2014-07-25, 07:29
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moldenburg
1.Denna familj har sparat länge för att kunna åka på denna semester. Räcker inte med ett år.
2. Det är absolut ingen WT-familj som ni kallar de. De har kämpat mer än vad någon av er någonsin kommer att få göra. För några år sedan kunde de inte ens drömma om en semester.
3. Du som kallade dom feta, seriöst? Har du själv fött två barn?
4. Avbeställningsskydd gäller bara om man blir sjuk så man inte kan flyga och då krävs läkarintyg.
5. Allt de bad om var att få bo på ett annat hotell.
6. Hotellet hade inte hittat och har fortfarande inte hittat orsaken till problemet. Vilket gör att de inte vet vad det är dom skall avstå. Familjen har nu inte ätit av maten, druckit av vattnet eller badat i poolen och ändå har den äldsta killen blivit drabbad.

Sen en sak till. Flashback är ett tillhåll där man ska få klaga, det vet jag. Ni klagar på en familj som "klagar". Ni sitter inne på den sämsta sidan som finns, allt ni gör är att klaga på saker som ni redan anser är sämst, förstår ni hur dåliga ni är?
Egentligen bryr jag mig inte, för jag vet att denna sida är till för folk som inte har något bättre för sig än att klaga. Men som syster säger jag ändå ifrån för jag vet att detta kan komma och ta hårt på sonen.
Get a life och lämna denna konversationen för ni har helt fel.

Puss och Kram

Om du måste spara pengar över ett år för en resa så JA då är man WT
Gråter man ut i en tidning så är man WT.

Händer missöden med folk dagligen men en viss befolkning tycker om att grina ut och det är WT.
Citera
2014-07-25, 08:08
Medlem
zorceuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg

Händer missöden med folk dagligen men en viss befolkning tycker om att grina ut och det är WT.

Det översta känns som en ganska snäv definition, då det enbart är inkomsrelaterat utan att ta hänsyn till familjens övriga sätt. En resa med all-inclusive kan ju kosta allt mellan 20'-100' under dessa veckor, finns ganska många som inte kan spara en summa i den högre delen av spannet på reskontot under ett år utan att de är WT.
Citera
2014-07-25, 08:16
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorceus
Det översta känns som en ganska snäv definition, då det enbart är inkomsrelaterat utan att ta hänsyn till familjens övriga sätt. En resa med all-inclusive kan ju kosta allt mellan 20'-100' under dessa veckor, finns ganska många som inte kan spara en summa i den högre delen av spannet på reskontot under ett år utan att de är WT.

Nej det är inte alls bara inkomstrelaterat. Som mest reste jag som student.

Det är också relaterat till vilka utgifter man drar på sig, och vilka krav man har inför semestern. Finns massor med spännande semestrar man kan åka på som kostar under 30 k för en familj, först och främst om man väljer bort all inclusive...

Sen skulle jag inte kalla dom som maxat sina utgifter mot inkomsten så att knappt några marginaler finns men ändå väljer att åka på all-inclusive till Turkiet i högsommaren() för WT. Det är mer "Svensson" än "WT". Med det är absolut ett livsstilsval mer än något som främst handlar om inkomster.
Citera
2014-07-25, 08:49
Medlem
Dom valde all-inclusive för att underlätta med barnen. För att efter att räknat på de så skulle det bli billigare. Och de handlar inte om att de är snåla som många nu säkert tror utan för att vara ekonomiska. Denna familj är den mest ödmjuka och generösa familj jag träffat. Att de behövt spara i mer än ett år är pga att de under tiden även valt att uppgradera till ny bil och skaffat bättre boende. Det är absolut ingen wtfamilj.
Citera
2014-07-25, 11:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Dom valde all-inclusive för att underlätta med barnen. För att efter att räknat på de så skulle det bli billigare. Och de handlar inte om att de är snåla som många nu säkert tror utan för att vara ekonomiska. Denna familj är den mest ödmjuka och generösa familj jag träffat. Att de behövt spara i mer än ett år är pga att de under tiden även valt att uppgradera till ny bil och skaffat bättre boende. Det är absolut ingen wtfamilj.
All-inclusive handlar inte om inkomst - håller med dig där.
Själv beställer jag aldrig det eftersom jag och maken gillar att byta matställen och prova olika - men flera höginkomstagare i vår krets beställer i princip alltid det för att det är "bekvämt"... De åker också på "badsemestrar" och kan spendera hela semestern vid poolen i princip - något jag aldrig skulle kunna tänka mig.
Citera
2014-07-25, 11:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
1.Denna familj har sparat länge för att kunna åka på denna semester. Räcker inte med ett år.
2. Det är absolut ingen WT-familj som ni kallar de. De har kämpat mer än vad någon av er någonsin kommer att få göra. För några år sedan kunde de inte ens drömma om en semester.
3. Du som kallade dom feta, seriöst? Har du själv fött två barn?
4. Avbeställningsskydd gäller bara om man blir sjuk så man inte kan flyga och då krävs läkarintyg.
5. Allt de bad om var att få bo på ett annat hotell.
6. Hotellet hade inte hittat och har fortfarande inte hittat orsaken till problemet. Vilket gör att de inte vet vad det är dom skall avstå. Familjen har nu inte ätit av maten, druckit av vattnet eller badat i poolen och ändå har den äldsta killen blivit drabbad.

Sen en sak till. Flashback är ett tillhåll där man ska få klaga, det vet jag. Ni klagar på en familj som "klagar". Ni sitter inne på den sämsta sidan som finns, allt ni gör är att klaga på saker som ni redan anser är sämst, förstår ni hur dåliga ni är?
Egentligen bryr jag mig inte, för jag vet att denna sida är till för folk som inte har något bättre för sig än att klaga. Men som syster säger jag ändå ifrån för jag vet att detta kan komma och ta hårt på sonen.
Get a life och lämna denna konversationen för ni har helt fel.

Puss och Kram
Låter som om du vet vilka de är. Tipsa dem i så fall om att fixa handsprit och använda det före de stoppar någonting i munnen, samt så fort de rört i något på hotellet - handtag, allmänna toa etc.
Handsprit kan också användas för att rengöra till exempel bord/stol där de skall sitta - samt toa ringar etc.

Jag vet att det finns flertalet magsjukebakterier som smittar just genom att man tar i samma saker och sedan omedvetet har händerna vid mun tar i mat etc.

Åker du med kryss på Royal Cruising tex så är handsprit utplacerat överallt och ett krav att du använder innan du går in matsalar - detta för att undvika magsjukeutbrott och liknande.
Citera
2014-07-25, 11:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Om man under lång tid lyckas lägga undan pengar till ett mål man satt upp så tyder det på allt annat än WT - utan på målmedvetna och ekonomiskt medvetna människor.
Citera
2014-07-25, 11:37
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om man under lång tid lyckas lägga undan pengar till ett mål man satt upp så tyder det på allt annat än WT - utan på målmedvetna och ekonomiskt medvetna människor.
Tveklöst.

Däremot är det väldigt WT att välja All Inclusive. Det finns bara ett undantag för när det är ok, och det är om man reser med barn, då kan jag förstå.

Har själv rest AI en gång, beroende på att jag fick det på köpet, och det var en plåga. Vuxna människor som ville ha "miljöombyte" och inte såg mer än hotellområdet. Personer som högt skröt om hur många drinkar de hunnit med "gratis", griseriet i matsalen - "gratis" betyder för WT att man MÅSTE ta så mycket som möjligt för att sedan slänga hälften. De undermåliga no-nameprodukterna de tryckte i sig mellan målen, de bara måste ju - det är gratis. Människor som på sin semester binder upp sig på tider att passa beroende på när utfodringen sker. Obegripligt.

Vi sket i hotellmatsalen och gick ut och åt i den trevliga byn. På tider som passade oss.
Citera
2014-07-25, 12:43
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Instämmer.

Och - OM nu familjen skulle vara WT, innebär det då att familjen automatiskt inte har rätt att framföra klagomål av den här sorten?

De har bokat en resa för X antal kronor. Magsjuka bryter ut på resmålet. En magsjuka som man ännu inte har fått bukt med.

Är det så jättekonstigt att de klagar?
Citera
2014-07-25, 12:55
Medlem
Citat:
Låter som om du vet vilka de är. Tipsa dem i så fall om att fixa handsprit och använda det före de stoppar någonting i munnen, samt så fort de rört i något på hotellet - handtag, allmänna toa etc.
Handsprit kan också användas för att rengöra till exempel bord/stol där de skall sitta - samt toa ringar etc.

Jag vet att det finns flertalet magsjukebakterier som smittar just genom att man tar i samma saker och sedan omedvetet har händerna vid mun tar i mat etc.

Åker du med kryss på Royal Cruising tex så är handsprit utplacerat överallt och ett krav att du använder innan du går in matsalar - detta för att undvika magsjukeutbrott och liknande.

Tusen tack för tipset!!
Citera
2014-07-25, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HankMillion.
De fick en bra början på resan iaf=) ; http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19255907.ab

Nu behöver de ju inte åkt just på detta plan men chansen/risken är stor då det är samma dag och destination.

Tycker denna artikel var mycket roligare

"Det var precis innan hjulen släppte från marken. Jag sitter vid vingen och då känner man sådant extra mycket, tycker jag. Jag trodde att vi inte hade fått tillräckligt med fart först. Sedan såg jag brandbilarna och även brandmännen. Men jag såg ingen rök, säger hon."

Precis innan hjulen släppte från marken, då tvärnitade planet. För sådant känner man extra mycket när man sitter över vingen. Experten har talat! Vad jag vet har väl piloter en gräns för när de, vid en viss hastighet, inte längre kan avbryta en start? Känns orimligt att denna gräns är "precis innan hjulen släppte från marken". Men vad vet jag. Hon satt ju vid vingen, där känner man ju sådant extra mycket.
Citera
2014-07-25, 20:14
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:

jag sparade ihop till en resa i över två år. Den gick på runt 300 000kr. Jag måste vara vansinnigt WT då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in