2014-07-29, 10:30
Medlem
Mordarostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Det är oerhört bra information du har sammanställt. Ring polisen (11414) och hjälp dem med utredningen.

Räknade du skotten när du började höra dem? Kan du ge tidsangivelser? Sådan information är utredare väldigt intresserade av.

Givetvis har jag talat om allt för polisen vad jag vet, klockslag, antal skott, riktningar som personerna flydde mot osv.

Aftonbladet säger att skottlossningen skedde inne på skolområdet vilket inte stämmer för fem öre. Hata Aftonbladet och sina idioter till journalister.
Citera
2014-07-29, 10:45
Bannlyst
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/ostnytt/ung-man-ihjalskjuten-i-linkoping

Polisen söker vittnen

Polisen i Östergötland har upprättat två tipstelefoner som är bemannade för att ta emot tips och iakttagelser från allmänheten.

– Alla tips, på personer, fordon eller annan information är mycket välkommen, skriver Thomas Agnevik på polisens sajt.

Tipstelefonerna har nummer 010-56 66 258 eller 010-56 67 466.

-----------------------

Linköpings kommunalråd Paul Lindvall (M) kommenterar dödsskjutningen på sin Facebook-sida.

"Man skjuten till döds i Skäggetorp. Bedrövad. Bekymrad. Nu måste polisen säkra bevis och se till att den skyldige (de skyldiga) grips och får sitt (sina) straff".

"Det måste nu sättas stopp för de kriminella gängens framfart och det våld och de andra tråkiga och oacceptabla händelser som drabbat Skäggetorp. Nu får det vara nog"

----------------------

Säger moderaternas kommunledare samtidigt som han slickar imam Reinfeldt i anus när imam Reinfeldt importerar massvis med nya somalier.. vilket jävla hyckleri!!
Citera
2014-07-29, 10:50
Medlem
Balkan-Kings avatar
Har jeg forstået korrekt at en mopedførere som skød blev selv ramt af flere skud og dræbt på stedet? Måska har Golonka ret når han startede sin famøse flashback tråd om indvandrere som bevæbner sig og går til skydelektioner.
Citera
2014-07-29, 11:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Intressant att jag som aldrig satt min fot i Linköping så väl känner till Skäggetorp.

Hur funkar det där, finns det två jämnstarka grupperingar i så fall vilka?
Eller är det fullt kaos med en massa aktörer?

( konstaterar lite lojt att den tiden på Flashback verkar förbi, där det alltid haglade kommentarer typ -"Det kan lika gärna ha varit en Svensk"- )
Citera
2014-07-29, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balkan-King
Har jeg forstået korrekt at en mopedførere som skød blev selv ramt af flere skud og dræbt på stedet? Måska har Golonka ret når han startede sin famøse flashback tråd om indvandrere som bevæbner sig og går til skydelektioner.

Måske på ren danska, blatte där.

Golonka är en mycket klok man, så han har säkert rätt.
Citera
2014-07-29, 11:16
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Intressant att jag som aldrig satt min fot i Linköping så väl känner till Skäggetorp.

Hur funkar det där, finns det två jämnstarka grupperingar i så fall vilka?
Eller är det fullt kaos med en massa aktörer?

( konstaterar lite lojt att den tiden på Flashback verkar förbi, där det alltid haglade kommentarer typ -"Det kan lika gärna ha varit en Svensk"- )

Linköping har 2 "större" gäng. I Skäggetorp finns BC och i Berga finns det kallade Bergagänget.

Tidigare i år har det varit bråkigt i Ryd, dessa gäng var inblandade. Resulterade i en skottlossning vid Ryd centrum. Misstänker att det har att göra med territorium, under våren har icke-studenter suttit utanför trappuppgångar till studentbostäderna och rökt på. Pratade med en av dem och han var mycket mån om att jag fick smaka etc.. helt enkelt sälja bättre till målgruppen studenter.

Bott precis bredvid platserna där de skjutit både i Ryd och Skägget. Ryd är betydligt lugnare, men jag är inte rädd att vara ute på natten i något av områdena.
Citera
2014-07-29, 11:30
Medlem
Vad heter han som dog och han som skadades?
Citera
2014-07-29, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratt
Linköping har 2 "större" gäng. I Skäggetorp finns BC och i Berga finns det kallade Bergagänget.

Tidigare i år har det varit bråkigt i Ryd, dessa gäng var inblandade. Resulterade i en skottlossning vid Ryd centrum. Misstänker att det har att göra med territorium, under våren har icke-studenter suttit utanför trappuppgångar till studentbostäderna och rökt på. Pratade med en av dem och han var mycket mån om att jag fick smaka etc.. helt enkelt sälja bättre till målgruppen studenter.

Bott precis bredvid platserna där de skjutit både i Ryd och Skägget. Ryd är betydligt lugnare, men jag är inte rädd att vara ute på natten i något av områdena.
Alltså "Bergagänget", vilka är det egentligen? Är det samma som kallades Gypsy Bloods?

Vad jag hörde förut så skulle "Bergagänget" vara WT-folk, då tänkte jag spontant svenskar, men det verkar ju vara sigenare?

Såg då inga gangsters när jag bodde i Berga, i både skägget o ryd ser man dock gott om BC-folk, dvs arber allihopa. Dom är väl 100% muslimer om jag inte minns fel?
Citera
2014-07-29, 12:11
Medlem
clevercashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F-lashback
Någon som har namn på den som dödats alternativt på någon av de som gripits?

Det kan ju vara en början för att se vad det är för patrask som är inblandade.

I media kan man läsa att den döde och den skottskadadade är "unga män mellan 20-30 år" medan pratet på Facebook tagit fart och någon menar att den döde är en 17-åring ?
Citera
2014-07-29, 12:23
Medlem
halsdukiss avatar
Polisen har spärrat av Rusthållargården.
Citera
2014-07-29, 12:25
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Alltså "Bergagänget", vilka är det egentligen? Är det samma som kallades Gypsy Bloods?

Vad jag hörde förut så skulle "Bergagänget" vara WT-folk, då tänkte jag spontant svenskar, men det verkar ju vara sigenare?

Såg då inga gangsters när jag bodde i Berga, i både skägget o ryd ser man dock gott om BC-folk, dvs arber allihopa. Dom är väl 100% muslimer om jag inte minns fel?

Inga gangsters i Berga? Förväntar du dig bomullskostymer med breda slag och stekiga hattar? Det har bott grovt kriminella i Berga sedan minst 15 år tillbaka. Några jag gick i skolan med när det begav sig. Verkligen inte bara runt centrumet utan bort mot Majelden samt även ner mot "Albandalen".

Det var bara en tidsfråga innan någon skulle dö, så illa som dom skjutit det senaste året.

När det gäller det faktum att polisen för en gångs skulle lyckades gripa någon så luktar deras svar rätt generiskt. Jag skulle tro att dom har arbetat till sig en god informatör eller infiltratör nära endera gäng. För med vanlig spaning skulle dom här klåparna aldrig lyckas gripa någon vid rätt tidpunkt.
Senast redigerad av 4522 2014-07-29 kl. 12:30.
Citera
2014-07-29, 12:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Demma

Från början var Berga-gänget ett gäng alkoholister på 70,80-talet. Alla var mkt kända för både polisväsendet och lokalborna. En av de äldre som inte tror lever längre kallades för "tummen". En slank karl på dryga 2m. Hade nåt fel med ena handen lr om tummen var borta på ena handen kanske. Nu är väl bergagänget mer klassat som ett "invandrargäng" tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in