Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Påstår du mot Rysslands egna ekonomer och alla andra i världen att Ryssland INTE har problem med kapitalflykt? Du är en enorm mytoman och lider av megalomani. Vid angreppet på Ukraina så skakade den ryska ekonomin, Ryssland fick punga ut med mer än det svenska försvaret kostar på ett år på EN DAG för att korthuset inte skulle falla samman.
1. Rysslands ekonomer avlönas på precis samma sätt som resten av världens ekonomer. I den bästa världar innebär det en något sämre intäktsdel för dem ifall kapital inte handlar på marknaden. I sämre fall, så ta en titt på "the wolf on wall street". I övrigt så säger de nu att Ryssland inte kommer att ha några problem att hantera sanktionerna.
2. Snarare så gjorde de en massa goda affärer för framtiden. Det är ju klart att om köp sidan är noll för en viss transaktionsenhet och de vill bevara värdet så måste de gå in och stödköpa, något som alla riksbanker gör, inkl. den Svenska riksbanken. I övrigt så verkar du inte förstå siffror som miljard, triljard osv. osv. Ifall du kommer ihåg den Svenska härdsmältan på nittiotalet så var den avsevärt värre i absoluta tal.
Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Det kommer av den höga inflationen, du behöver inte upprepa vad jag redan sagt för något ? finns inte. Den höjda räntan beror också på kapitalflykten, vid Krims annektering höjdes den kraftigt, om du kommer ihåg när kronan utsattes för förtroendeattacker så höjdes den till 500% en tid. Alla lån i rubel blir dyrare, lån utomlands blir dyrare när rubeln försvagas vilket den kommer göra kraftigt när Ryssland inte har råd att försvara värdet längre=kollaps. Om Ukrainas ekonomi kollapsar före den ryska så har ryska banker ENORMA lån till företag i Ukraina, något som ytterligare sänker bilan över tsar Putins nacke.
1. Av din skrift kan man dra slutsatsen att du glömt bort den härdsmältan.
2. Eftersom rubeln hela tiden legat stabil mot guldet så tror jag att det där är ett mindre problem. I övrigt så är det ju som så att rubeln legat stabil mot de flesta andra valutor.
3. Jag är inte helt övertygad om att Ukraina tillåts gå i KK såvida de inte är galna förstås. Däremot så är det ju inga problem för Ryssarna att frysa lånen 1 månad eller 2 och istället köpa sakerna helt, ifall de har någon form av nominellt värde osv. osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Du får sluta gå OT, vi
pratade om ifall Ryssland är självförsörjande eller inte, inte om kärnvapenkrig och USA
Goddag yxskaft.
Du skickar med din identitet och dina inställningar på grund av okunskap.
1. Ifall du inte klarar debatten så ska du inte kalla den tramsig.
2. Knappast, men ifall du mutat moderatorn, så kan jag upplysa dig om att: Nej, jag är inte arméns starkaste man någonsin, sedan 1616. Jag har inte heller svart bälte i karate eller tidigare svensk mästare i världens våldsammaste sport. I övrigt så går det inte att räkna ut ens identitet utifrån en sådan länklista så jag skulle nog vilja upplysa dig om att det är ett brott mot reglerna att spekulera om en användares identitet, även om någon moderator skulle ha hjälpt en.
Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Som sagt, du erkänner att Ryssland inte är självförsörjande, så sluta tramsa. Jag räknade upp ett antal poster, du kommenterade med ditt vanliga OT-trams som en idiot och började snacka om att Volvo är populära i Ryssland som svar på om Ryssland var självförsörjande, nu tramsar du vidare?
Mat, Ryssland är en av världens största importörer av kött och de är med missväxt så måste de importera säd från sin gamla kornbod i Ukraina
Helt plötsligt
kan du inte svara på det, noterat. Jag skulle kunna tolka ditt svar som att din personliga "utredning" inte är klar med tanke på din dåliga numrering men antar att det är underförstått status på denna.
1. Ifall du inte förstod saken så skulle säkert Ryssarna bli sura om de inte fick några BMWs eller VW eller för den delen möjligtvis amerikanska kvalitetsbilar eller Franska eller Engelska osv. osv. Däremot så skulle de fortfarande kunna köpa från alla märken som tillverkas eller ägs av Kina. Det är alltså inte helt säkert att sanktionerna skulle ge någon större inverkan. I övrigt avseende maten så duger nog argentina till köttet, chile för vinet och du vet... Givetvis är sanktioner något som alla vill undvika men din sanktionskampsteori leder nog rakt åt helvete för alla inblandade så ta och ge dig.
2. Jag pratade om haveriutredningen, inget annat. Självfallet vill jag inte spekulera i din teori om att Pro-Ryssarna på Putins order sköt ned ett flygplan från landet där dennes dotter bor och är gift med en medborgare samt även enligt dig har stor handel med Ryssland.
Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Återigen bevisar du att Ryssland inte är självförsörjande.
Nej, elektronikindustrin i Ryssland är i stort sett icke existerande.
Du har återigen bevisat varför du inte har trovärdighet i någon tråd du medverkar i, du talar emot dig själv hela tiden
Har inte med frågan att göra.Antalet är inte det intressanta.
1. Nej, jag visade bara att det finns ett intresse i Ryssland för amerikanska elektronik produkter, även om väldigt mycket är made in china så att säga.
2. Där har du fel. Ryssland har en hel del elektroniktillverkare.
3. Nej, där har du tolkat saken fel, jag har bara påpekat att Ryssarna nog klarar sig på sidlinjen även om de inte vill vara där. Att ersätta vissa behov kan göra en del lite sura, däremot har jag visat att det finns ersättning för alla de behoven, ganska enkelt tillgängligt också.
4. Visst är det det. Det är ytterst liten del av arsenalen. Vidare är det andra missiler som har de intressanta systemen map. missilskölds och försvarsgenomträngning. Däremot har satan missilen tilldelats en särskilt farlig status som missiloförstörare, men Pentagon har ändå sagt att den inte har någon betydelse i sin 100-150 exemplar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Du vet vad det står där, att Ryssland genom avtal med UKRAINA kunnat förlänga tiden till 2018.
Rysslands angrepp på Ukraina är ett otroligt bra sätt för Putin att bli bortjagad, skulle inte vara första eller sista gången som Ryssland förlorar.
Nej faktiskt inte, anledningen var som jag sa att ditt inlägg var 100% OT, fanns inte ett enda ord om Ukraina, du hade gått OT från orginalfrågorna så som du alltid gör.
1. Nu svamlar du bara som vanligt.
2. Tjaha, men jag måste nog påminna dig om att Ryssland brukar vinna i den teatern. Vidare står det i strategiböckerna att teatern bör undvikas pga. saker som "brist på mål", "naturens problemmakeri", "enorma avstånd och slätter" samt "folkens ombytlighet".
3. Nu svamlar du bara och med det så är den här debatten med dig
över.