2014-07-28, 23:12
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
10+ matcher som utlånad spelare, klart man har svurit sin trohet då.

Inte mer hjärta i Heart of hockey nu längre.....

De heter Skröder Hari Rittola och Nyhlander nuförtiden de som vuxit upp i Kempis
2014-07-28, 23:13
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Johan Fransson är en VM-back och inte en medioker SHL-back som du vill få det till.

Och ja, jag menar att SAIK inte fått 6,8 miljoner för Jimmie Jump. Jag har väldigt rimliga skäl att tro det. LHC fick förmodligen inte ens den summan för Mårtensson.

Vi fick ju 2,3 för Videll. Visst tycker jag 6.8 låter lite för högt, men nog kan de fått upp mot 4-5.

Citat:
Ursprungligen postat av DyingAtheist
Har vi fått Foppa att göra comeback i Skellefteå eller är du seriös och reagerar så här på att en ryss som inte ens fullgjort en säsong hos er går till ett annat lag? Driver du eller är du dum i huvudet?
Har du sett supportertråden? Jag tror de fixat datorer på något hem för "annorlunda" personer.
2014-07-28, 23:13
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Det viskas lite om en lön på runt 400k i månaden, kan vara lite till. Modo erbjöd runt 350 men det räckte inte, så mycket var det med den klubbkänslan.
2014-07-28, 23:14
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Han gjorde bra ifrån sig, öste in poäng, skulle fortsätta utvecklas, uttryckte tidigt att han ville stanna i Modo. Finns hur många exempel som helst. Jag fattar nu att våra nya spelare bara säger så för att dom ska låta lojala men i själva verket så är dom stora lögnhalsar. Jag hoppas han gör praktfiasko i Skellefteå och att han kickas efter typ 20 matcher och blir invaderad hem till Ryssland så han får festa med Putin.

Jag förstår att du är bedrövad och besviken men du svarar inte på frågan. Varför skulle han inte kunna utvecklas i en annan klubb än Modo?
2014-07-28, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Det är ju som sagt inga lokala spelare och med en ytterst kort Modo-karriär, klart att man inte kan kräva någon som helst lojalitet när det kommer mer lön från annat håll.
Men det kan ju också tänkas att Modo inte är så jätteintresserad av att behålla ryssen, har ju rykte av sig som en strulnisse vilket nog man märkt.
Även Salmelas karaktär var ju tveksam, om man ska betala jättepengar så kanske man måste vara mycket noggrann i Modo. Skellefteå kan ju kasta sina nyrika miljoner på vem som helst i princip.
Ja men den struliga bakgrunden hade ju dom båda lagt bakom sig och deras mål när dom kom till oss var att fortsätta utvecklas och vi skulle ta hand om dom väl. När dom sedan för oss bakom ljuset på detta sätt så svider det nåt enormt i mitt modohjärta. Känns väldigt otacksamt att dom valde att skriva på för varsin ärkerival när dom hade blivit lovade en bra utveckling i Modo. Men jag ger mig fan på att dom ville ha bättre betalt så dom kunde supa skallen av sig på sin lediga tid
2014-07-28, 23:17
Medlem
DyingAtheists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Har du sett supportertråden? Jag tror de fixat datorer på något hem för "annorlunda" personer.

Läste de första inläggen om MODOs bortastå sen skrollade jag förbi spammaren, får väl göra detsamma i den här tråden.
2014-07-28, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Johan Fransson är en VM-back och inte en medioker SHL-back som du vill få det till.

Och ja, jag menar att SAIK inte fått 6,8 miljoner för Jimmie Jump. Jag har väldigt rimliga skäl att tro det. LHC fick förmodligen inte ens den summan för Mårtensson.
Niclas Burström är också en VM-back men har heller inget intresse från KHL.
Meanwhile lirar Jimmie i SKA's förstakedja mellan Kovalchuk och Tikhonov... men de var säkert billiga de också.
2014-07-28, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Jag förstår att du är bedrövad och besviken men du svarar inte på frågan. Varför skulle han inte kunna utvecklas i en annan klubb än Modo?
Hade accepterat detta om han typ skrivit på för Frölunda eller Leksand som jag nämnt tidigare men nu handlar detta om en av våra ärkerivaler och då känns det bara som ett stort hån. Är ungefär som att Per Åge Skröder skulle avsluta karriären i Luleå...
2014-07-28, 23:22
Medlem
DyingAtheists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Hade accepterat detta om han typ skrivit på för Frölunda eller Leksand som jag nämnt tidigare men nu handlar detta om en av våra ärkerivaler och då känns det bara som ett stort hån. Är ungefär som att Per Åge Skröder skulle avsluta karriären i Luleå...

Känner du dig inte rätt historielös när du kallar Skellefteå för en av era ärkerivaler?
2014-07-28, 23:24
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Niclas Burström är också en VM-back men har heller inget intresse från KHL.
Meanwhile lirar Jimmie i SKA's förstakedja mellan Kovalchuk och Tikhonov... men de var säkert billiga de också.
Nog är Ericsson en hyfsad spelare men i sådan kedja hör han inte hemma, kan knappast tro att dom inte har någon bättre att stoppa in. Du verkar ju tycka att han är en hockeygud inte en ståframförmålochjävlastyp (vilket stämmer bättre) samt en bra ledare, bara att gratulera om Skellefteå fått 10 miljoner.
2014-07-28, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyingAtheist
Känner du dig inte rätt historielös när du kallar Skellefteå för en av era ärkerivaler?
Är du tappad bakom en spårvagn eller? Det vet väl alla att Modo och Skellefteå inte gillar varandra? Var länge sen det var första april.
2014-07-28, 23:27
Medlem
B-Dawks avatar
Stor humor att kalla Kabanovs klubbval för ett stort svek. Kabanov är här för två saker, dels att tjäna pengar och dels för att bli bättre hockeyspelare. Onekligen är förutsättningarna för bägge de sakerna bättre i Skellefteå än i MoDo. Ganska enkelt val i mina ögon. Killen hade ju 14 matcher i MoDo vilket inte ens är en tredjedels säsong.

Sen vad spelare säger ska man inte ta på för stort allvar, mycket av det de säger är saker de måste säga för att inte sätta sig själva i sämre förhandlingslägen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in