Citat:
Ursprungligen postat av
Roccy
Det är mkt märkligt att så få har tänkt tanken att det fanns fler i lägenheten den kvällen. Det skulle vara väldigt logiskt om han hade hjälp utifrån vad som förekommer i FUP och i HR-förhör. Det finns absolut inget alls som utesluter en eller flera personer i lägenheten.
KJ har gett en del knepiga svar som indikerar att han kanske skyddar någon.
Jag anser att det finns lögnare bland de som förhörs i HR-förhandlingarna.
Veka knivstick och bestämd styckning kan indikera olika personer för de olika momenten. (Låter man tankarna sväva kan ju t.ex. AN ha stuckit och MB ha styckat....)
Jag tror KJ är skyldig eller snarare medskyldig. Väger man in allt som framkommit så finns det inte en chans att han har gjort allt detta inkl eventuell städning själv. Aldrig i livet.
Jag har för mig att frågan har ställts till KJ, vad han brukade göra på helgerna?
Min uppfattning är i alla fall att KJ allt som oftast kringgärdade sig med kompisar, de körde bil i skogen, satt hemma och söp eller festade på annat vis, gjorde intrång i militära anläggningar m.m. Högst troligt så var det fler personer hemma hos KJ den där kvällen, varför skulle det inte ha varit det just den här kvällen, KJ lägenhet framstår som en fritidsgård med svängdörrar tycker jag.