2014-07-29, 20:29
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Riktigt bra i SHL tror jag inte. Dom har potentialen att bli riktigt bra, men jag tror inte dom är där nästa säsong. Att vara bra i juniorlandslaget är inte synonymt med att vara bra mot män. Men visst, jag kan se dom vara OK backar i SHL.

Rankar ändå de högre än leksands defensiva backar undantaget Frögren som ändå är på nedgång.
Är faktiskt inte speciellt orolig gällande Djurgårns backar. Forwardsen är jag däremot riktigt orolig för.
Vi, Leksand, Örebro och Modo kommer slåss i botten. Vi är superfavoriter till sista platsen.
2014-07-29, 20:33
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Rankar ändå de högre än leksands defensiva backar undantaget Frögren som ändå är på nedgång.
Inte ens nära. Fortsätt dröm. Frögren är mycket stabil i sin egen ände, lär komma mer tillrätta hos Leksand, Svedberg lirade i första backpar hela förra säsongen och slutade på +/- 0 (jävligt imponerande för att vara förra årets upplaga av Leksand), Rönnberg motbevisade alla, grymt bra i BP, Jacobsson vet jag inte jättemycket om, men har sett pigg ut på dom första isträningarna, betydligt bättre än Linder (eller valfri back i er trupp). Du tror era junisar ens är nära av att vara bättre än dom? Ser ärligt talat inte någon back i eran trupp som inte skulle gå in som 7e back i Leksand.
Senast redigerad av m4tt145 2014-07-29 kl. 20:42.
2014-07-29, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Märks att du är totalt okunnig om Tellqvist. Du får se under säsongen.
Tro mig har sett honom tillräckligt mycket. Han var hyfsad när han var hos oss men definitivt inte så bra som alla vill få det till. Han kanske kan tokspela vissa matcher men han är ganska genomsnittlig i övrigt. Hans bäst-före datum är förbi punkt slut.
2014-07-29, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Tro mig har sett honom tillräckligt mycket. Han var hyfsad när han var hos oss men definitivt inte så bra som alla vill få det till. Han kanske kan tokspela vissa matcher men han är ganska genomsnittlig i övrigt. Hans bäst-före datum är förbi punkt slut.

Genomsnittlig, haha.

Jag förstår, du är anti-Djurgår'n, jag insåg inte det först.
2014-07-29, 20:52
Medlem
J.R.s avatar
Tror också att Frögren kan bli riktigt bra i Leksand om man spelar på liknande sätt i år. I Skellefteå såg han ju lite trög och framförallt svag ut med pucken, men bra på annat -som att hålla rent framför kassen- givetvis. Elak jävel som spelare som man hatälskar lite.
Med SHL's tapp av bra forwards måste nog Frögren gälla för en av dom bästa värvningarna tillsammans med Lehtonen och Dixon.
2014-07-29, 20:55
Medlem
Citat:
Genomsnittlig, haha.

Jag förstår, du är anti-Djurgår'n, jag insåg inte det först.
Säger inte att han är dålig men att påstå att han kommer vara topp 3 bland målvakterna gör att jag hånflinar. ALLA målvakter blir sämre när dom passerar 30, undantaget Henke.
2014-07-29, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Tror också att Frögren kan bli riktigt bra i Leksand om man spelar på liknande sätt i år. I Skellefteå såg han ju lite trög och framförallt svag ut med pucken, men bra på annat -som att hålla rent framför kassen- givetvis. Elak jävel som spelare som man hatälskar lite.
Med SHL's tapp av bra forwards måste nog Frögren gälla för en av dom bästa värvningarna tillsammans med Lehtonen och Dixon.
Många föredettingar i årets SHL måste jag säga. Och Frögren är ju mest känd för att slåss...
2014-07-29, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Säger inte att han är dålig men att påstå att han kommer vara topp 3 bland målvakterna gör att jag hånflinar. ALLA målvakter blir sämre när dom passerar 30, undantaget Henke.

Klart man blir sämre med åren (henka också), helt normalt. Men allt som Tellan tagit sig för hittills, inklusive dagens öppna träning har imponerat stort kan jag tala om. Så han lär vara mer taggad än på rätt många år och bara det påverkar mycket. Sedan får han lira inför landets överlägset bästa hockeypublik som han själv älskar. Dock kan Djurgården som lag lika gärna bli ett bottenlag. Vi får se.
2014-07-29, 21:03
Medlem
Citat:
Klart man blir sämre med åren (henka också), helt normalt. Men allt som Tellan tagit sig för hittills, inklusive dagens öppna träning har imponerat stort kan jag tala om. Så han lär vara mer taggad än på rätt många år och bara det påverkar mycket. Sedan får han lira inför landets överlägset bästa hockeypublik som han själv älskar. Dock kan Djurgården som lag lika gärna bli ett bottenlag. Vi får se.
Jepp, men att tro att han ska spika igen i var och varannan match är bara löjligt för det gör han inte. Men klubbkänslan är det inget fel på.
2014-07-29, 21:15
Medlem
Öhh, alltså om någon på fullt allvar tror att Tellqvist är bättre än någon målvakt i NHl så är det ju skrattretande. Han platsar ju inte ens där. Nej hans enda skäl till hemflytten är klubbkänslan no more.
2014-07-29, 21:19
Medlem
Biancocelestes avatar
Haha vilket sjukt påstående.

.... Och då var det ju egentligen inte förrän efter Thomas trettioårsdag som hans genombrott kom

Citat:
Ursprungligen postat av Vassili
What!?

Det är ju välkänt att målvakter brukar nå sin peak runt 30.

Men visst, bara Henke är bästelibäst efter 30.

Vem är Hasek, Thomas, Broduer, Roy, Fasth, Kiprusoff, Nabokov, Bryzgalov, Belfour, Osgood, Luongo, Fluery (för att bara nämna några) som tror att dom kan vara presterande hockeymålvakter på världsnivå efter dom fyllt 30!?

Angående Leksands backar är jag försiktigt positiv. Ser klart bättre ut på papperet i jämförelse med fjolåret. Jacobsson har imponerat på mig under de två första träningarna. Trots att Linder ändå gjorde vad man kunde kräva av honom är han inte svårersättlig.

Lashoff var dessutom en katastrof. Helheten ser bättre ut, men det kommer också krävas mer av backarna detta år.

Skulle varken tacka nej till Norell eller Arnesson, tycker de är bättre än några av våra backar men är som sagt nöjd sett till helheten
2014-07-29, 21:23
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biancoceleste
Angående Leksands backar är jag försiktigt positiv. Ser klart bättre ut på papperet i jämförelse med fjolåret. Jacobsson har imponerat på mig under de två första träningarna. Trots att Linder ändå gjorde vad man kunde kräva av honom är han inte svårersättlig.

Lashoff var dessutom en katastrof. Helheten ser bättre ut, men det kommer också krävas mer av backarna detta år.

Skulle varken tacka nej till Norell eller Arnesson, tycker de är bättre än några av våra backar men är som sagt nöjd sett till helheten
Bättre än Erlandsson då möjligtvis. Men som sagt, båda hade inte varit mer än på sin höjd 7e/8e backar hos oss.

Tycker vi ser starkare ut på backsidan. Helt klart. Kan Connelly leverera lika bra på stor is som på liten ser vi likvärdiga ut offensivt på backsidan. Kapstad lär ta steg i år.
Senast redigerad av m4tt145 2014-07-29 kl. 21:26.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in