ha £30m så kanske en ev. övergångssumma hamnar däremellan.
Senast redigerad av DaGoose 2014-07-30 kl. 00:28.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in