2014-07-29, 21:28
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biancoceleste
Haha vilket sjukt påstående.

.... Och då var det ju egentligen inte förrän efter Thomas trettioårsdag som hans genombrott kom

Angående Leksands backar är jag försiktigt positiv. Ser klart bättre ut på papperet i jämförelse med fjolåret. Jacobsson har imponerat på mig under de två första träningarna. Trots att Linder ändå gjorde vad man kunde kräva av honom är han inte svårersättlig.

Lashoff var dessutom en katastrof. Helheten ser bättre ut, men det kommer också krävas mer av backarna detta år.

Skulle varken tacka nej till Norell eller Arnesson, tycker de är bättre än några av våra backar men är som sagt nöjd sett till helheten

Ja jag kanske övervärderar våra junisbackar men tror verkligen på de. Ni har säkert bra defensiv för er "parkerabussenhockey". Men ska Alsenfeldt spika igen och rädda er igen denna säsong? Och vem ska ersätta alla Hersleys mål?
2014-07-29, 21:36
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Klart man blir sämre med åren (henka också), helt normalt. Men allt som Tellan tagit sig för hittills, inklusive dagens öppna träning har imponerat stort kan jag tala om. Så han lär vara mer taggad än på rätt många år och bara det påverkar mycket. Sedan får han lira inför landets överlägset bästa hockeypublik som han själv älskar. Dock kan Djurgården som lag lika gärna bli ett bottenlag. Vi får se.

Tellqvist är nog en bra målvakt. Är det ljumskarna eller knäna som brukar spöka för honom? Han har ju många säsonger han bara stått 20-30 matcher.
Andremålvakten Armalis hade bara 85% totalt i hela Play off i våras.
2014-07-29, 21:38
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Ja jag kanske övervärderar våra junisbackar men tror verkligen på de. Ni har säkert bra defensiv för er "parkerabussenhockey". Men ska Alsenfeldt spika igen och rädda er igen denna säsong? Och vem ska ersätta alla Hersleys mål?
Appelgren fick den frågan igår.

Citat:
Vem ersätter Hersley?

– Vi får sprida hans 24 mål på fler spelare. Fler kommer att få ta ansvar, säger Appelgren.

Vi är mycket bredare på anfallsfronten i år. På backsidan fick Kapstad stå tillbaka endel när allt PP centrerades runt PH. Lär få en större roll, tillsammans med Connelly kan det bli två riktigt bra offensiva backar.
Senast redigerad av m4tt145 2014-07-29 kl. 21:43.
2014-07-29, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Mja det är hockeyabstinens på hög nivå efter att lagen börjat kliva på is.
Men tråden skulle må bättre om vi slutar mata trollet.
Folk stirrar sig blinda på vad som ser helt enkelt. Tellqvist är inte lika bra som förut, oavsett. Detta har inget med hockeyabstinens att göra. Han är helt enkelt avdankad.
2014-07-29, 21:57
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Folk stirrar sig blinda på vad som ser helt enkelt. Tellqvist är inte lika bra som förut, oavsett. Detta har inget med hockeyabstinens att göra. Han är helt enkelt avdankad.

Varför berättar du det här för mig? Mitt inlägg var inte riktat mot dig och hade inget med Tellqvist att göra.
2014-07-29, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte

- Spännande med utökningen av SHL till nästa säsong. Det känns som fel säsong att åka ur och rätt säsong att gå upp.

Intressant att det blir matchserier i bäst av sju. Många som påpekar hur svårt det är att åka ut denna säsong. Men det är ju i princip lika lätt som tidigare år. Hade det varit en enkel serie där fyra lag går upp hade jag förstått. Nu blir det istället att man konkurrerar med ett lag om en plats i just den matchserien. De Allsvenska lagen toksatsar medan en del lag i SHL ser svagare ut än någonsin. Nog för att det bättre laget normalt sett ska vinna över sju matcher men ändå. Formatet gör att det inte alls är svårare att åka ut trots utökning.

Har letat angående hur de kommer lotta dessa möten men hittar inget. Kör de helt enkelt på bäst placerade lag mot sämst placerade lag sett till tabellplaceringarna i SHL & Allsvenskan?
2014-07-29, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferris
Intressant att det blir matchserier i bäst av sju. Många som påpekar hur svårt det är att åka ut denna säsong. Men det är ju i princip lika lätt som tidigare år. Hade det varit en enkel serie där fyra lag går upp hade jag förstått. Nu blir det istället att man konkurrerar med ett lag om en plats i just den matchserien. De Allsvenska lagen toksatsar medan en del lag i SHL ser svagare ut än någonsin. Nog för att det bättre laget normalt sett ska vinna över sju matcher men ändå. Formatet gör att det inte alls är svårare att åka ut trots utökning.

Har letat angående hur de kommer lotta dessa möten men hittar inget. Kör de helt enkelt på bäst placerade lag mot sämst placerade lag sett till tabellplaceringarna i SHL & Allsvenskan?
Tycker det nya systemet verkar krångligt än så länge, men helt klart är det ingen rolig sits för dom sämst placerade lagen i SHL. förstår din poäng till fullo.
2014-07-29, 22:09
Medlem
wemas avatar
Citat:

Varsågod,

2014-07-29, 22:11
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Kommer på mig själv att vi gör en jävligt intressant SHL- och hockeysäsong till mötes.

- Spännande regeländringar som hybridicing och större ändzoner (mållinjerna flyttade tillbaka också)

- En oviss och på förhand jämn serie med många lag som har många frågetecken. Kommer bli oerhört spännande att se vilka lag som tar tag i taktpinnen och vilka som halkar efter. Kanske går vi mot en rekordjämn serie?

- Spännande med utökningen av SHL till nästa säsong. Det känns som fel säsong att åka ur och rätt säsong att gå upp.

Just den ändringen ser jag fram mot. Det är verkligen ett steg i rätt riktning för SHL.
Förhoppningsvis så gynnas en offensiv och kreativ ishockey när det drar igång.
2014-07-29, 22:22
Medlem
JoshTees avatar
Citat:

Ettan och tvåan i ha i final om plats i shl. Trean till åttan i ha i enkelserie där vinnaren i den serien möter förloraren i HA-finalen om en plats i shl. Tvåan i nya kvalserien möter sista i shl och trean möter elvan.

Hoppas det blev rätt. Körde direkt från huvudet. Så kommer man sist får man möta typ ha fjärde bästa lag. Typ ssk, rögle eller bofors.
2014-07-29, 22:45
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Det där föreslog jag för tusen år sedan, men ingen av dem har brytt sig. De tycker väl det är roligare att få dela ut varningar till mig trots att jag inte trollat utan faktiskt skrivet hockeyrelaterat. Fick en varning igår för att jag skrev om rökning, hockey och träning. De är helt enkelt sopkassa och jag börjar fan till och blogga nu istället för att jag är trött på att ta skit av dessa nötter.
Jag hade haft din blogg som min startsida!

I övrigt verkar det som om Christian Engstrand sticker till KHL.
2014-07-29, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Jag hade haft din blogg som min startsida!

I övrigt verkar det som om Christian Engstrand sticker till KHL.
Engstrand har varit riktigt bra i SHL dom senaste åren. Riktigt kul om han lyckas i KHL.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in