2014-07-29, 20:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Sannolikt har hon tejpat vid andra tillfällen och glömt/lämnat rullen hos KJ någon gång.
GM använde 2,2 meter delad tejp. Om han använde hennes rulle så har hon delat tejpen minst så mycket. Antag att hon tejpade alla tårna fyra gånger i veckan under tre månader, hur mycket tejp gick åt?
Citera
2014-07-29, 20:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, du har inte förstått vad utredningen leder fram till...

Ingenting har framkommit som tyder på att VB blod och DNA
avsatts på tejprullen vid något annat tillfälle än i samband med hennes död. Kristoffer
Johansson har uppgett att det är hans tejprulle och det finns ingen anledning att
ifrågasätta denna uppgift. Tejpbitar som liknar den tejp som finns på rullen har
påträffats i VB hår. Förekomsten av VBs DNA
och blod på tejprullen i Kristoffer Johanssons lägenhet och det förhållandet att tejpen
på rullen och i håret rivits på liknande sätt, förstärker SKL:s bedömning att den tejp
som påträffades i VVBs hår kommer från nämnda tejprulle.

Du kan fortsätta sprattla och sparka - det förändrar inte bevisningen och så länge du kommer med helt osakliga vantolkningar gör du absolut inget annat än att fylla tråden med ditt behov av rapa just osakligheter.

Du är en mästare på felslut tycker jag. Om vi tar det fetade, vad säger att inte fler än en tejprulle har använts i det här dådet? Varför är det så angeläget att hävda att tejpbitarna i håret kommer från den hittade rullen? Kan lika gärna komma ifrån en annan rulle. Rätt ska vara rätt, och det finns ingenting som tyder på att tejpbitarna kommer ifrån rullen mer än att det är samma typ av tejp. Ingenting annat stämmer överens och kan knyta tejpbitarna till rullen. Bitarna kan med stor sannolikhet komma från en annan rulle, det glöms bort.

Avsaknad av bevis, bevisar ingenting. Det kan inte utesluta något.
Citera
2014-07-29, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Texten beskriver skadorna var och en detaljerat. Bl a djupet på skadorna. Läser man rättsläkarens beskrivningar så inser man rätt snabbt att vapnet har rätt så smal spets och är koniskt. Desto djupare, desto bredare och desto högre ingångsstick.

okejj, då vet jag. Har läst de och sett teckningar. trodde nån visste mer me tanke på allt snack.
Citera
2014-07-29, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
GM använde 2,2 meter delad tejp. Om han använde hennes rulle så har hon delat tejpen minst så mycket. Antag att hon tejpade alla tårna fyra gånger i veckan under tre månader, hur mycket tejp gick åt?

Träna hon så ofta?
Citera
2014-07-29, 20:49
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
I så fall måste hon ha haft mycket olika tjocklek på tårna.

Eller så behövdes vissa tår tejpas mer än andra
Citera
2014-07-29, 20:51
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
Träna hon så ofta?

2-3 dagar /veckan i Boden + två dagar i veckan i Luleå
Citera
2014-07-29, 20:52
Medlem
Citat:
Egentligen är det helt sanslöst att tejpen har diskuterats så länge. Precis allt pekar på att det är VB:s rulle på badrumsskåpet.

*Bara hennes DNA på den.

*Hade KJ använt den vid ett eventuellt mord skulle hans DNA finnas på den, garanterat. den går knappast att dela med handskar på. Han kan heller inte torka bort sin egen DNA från rullen och lämna hennes DNA kvar på den.

*VB använde tejpen till att tejpa tårna inför träning. Extremt vanligt att utövare gör det för att undvika nya sårskador eller täcka över befintliga. Tejpen är för bred för ändamålet om den är odelad. Hennes blod på rullen innebär att hon någon gång använt denna tejprulle för att tejpa en befintlig skada.

*Varför skulle KJ dela tejpen vid emballering av kroppen? Svårt med allt adrenalin i kroppen, tidsödande och smal tejp ger sämre hållfasthet.

Släpp tejpen nu, barn. Den är ett blindspår som åklagarna skickligt vände mot KJ.

Låter väldigt rimligt hela vägen bortsett från att jag är tveksam till att den aktuella tejpen är lämplig för sådan tejpning. Det var väl en ganska ostadig tejp om jag fattar rätt?

Man brukar välja sporttejp till sådana ändamål.
http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=242889
Citera
2014-07-29, 20:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
Träna hon så ofta?
Om hon glömde en rulle hos KJ i slutet av januari, så hann det gå tre månader till försvinnandet. Hur mycket tejp gick åt?
Citera
2014-07-29, 20:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Låter väldigt rimligt hela vägen bortsett från att jag är tveksam till att den aktuella tejpen är lämplig för sådan tejpning. Det var väl en ganska ostadig tejp om jag fattar rätt?

Man brukar välja sporttejp till sådana ändamål.
http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=242889
Det är billigare om man kan ha NLL som källa.
Citera
2014-07-29, 20:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det är mkt märkligt att så få har tänkt tanken att det fanns fler i lägenheten den kvällen. Det skulle vara väldigt logiskt om han hade hjälp utifrån vad som förekommer i FUP och i HR-förhör. Det finns absolut inget alls som utesluter en eller flera personer i lägenheten.

KJ har gett en del knepiga svar som indikerar att han kanske skyddar någon.

Jag anser att det finns lögnare bland de som förhörs i HR-förhandlingarna.

Veka knivstick och bestämd styckning kan indikera olika personer för de olika momenten. (Låter man tankarna sväva kan ju t.ex. AN ha stuckit och MB ha styckat....)

Jag tror KJ är skyldig eller snarare medskyldig. Väger man in allt som framkommit så finns det inte en chans att han har gjort allt detta inkl eventuell städning själv. Aldrig i livet.

Jag har för mig att frågan har ställts till KJ, vad han brukade göra på helgerna?

Min uppfattning är i alla fall att KJ allt som oftast kringgärdade sig med kompisar, de körde bil i skogen, satt hemma och söp eller festade på annat vis, gjorde intrång i militära anläggningar m.m. Högst troligt så var det fler personer hemma hos KJ den där kvällen, varför skulle det inte ha varit det just den här kvällen, KJ lägenhet framstår som en fritidsgård med svängdörrar tycker jag.
Citera
2014-07-29, 20:59
Medlem
Citat:

2 dm, per träning, gånger 4 gånger 4, blir väl en 3-4 meter i månaden. Inte direkt normalt konsumtionsmängd men VB var väl inte direkt normal så...
Citera
2014-07-29, 21:00
Medlem
Citat:
Om hon glömde en rulle hos KJ i slutet av januari, så hann det gå tre månader till försvinnandet. Hur mycket tejp gick åt?

Men....om hon glömde en rulle där i januari så använde hon väl inget mer av den? Hon lär ju inte ha tejpat tårna alltför ofta hos honom?

Men hypotetiskt borde det väl ha gått åt cirka 4 cm per tå per tillfälle.
Det är inte nödvändigtvis alla tår som tejpas varje gång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in