2014-07-29, 20:06
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Okej, ja det kan du ju tycka, men det ansåg inte domstolen så sett. Nej, ingen sitter och river bitar på det viset för att omsluta en påse över VBs huvud. Så pilligt håller man inte på med i affekt.
Det är en typiskt Asp som går in för detaljer och gärna fastnar där. Som en narkoman som sitter med en lampa i tre timmar. Det där kan inte ha slutit tätt direkt., Små bitar tejp i mängder.
De tio bitarna tejp på VB kan också ha suttit på de tio koncentrerade skadorna på ryggen. Det är svårt att veta hur en knäppskalle tänker. - Skadebilden låter sig också förenas med en målmedveten gm som gärna fastnar i detaljer: Se så nära varandra ryggskadorna sitter, och på ungefär samma inbördes avstånd; avtrycken från verktyget liknar fåglar som flyger åt olika håll; det ser ut som att gm har följt någon form av medveten tanke. Enligt rättsläkaren uppvisade de inre organen mindre blodmängder än vanligt varför man här kan tänka sig att gm har gjort ett längre uppehåll mellan varje skada.
Citera
2014-07-29, 20:11
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
Jag har inte sett bilderna, kan du ladda upp dom här? (om dom inte är för läskiga förstås)
De finns både beskrivna i text och via teckningar i fup. Fup finns att ladda ner via trådstarten.
Citera
2014-07-29, 20:12
Medlem
oraklet.i.skogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jag tror "nya" frågor skulle kunna ge ett bidrag för oss som vill veta mer än domens sammanfattande tankar. Karatefrågan är ett ex. Nästan alla människor och i synnerhet unga damer brukar ha en bästa vän. Vem var egentligen KJs respektive VBs bästa vänner? Den person de verkligen var ärlig med och kunde berätta hur de mådde osv. Är dessa personer i så fall förhörda? Är framförallt VBs bästa vän jag funderar på. YT utsåg sig själv, men det tror jag inte stämmer.

Bra tänkt. Varför ringde KJ polisen 15:e mars? Varför ringer VB polisen den 2:a mars?
Citera
2014-07-29, 20:13
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
De tio bitarna tejp på VB kan också ha suttit på de tio koncentrerade skadorna på ryggen. Det är svårt att veta hur en knäppskalle tänker. - Skadebilden låter sig också förenas med en målmedveten gm som gärna fastnar i detaljer: Se så nära varandra ryggskadorna sitter, och på ungefär samma inbördes avstånd; avtrycken från verktyget liknar fåglar som flyger åt olika håll; det ser ut som att gm har följt någon form av medveten tanke. Enligt rättsläkaren uppvisade de inre organen mindre blodmängder än vanligt varför man här kan tänka sig att gm har gjort ett längre uppehåll mellan varje skada.

Hur stämmer det med den dom som HR har avgivit, KJ blev ju endast dömd för dråp, alltså inte en planerad händelse?
Citera
2014-07-29, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
De finns både beskrivna i text och via teckningar i fup. Fup finns att ladda ner via trådstarten.

I text och teckningar? inga foton? Hur kan man då sitta här och diskutera sårskador och mordvapen om man it ens sett såren på bild?
Citera
2014-07-29, 20:30
Medlem
Egentligen är det helt sanslöst att tejpen har diskuterats så länge. Precis allt pekar på att det är VB:s rulle på badrumsskåpet.

*Bara hennes DNA på den.

*Hade KJ använt den vid ett eventuellt mord skulle hans DNA finnas på den, garanterat. den går knappast att dela med handskar på. Han kan heller inte torka bort sin egen DNA från rullen och lämna hennes DNA kvar på den.

*VB använde tejpen till att tejpa tårna inför träning. Extremt vanligt att utövare gör det för att undvika nya sårskador eller täcka över befintliga. Tejpen är för bred för ändamålet om den är odelad. Hennes blod på rullen innebär att hon någon gång använt denna tejprulle för att tejpa en befintlig skada.

*Varför skulle KJ dela tejpen vid emballering av kroppen? Svårt med allt adrenalin i kroppen, tidsödande och smal tejp ger sämre hållfasthet.

Släpp tejpen nu, barn. Den är ett blindspår som åklagarna skickligt vände mot KJ.
Citera
2014-07-29, 20:39
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Egentligen är det helt sanslöst att tejpen har diskuterats så länge. Precis allt pekar på att det är VB:s rulle på badrumsskåpet.

*Bara hennes DNA på den.

*Hade KJ använt den vid ett eventuellt mord skulle hans DNA finnas på den, garanterat. den går knappast att dela med handskar på. Han kan heller inte torka bort sin egen DNA från rullen och lämna hennes DNA kvar på den.

*VB använde tejpen till att tejpa tårna inför träning. Extremt vanligt att utövare gör det för att undvika nya sårskador eller täcka över befintliga. Tejpen är för bred för ändamålet om den är odelad. Hennes blod på rullen innebär att hon någon gång använt denna tejprulle för att tejpa en befintlig skada.

*Varför skulle KJ dela tejpen vid emballering av kroppen? Svårt med allt adrenalin i kroppen, tidsödande och smal tejp ger sämre hållfasthet.

Släpp tejpen nu, barn. Den är ett blindspår som åklagarna skickligt vände mot KJ.

Inte troligt men måste fråga ändå... ni får skratta det bjuder jag på.
10 bitar tejp... kan VB ha tejpat tårna hos KJ för att köra lite utomhusträning på lördagskvällen uppe på Åberget.
Citera
Medlem
Det är mkt märkligt att så få har tänkt tanken att det fanns fler i lägenheten den kvällen. Det skulle vara väldigt logiskt om han hade hjälp utifrån vad som förekommer i FUP och i HR-förhör. Det finns absolut inget alls som utesluter en eller flera personer i lägenheten.

KJ har gett en del knepiga svar som indikerar att han kanske skyddar någon.

Jag anser att det finns lögnare bland de som förhörs i HR-förhandlingarna.

Veka knivstick och bestämd styckning kan indikera olika personer för de olika momenten. (Låter man tankarna sväva kan ju t.ex. AN ha stuckit och MB ha styckat....)

Jag tror KJ är skyldig eller snarare medskyldig. Väger man in allt som framkommit så finns det inte en chans att han har gjort allt detta inkl eventuell städning själv. Aldrig i livet.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
I text och teckningar? inga foton? Hur kan man då sitta här och diskutera sårskador och mordvapen om man it ens sett såren på bild?
Texten beskriver skadorna var och en detaljerat. Bl a djupet på skadorna. Läser man rättsläkarens beskrivningar så inser man rätt snabbt att vapnet har rätt så smal spets och är koniskt. Desto djupare, desto bredare och desto högre ingångsstick.
Citera
2014-07-29, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
10 bitar tejp... kan VB ha tejpat tårna hos KJ för att köra lite utomhusträning på lördagskvällen uppe på Åberget.

Sannolikt har hon tejpat vid andra tillfällen och glömt/lämnat rullen hos KJ någon gång.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
I så fall måste hon ha haft mycket olika tjocklek på tårna.
Citera
Bannlyst
Citat:

Ja det KAN hon, fullt möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in