Citat:
Ursprungligen postat av
Alex P. Keaton
Tycker inte heller att det är så illa som många vill få det till. Däremot så tycker jag att spelarna jag nämnde inte ska glömmas bort då de tillhör samma prisklass som Aspas. Borinis värde spelar ingen större roll om man inte säljer honom. Om han säljs till mer än vad han köptes in för blir det en bra affär men värvningen i sig kan inte klassas som bra. Han köptes knappast in för att säljas två år senare. Men ja, jag vet att det numera finns en policy om att köpa ungt så att man kan sälja vidare om man vill. Adam bra? Vi har lite olika åsikter om det. Men visst gjorde han vissa bra saker men inte tillräckligt för att jag ska klassa honom som bra under tiden i Liverpool.
Om man vill dissa de scouter som fixade Carroll ska man nog passa sig för att hylla dem för att Suaarez värvades.

LFC vill sälja Borini men Borini vill vara kvar.
Adam tycker jag i många matcher var en av ljusglimtarna i den tunga tiden LFC hade då han spelad där, så det är klart att för honom var det svårt å glänsa i ett lag som kommer 6-7 i PL, men han var många gånger en spelare som hotade utifrån med många fina bollträffar, några som fortfarande sitter på hornhinnan.
Som sagt, LFC har endå alltid fått fram en målskytt av jävla klass asså, som sedan brukar gå ned sig när de säljs, så det kan ingen ta ifrån dem. Sen har såklart Chelsea lite mindre chanköp å mer dyra säkra köp då de är ekonomiskt dopade.