Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
Det existerar inte överhuvudtaget. Värdet på värdepapper som tex. aktier tillför bara marknaden pengar vid nyutfärdanden av värdepapper eller vid nyöppnanden av marknader. Är Putin verkligen så som hans värsta kritiker påstår så applåderar han kapitalflykten eftersom den både innebär minskat inflytande och minskad insyn.
Påstår du mot Rysslands egna ekonomer och alla andra i världen att Ryssland INTE har problem med kapitalflykt? Du är en enorm mytoman och lider av megalomani. Vid angreppet på Ukraina så skakade den ryska ekonomin, Ryssland fick punga ut med mer än det svenska försvaret kostar på ett år på EN DAG för att korthuset inte skulle falla samman.
Citat:
Jag noterar ditt ?, hög inflation och hög ränta brukar gå hand i hand. Detta pga. att folk inte skulle låna ut pengar till banken eller vice versa annars. Lån av typen banken lånar dig 10 pesetas och får 9 tillbaka nästa år brukar alltid leda till konkurs varför banken brukar kräva kompensation.
Det kommer av den höga inflationen, du behöver inte upprepa vad jag redan sagt för något ? finns inte. Den höjda räntan beror också på kapitalflykten, vid Krims annektering höjdes den kraftigt, om du kommer ihåg när kronan utsattes för förtroendeattacker så höjdes den till 500% en tid. Alla lån i rubel blir dyrare, lån utomlands blir dyrare när rubeln försvagas vilket den kommer göra kraftigt när Ryssland inte har råd att försvara värdet längre=kollaps. Om Ukrainas ekonomi kollapsar före den ryska så har ryska banker ENORMA lån till företag i Ukraina, något som ytterligare sänker bilan över tsar Putins nacke.
Citat:
Ursprungligen postat av behindrayban
Förtroende för egna institutioner är ju alltid viktigt. // resten av tramset bortklippt
Du får sluta gå OT, vi pratade om ifall Ryssland är självförsörjande eller inte, inte om kärnvapenkrig och USA
Citat:
Ursprungligen postat av xelious
Lär dig förkorta dina länkar.
Citat:
Ursprungligen postat av behindrayban
Vadå så att läsaren inte ska upptäcka att du fifflat med dem?
Goddag yxskaft. Du skickar med din identitet och dina inställningar på grund av okunskap.
Citat:
Det var mat som jag pratade om och jag inser att du inte längre vill prata om mat efter att ha sett siffrorna. Däremot är ju packeterad medicin lite intressant även om de har ett väldigt pull i Washington samt att det skulle se inhumant ut att inte dela med sig av Pfizers senaste så att säga. När det gäller bilar så är ju en ledande fråga "hur många bilhandlare i Tyskland blev ledsna när SAAB auto lades ned?" (alltså jag vet att det fanns, men de var inte särskilt många).
Som sagt, du erkänner att Ryssland inte är självförsörjande, så sluta tramsa. Jag räknade upp ett antal poster, du kommenterade med ditt vanliga OT-trams som en idiot och började snacka om att Volvo är populära i Ryssland som svar på om Ryssland var självförsörjande, nu tramsar du vidare?
Mat, Ryssland är en av världens största importörer av kött och de är med missväxt så måste de importera säd från sin gamla kornbod i Ukraina
Citat:
Det där kan jag inte svara på, men jag antar att utredningen kommer att ge alla svar.
Helt plötsligt kan du inte svara på det, noterat. Jag skulle kunna tolka ditt svar som att din personliga "utredning" inte är klar med tanke på din dåliga numrering men antar att det är underförstått status på denna.
Citat:
Tvärtom så säljer USA fortfarande en massa elektronik till Ryssland (idag för runt $30M).
Återigen bevisar du att Ryssland inte är självförsörjande.
Citat:
Däremot så är det ju som så att det mest handlar om mode, dvs. Ryssland har sina egna elektronikkonstruktrioner
Nej, elektronikindustrin i Ryssland är i stort sett icke existerande.
Citat:
Vi har nu kommit fram till att Ryssland fortfarande inte är essentiellt, väsentligt beroende av omvärlden.
Du har återigen bevisat varför du inte har trovärdighet i någon tråd du medverkar i, du talar emot dig själv hela tiden
Citat:
Det framgår inte av informationen om den missilen från USA, tex.
Har inte med frågan att göra.
Citat:
Vidare är det ett väldigt litet antal.
Antalet är inte det intressanta.
Citat:
SATAN kommer att bytas ut som huvudmissil runt 2018 enligt
Du vet vad det står där,
att Ryssland genom avtal med UKRAINA kunnat förlänga tiden till 2018.
Citat:
Jag tycker de ska lyda världens ledare och förhandla med varandra. I övrigt så fattar väl alla vad spektaklet går ut på rent internpolitiskt.
Rysslands angrepp på Ukraina är ett otroligt bra sätt för Putin att bli bortjagad, skulle inte vara första eller sista gången som Ryssland förlorar.
Citat:
Förövrigt har jag för mig att senast vi rök ihop så blev du instruerad av moderatorn att sluta prata om min ICBM.

Detta eftersom det var OT i sammanhanget. Så då får du väl följa moderatorns instruktioner istället för att tjafsa emot.
Nej faktiskt inte, anledningen var som jag sa att ditt inlägg var 100% OT, fanns inte ett enda ord om Ukraina, du hade gått OT från orginalfrågorna så som du alltid gör.