2014-07-26, 08:21
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ffodil
Tack, har nu fått igång det på 2 telefoner och det verkar fungera bra. Synd bara att det inte finns nån app till Windows Phone. Någon som hört om det ska vara på gång?

Verkar ju tveksamt om det blir någon:
http://wifog.com/blogg/ny-wifog-app/#comment-201
Citera
2014-07-26, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Verkar ju tveksamt om det blir någon:
http://wifog.com/blogg/ny-wifog-app/#comment-201

skrev detta till dom nyss iallfall för personligen tycket jag att det är konstigt att när man försöker växa och nå ut till så många som möjligt inte erbjuder en bra lösning för alla. är ändå ganska många som inte har varken Iphone eller Android.

hej, jag ser att ni säger att en WP8 app inte är planerad eftersom att för få använder det med eran tjänst. hur tänkte ni här, det är ju klart att man helst inte använder tjänsten utan appen, blir ju bra mycket krångligare. så jag tror många fler skulle använda det om en app fanns tillgänglig, ni är ju i ett stadium där nu vill växa och då är det ju bra om det blir så lätt som möjligt för de som vill använda tjänsten annars väljer ju folk bort det om det blir för krångligt och jobbigt att använda även fast det är gratis.
Citera
2014-07-26, 11:40
Medlem
Om man vill timea reklamen så kan man ju se datamängden på mina sidor. Likaväl på WP. Dock så förstår jag varför dom inte vill lägga onödiga pengar på ännu en app då WP är döende.

Angående streaming så skippar jag det helt, förutom radio och någon enstaka video. Räcker med surf för mig för att slippa konstant reklam. Skulle jag vilja se svt så hade jag hellre köpt en tvmottagare
Citera
2014-07-26, 11:50
Bannlyst
när ska de fixa wp app....?

Edit: nvm såg ovanstående post
Citera
2014-07-26, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Om man vill timea reklamen så kan man ju se datamängden på mina sidor. Likaväl på WP. Dock så förstår jag varför dom inte vill lägga onödiga pengar på ännu en app då WP är döende.

Angående streaming så skippar jag det helt, förutom radio och någon enstaka video. Räcker med surf för mig för att slippa konstant reklam. Skulle jag vilja se svt så hade jag hellre köpt en tvmottagare

Var ser du att WP skulle vara döende, när det är det ända OS som växer så det knakar?
Citera
2014-07-26, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ffodil
Var ser du att WP skulle vara döende, när det är det ända OS som växer så det knakar?

precis WP är ju relativt nytt och växer. även om det fortfarande har en liten andel jämfört med de andra mobil-OS.
Citera
2014-07-26, 14:18
Medlem
och om man kallar WP för döende kan man ju kalla Wifog för döende eftersom att Wifog har en liten andel på marknaden.
Citera
2014-07-26, 14:43
Medlem
Jo det var lite väl grovt att kalla windows phone för döende, litet är väl mer korekt med sina få % av branschen. Det är ju lite som att man sällan lägger in stöd linux vid olika större mainstream program. Då det kostar mer än det finns behov, att utveckla en app till en ny plattform är ej gratis. Jag tycker iaf det är helt rätt av wifog att undvika onödiga kostnader när dom är så små idag. I framtiden om WP finns kvar så skulle det vara bra, även ett mindre program till mac os/windows att ha på datorn eller liknande. Och WP är ju bara en aktör (windows/nokia) med små andelar så det säkrar knappast att det finns kvar om 3år. Men det kan ju lika gärna ligga på näst största telefon os om 3år. Oavsett så tycker jag att wifog gör rätt som struntar i det.
Citera
2014-07-26, 15:47
Medlem
Citat:
Jo det var lite väl grovt att kalla windows phone för döende, litet är väl mer korekt med sina få % av branschen. Det är ju lite som att man sällan lägger in stöd linux vid olika större mainstream program. Då det kostar mer än det finns behov, att utveckla en app till en ny plattform är ej gratis. Jag tycker iaf det är helt rätt av wifog att undvika onödiga kostnader när dom är så små idag. I framtiden om WP finns kvar så skulle det vara bra, även ett mindre program till mac os/windows att ha på datorn eller liknande. Och WP är ju bara en aktör (windows/nokia) med små andelar så det säkrar knappast att det finns kvar om 3år. Men det kan ju lika gärna ligga på näst största telefon os om 3år. Oavsett så tycker jag att wifog gör rätt som struntar i det.

Jo, precis, WP kan lika gärna vara näst störst som du säger om 3 år, el. kanske störst. Hur snabbt gick det inte för Android att växa. Om man kollar utvecklingen för WP bara sista tiden sen 8.1 Cyan så ser det verkligen ljust ut för WP.
Om du tycker Wifog gör rätt i att strunta i en app till WP beror så klart på att du inte har WP själv.
Som du förstår är det ingen som gillar WP som håller med dig.
Citera
2014-07-26, 16:23
Medlem
Citat:

problemet jag har med ditt argument är att Linux funnits så mycket längre och inte tagit några större marknadsandelar. men att WP som funnits mycket kortare tid plockar marknads andelar även fast det finns 2 stora aktörer. t.ex. Telia släppte precis sin Play app till WP och det skulle det inte göra om det inte fanns intresse. det generella problemet är att WP inte funnits så länge och de flesta skaffar ny telefon var 2-4 år och därför har det inte växt så mycket än men tror personligen att de växer mer och mer vilket siffror visar och WP 8.1 är mycket bättre än 8.0.. det (WP) har verkligen mognat

men för att hålla sig till tråden så kan jag se på reklamen utan problem på min Lumia 520. har tidigare haft en Iphone 5s men kan inte tänka mig att betala så mycket för en telefon när jag kan få en telefon som klarar sig lika bra i vanlig suft och Facebook och så
Citera
2014-07-26, 20:47
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjapadejdin
skrev detta till dom nyss iallfall för personligen tycket jag att det är konstigt att när man försöker växa och nå ut till så många som möjligt inte erbjuder en bra lösning för alla. är ändå ganska många som inte har varken Iphone eller Android.

hej, jag ser att ni säger att en WP8 app inte är planerad eftersom att för få använder det med eran tjänst. hur tänkte ni här, det är ju klart att man helst inte använder tjänsten utan appen, blir ju bra mycket krångligare. så jag tror många fler skulle använda det om en app fanns tillgänglig, ni är ju i ett stadium där nu vill växa och då är det ju bra om det blir så lätt som möjligt för de som vill använda tjänsten annars väljer ju folk bort det om det blir för krångligt och jobbigt att använda även fast det är gratis.

Windows 7 användare är rätt många också. Sitter med dyra fibernät och betalar 200 - 300:-/månad.
Om man nu sitter med en dongle i en dator av något slag hur ringer man med dongeln? Man kan skicka och sända meddelanden med programmet som hör till dongeln men ringa går ju inte eller finns det något knep.
Citera
2014-07-26, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Windows 7 användare är rätt många också. Sitter med dyra fibernät och betalar 200 - 300:-/månad.
Om man nu sitter med en dongle i en dator av något slag hur ringer man med dongeln? Man kan skicka och sända meddelanden med programmet som hör till dongeln men ringa går ju inte eller finns det något knep.

Finns säkert något knep men dom säger att man kan använda tjänsten på dator men ingen app finns för varken Windows eller Mac. det skulle nog också hjälpa till, att man bara har till Android och IOS är inte bra då man vill växa enligt min mening. om jag skulle sitta o bestämma skulle jag bredda så mycket så möjligt för att få så mycket reklam köpare som det bara går så att de ser att man satsar och köper reklam.. personligen ska jag testa en månad med WP 8.1 men om det inte funkar bra byter jag såklart tillbaka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in