2014-07-26, 08:08
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorSlusk
jag sparade ihop till en resa i över två år. Den gick på runt 300 000kr. Jag måste vara vansinnigt WT då.

300 000kr för en charter resa till Turkiet är du cp på riktigt? kanske 30000.
Men om man måste spara i 2år varför inte åka när skolorna börjar? Priset halveras nästan, men lika varmt.
Citera
2014-07-26, 14:16
Medlem
"tvingas åka"..

Res till ett rent land nästa gång, seriöst.
Citera
2014-07-26, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dac83
det är väll bara att strunta i att äta maten på hotelet om man är så rädd, finns säkert massor av restauranger inärheten.

Du vet väl att magsjuka är luftburen så det är inte att äta maten som är den stora fara när väl magsjukan är lös.

Resebolagets presschef framstod dessutom som riktigt korkad då han uttalade sig i Nyhetsmorgon så stå på er familjen!

Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Om du måste spara pengar över ett år för en resa så JA då är man WT
Gråter man ut i en tidning så är man WT.

Händer missöden med folk dagligen men en viss befolkning tycker om att grina ut och det är WT.

Säger du som gråter om du inte får säga negerboll medan du sitter där med din ölmage och kraxar dåliga skämt om kvinnor, kvinnor som du bara kan drömma om att få röra, snacka om WT
Senast redigerad av Mackan09 2014-07-26 kl. 15:04.
Citera
2014-07-26, 15:16
Medlem
Citat:
Om du måste spara pengar över ett år för en resa så JA då är man WT
Gråter man ut i en tidning så är man WT.

Händer missöden med folk dagligen men en viss befolkning tycker om att grina ut och det är WT.
Vet inte om du är på riktigt men det är inte gratis att resa speciellt inte utomlands, skall man sen ta med familjen så blir det givetvis ännu dyrare. Folk har säkert lån att betala på både hus och bil och att lägga undan 10 papp varje månad är då inte möjligt.

Min senaste resa gick på runt 30k, sparade iofs inte allt för länge till denna men då har jag haft inkomster på rätt många kronor i månaden men förstår de som sparar i något år för att kunna resa iväg.

Förstår dock att familjen åker om de ej får pengarna tillbaka, men att ta med sig barnet är bara dumt.
Citera
2014-07-26, 18:13
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
Du vet väl att magsjuka är luftburen så det är inte att äta maten som är den stora fara när väl magsjukan är lös.

Resebolagets presschef framstod dessutom som riktigt korkad då han uttalade sig i Nyhetsmorgon så stå på er familjen!

Säger du som gråter om du inte får säga negerboll medan du sitter där med din ölmage och kraxar dåliga skämt om kvinnor, kvinnor som du bara kan drömma om att få röra, snacka om WT

Magsjukevirus/-bakterier är inte luftburna så vitt jag vet. Ja, om man står nära någon som spyr så kan man få i sig någon kräkpartikel via luften, men i regel så smittar det via kontakt.
Citera
2014-07-26, 20:47
Medlem

När skall folk lära sig att välja bort smutsiga muslimska länder som
bara pissar på västerlänningar som besöker dem
Citera
2014-07-27, 08:48
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Vet inte om du är på riktigt men det är inte gratis att resa speciellt inte utomlands, skall man sen ta med familjen så blir det givetvis ännu dyrare. Folk har säkert lån att betala på både hus och bil och att lägga undan 10 papp varje månad är då inte möjligt.

Min senaste resa gick på runt 30k, sparade iofs inte allt för länge till denna men då har jag haft inkomster på rätt många kronor i månaden men förstår de som sparar i något år för att kunna resa iväg.

Förstår dock att familjen åker om de ej får pengarna tillbaka, men att ta med sig barnet är bara dumt.

Då jag har själv tre små barn och vi åker utomlands i sep när skolorna har börjat betydligt billigare
22 för all inclusive (under högsäsong kostar samma resa 37 för oss 5)

Man kollar upp saker innan typ barn blir sjuka, har vi råd att skippa resan för barnen hälsa mm
Man vet att magsjuka är vanligt på all inclusive hotell vet man inte det så

Ja barnen skulle ha dumpas hemma om dom var "tvungna" att åka av fritidsresor
Citera
2014-07-29, 13:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nooben12
Vem fan åker på barnsemester i turkiet ens?

En dum familj, en fluga spydde i mitt öra och sa att äldsta sonen nu insjuknat.
Citera
2014-07-29, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GetStitches
En dum familj, en fluga spydde i mitt öra och sa att äldsta sonen nu insjuknat.

Haha lol han blev sjuk en dag, spydde lite sen va de över. Nu är dom hemma och alla mår bra
Citera
2014-08-04, 13:53
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
300 000kr för en charter resa till Turkiet är du cp på riktigt? kanske 30000.
Men om man måste spara i 2år varför inte åka när skolorna börjar? Priset halveras nästan, men lika varmt.
Nu var det inte en charterresa jag åkte på men poängen kvarstår - hur länge man sparar säger föga om något annat än just det. Varför de inte ville åka senare vettjafan... kanske hade vänner de skulle åka med eller fått semester lagd så av chefen. Tror inte det är för att det kostar mer som de gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in