2014-07-26, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ffodil
Jo, precis, WP kan lika gärna vara näst störst som du säger om 3 år, el. kanske störst. Hur snabbt gick det inte för Android att växa. Om man kollar utvecklingen för WP bara sista tiden sen 8.1 Cyan så ser det verkligen ljust ut för WP.
Om du tycker Wifog gör rätt i att strunta i en app till WP beror så klart på att du inte har WP själv.
Som du förstår är det ingen som gillar WP som håller med dig.

Citat:
Ursprungligen postat av tjapadejdin
problemet jag har med ditt argument är att Linux funnits så mycket längre och inte tagit några större marknadsandelar. men att WP som funnits mycket kortare tid plockar marknads andelar även fast det finns 2 stora aktörer. t.ex. Telia släppte precis sin Play app till WP och det skulle det inte göra om det inte fanns intresse. det generella problemet är att WP inte funnits så länge och de flesta skaffar ny telefon var 2-4 år och därför har det inte växt så mycket än men tror personligen att de växer mer och mer vilket siffror visar och WP 8.1 är mycket bättre än 8.0.. det (WP) har verkligen mognat

men för att hålla sig till tråden så kan jag se på reklamen utan problem på min Lumia 520. har tidigare haft en Iphone 5s men kan inte tänka mig att betala så mycket för en telefon när jag kan få en telefon som klarar sig lika bra i vanlig suft och Facebook och så

Ber om ursäkt även för att mitt tidigare inlägg var väldigt dålig skrivet på en mobil med slarvig uppdelning.

Absolut finns det ett behov och ett intresse för en app för WP, det jag menar är att det är ett för litet intresse samt ett för litet överskott av kapital hos wifog för att slösa pengar för kung och fosterland.

Personligen har jag inget emot WP, gillar det faktiskt mer än android det lilla jag har hunnit testa. Göra en app för WP är som att göra en app för blackberry. (okej ännu en överdrift, men nästan)
Citera
2014-07-26, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Ber om ursäkt även för att mitt tidigare inlägg var väldigt dålig skrivet på en mobil med slarvig uppdelning.

Absolut finns det ett behov och ett intresse för en app för WP, det jag menar är att det är ett för litet intresse samt ett för litet överskott av kapital hos wifog för att slösa pengar för kung och fosterland.

Personligen har jag inget emot WP, gillar det faktiskt mer än android det lilla jag har hunnit testa. Göra en app för WP är som att göra en app för blackberry. (okej ännu en överdrift, men nästan)

haha, Blackberry (är dött) är en stor överdrift men det jag menar är att man måste bredda sig som nystartat operatör annars kommer det aldrig att gå. de måste få det att gå smidigt oavsett vilket OS man kör.
Citera
2014-07-26, 23:39
Medlem
PeterNosters avatar
Kan detta vara ett sätt att köra Android-appen på en PC?
http://www.techbate.com/5-best-android-emulator-for-windows-87xp/

Den där Bluestack hade jag installerat vid något tillfälle.

Edit:
Man måste alltså ha konto på Google för att hämta ett program för att använda ett annat reklamfinansierat program. Listigt bondfångeri.
Undrar vad man kommer att få för riktad reklam om man hänger på Flashback dygnet runt. Sömnpiller?

Nåja, är det någon som redan har Google-konto som kan testa om Bluestack fungerar?
Senast redigerad av PeterNoster 2014-07-26 kl. 23:55.
Citera
2014-07-27, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Kan detta vara ett sätt att köra Android-appen på en PC?
http://www.techbate.com/5-best-android-emulator-for-windows-87xp/

Den där Bluestack hade jag installerat vid något tillfälle.

Edit:
Man måste alltså ha konto på Google för att hämta ett program för att använda ett annat reklamfinansierat program. Listigt bondfångeri.
Undrar vad man kommer att få för riktad reklam om man hänger på Flashback dygnet runt. Sömnpiller?

Nåja, är det någon som redan har Google-konto som kan testa om Bluestack fungerar?

Bluestack funkar laggigt precis som Android.. men om man ska va allvarlig så är lagget i bluestack illa.. värre än vanliga Android. har provat och kan inte ens kalla det för Beta.
Citera
2014-07-27, 07:45
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjapadejdin
Bluestack funkar laggigt precis som Android.. men om man ska va allvarlig så är lagget i bluestack illa.. värre än vanliga Android. har provat och kan inte ens kalla det för Beta.

Provade i natt med Bluestack. Kunde köra Wifog-appen. Reklamen spelades upp utan bild men med ljud och jag fick nya bytar att köra på. Eftersom jag inte riktigt vet hur appen ska fungera så är det svårt att säga att det funkade som det ska. Ska man verkligen uppdatera sidan med siffrorna manuellt. Den uppdaterar sig inte själv iallafall.

Nåväl, efter att ha kört en stund kommer krav på 2 $/månaden för att fortsätta använda Bluestack så ut åkte den.
Provade även GenyMotion och fick med Virtual Box på köpet. Man kan där välja exakt vilken mobil man vill emulera men eftersom jag inte har någon sådan typ av mobil så orkade jag inte genomföra testen.
Senast redigerad av PeterNoster 2014-07-27 kl. 07:47.
Citera
2014-07-27, 15:51
Medlem
Lykros avatar
Jag låter reklamen gå.
Är faktiskt aningen tacksam att de låter mig surfa utan att behöva betala något.

Om alla sitter och jävlas och förstör för Wifog med hacks och skit för att smita undan så lär de väl börja begränsa tjänsten ännu mer och till slut lägga ner den.

Jag vill ha wifog kvar!
Citera
2014-07-27, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lykro
Jag låter reklamen gå.
Är faktiskt aningen tacksam att de låter mig surfa utan att behöva betala något.

Om alla sitter och jävlas och förstör för Wifog med hacks och skit för att smita undan så lär de väl börja begränsa tjänsten ännu mer och till slut lägga ner den.

Jag vill ha wifog kvar!

Håller fullt med. Det kan omöjligt fungera i längden om man försöker smita undan från reklamen.
Var tacksamma för tjänsten som den är, så alla som är glada för den kan fortsätta och vara det.
Citera
2014-07-27, 19:02
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ffodil
Håller fullt med. Det kan omöjligt fungera i längden om man försöker smita undan från reklamen.
Var tacksamma för tjänsten som den är, så alla som är glada för den kan fortsätta och vara det.

Jag vet inte varför ni skriver detta men om det beror på mina skriverier så är det inte för att slippa reklamen utan för att kunna se när det är dags att fylla på datamängden. Ni som sitter med en mobil har ju en app som sköter detta. Vi som sitter med en vanlig PC har inte den möjligheten och det blir omständigt att använda tjänsten överhuvudtaget. Wifog skriver att tjänsten fungerar på t.ex en laptop med dongel. Det gör den inte utan app. Nu sitter man här med en dongel för 299:- som man inte har någon användning för. Noll för mig är alltså 299:- och någon reklam från Wifog blir det inte för min del.

På en PC kan man emulera t.ex Android så att man kan köra Androidappen. Detta borde Wifog supporta på något sätt. Ett tips på bloggen skulle räcka men helst en egen app.
Citera
2014-07-27, 19:31
Medlem
Citat:
Jag vet inte varför ni skriver detta men om det beror på mina skriverier så är det inte för att slippa reklamen utan för att kunna se när det är dags att fylla på datamängden. Ni som sitter med en mobil har ju en app som sköter detta. Vi som sitter med en vanlig PC har inte den möjligheten och det blir omständigt att använda tjänsten överhuvudtaget. Wifog skriver att tjänsten fungerar på t.ex en laptop med dongel. Det gör den inte utan app. Nu sitter man här med en dongel för 299:- som man inte har någon användning för. Noll för mig är alltså 299:- och någon reklam från Wifog blir det inte för min del.

På en PC kan man emulera t.ex Android så att man kan köra Androidappen. Detta borde Wifog supporta på något sätt. Ett tips på bloggen skulle räcka men helst en egen app.

För min del var det inte riktat just till dig, men det har skrivits en del tidigare i tråden om trixande för att komma undan reklamen. Ber om ursäkt om du uppfattade det så.
Citera
2014-07-27, 22:12
Bannlyst
hur funkar det om man bara pratar o skickar sms? slipper man reklam då? står på deras sida att det inte är tillåtet men förstår inte hur dom skulle hindra en?
Citera
2014-07-27, 22:32
Medlem
Citat:

Det enda sättet att kolla sin datagräns är att logga in på wifog på mina sidor eller haxxa med app.

Jag har lyckats komma förbi reklamen av misstag några gånger med mac os och chrome. Konstigt men ska väl meddela wifog.

Edit: Såg nu detta på wifogs hemsida
Citat:
Vad kan jag göra med Wifog-appen?

Med Wifogappen installerad kan du enkelt se hur mycket tid och data du har kvar att surfa för, och även fylla på med mer surf genom att titta på reklam igen. I framtiden kommer du även kunna se hur mycket sms och telefonminuter du har kvar. Appen informerar dig via push-notifikation när du har 30% kvar att surfa för och det är dags att titta på reklam!

När dessa funktioner om sms och telefonminuter har kommit, samt att flytta vanliga nummer. Och även min bindningstid hos telia har gått ut så kommer jag gå över till wifog. Verkar riktigt värt det att kunna minska mobilens årskostnad med 3600kr per år! Visserligen ringer jag lite mer än 120min per månad men det kan jag lära mig att snåla ner.
Senast redigerad av Skrotnisseochhansvanner 2014-07-27 kl. 22:46.
Citera
2014-07-28, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Det enda sättet att kolla sin datagräns är att logga in på wifog på mina sidor eller haxxa med app.

Jag har lyckats komma förbi reklamen av misstag några gånger med mac os och chrome. Konstigt men ska väl meddela wifog.

Edit: Såg nu detta på wifogs hemsida

När dessa funktioner om sms och telefonminuter har kommit, samt att flytta vanliga nummer. Och även min bindningstid hos telia har gått ut så kommer jag gå över till wifog. Verkar riktigt värt det att kunna minska mobilens årskostnad med 3600kr per år! Visserligen ringer jag lite mer än 120min per månad men det kan jag lära mig att snåla ner.

Dessa funktioner finns nu, även utan app, telefonminuter och sms, dock inte flytta nummer. Har själv WP så ingen app , men har lagt in webbsidorna som snabblänkar, mina sidor och ladda på startskärmen och funkar då ganska smidigt med enkel koll på vad man har kvar samt ladda upp.
Eller det var kanske inte riktigt vad du menade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in