2014-07-27, 23:20
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosaxtanten
Det står som definition för BRICS att BRICS är förkortningen för det organiserade samarbetet mellan fem av världens största och mest växande statsekonomier.
Nej, BRICS myntades av en ekonomijournalist för ett tiotal år sedan. Det finns ingen samarbetsorganisation mellan de här länderna, de bara råkade ha snarlika makroekonomiska förhållanden då. Sedan dess har de divergerat en del från varandra, i synnerhet Ryssland.
2014-07-27, 23:25
Medlem
Nu är Strelkov i Donetsk omringad och UA har att städa upp alla ryska enheter som befinner sig på Ukrainsk mark. Vad kommer att hända med all rysk personal som befinner sig stridande i uniform men utan beteckningar? Vad har de utfört för krigsbrott eller är de bara att betrakta som kriminella i en domstol?
2014-07-27, 23:26
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Det existerar inte överhuvudtaget. Värdet på värdepapper som tex. aktier tillför bara marknaden pengar vid nyutfärdanden av värdepapper eller vid nyöppnanden av marknader. Är Putin verkligen så som hans värsta kritiker påstår så applåderar han kapitalflykten eftersom den både innebär minskat inflytande och minskad insyn.

Påstår du mot Rysslands egna ekonomer och alla andra i världen att Ryssland INTE har problem med kapitalflykt? Du är en enorm mytoman och lider av megalomani. Vid angreppet på Ukraina så skakade den ryska ekonomin, Ryssland fick punga ut med mer än det svenska försvaret kostar på ett år på EN DAG för att korthuset inte skulle falla samman.

Citat:
Jag noterar ditt ?, hög inflation och hög ränta brukar gå hand i hand. Detta pga. att folk inte skulle låna ut pengar till banken eller vice versa annars. Lån av typen banken lånar dig 10 pesetas och får 9 tillbaka nästa år brukar alltid leda till konkurs varför banken brukar kräva kompensation.

Det kommer av den höga inflationen, du behöver inte upprepa vad jag redan sagt för något ? finns inte. Den höjda räntan beror också på kapitalflykten, vid Krims annektering höjdes den kraftigt, om du kommer ihåg när kronan utsattes för förtroendeattacker så höjdes den till 500% en tid. Alla lån i rubel blir dyrare, lån utomlands blir dyrare när rubeln försvagas vilket den kommer göra kraftigt när Ryssland inte har råd att försvara värdet längre=kollaps. Om Ukrainas ekonomi kollapsar före den ryska så har ryska banker ENORMA lån till företag i Ukraina, något som ytterligare sänker bilan över tsar Putins nacke.

Citat:
Ursprungligen postat av behindrayban
Förtroende för egna institutioner är ju alltid viktigt. // resten av tramset bortklippt

Du får sluta gå OT, vi pratade om ifall Ryssland är självförsörjande eller inte, inte om kärnvapenkrig och USA

Citat:
Ursprungligen postat av xelious
Lär dig förkorta dina länkar.
Citat:
Ursprungligen postat av behindrayban
Vadå så att läsaren inte ska upptäcka att du fifflat med dem?
Goddag yxskaft. Du skickar med din identitet och dina inställningar på grund av okunskap.

Citat:
Det var mat som jag pratade om och jag inser att du inte längre vill prata om mat efter att ha sett siffrorna. Däremot är ju packeterad medicin lite intressant även om de har ett väldigt pull i Washington samt att det skulle se inhumant ut att inte dela med sig av Pfizers senaste så att säga. När det gäller bilar så är ju en ledande fråga "hur många bilhandlare i Tyskland blev ledsna när SAAB auto lades ned?" (alltså jag vet att det fanns, men de var inte särskilt många).

Som sagt, du erkänner att Ryssland inte är självförsörjande, så sluta tramsa. Jag räknade upp ett antal poster, du kommenterade med ditt vanliga OT-trams som en idiot och började snacka om att Volvo är populära i Ryssland som svar på om Ryssland var självförsörjande, nu tramsar du vidare?
Mat, Ryssland är en av världens största importörer av kött och de är med missväxt så måste de importera säd från sin gamla kornbod i Ukraina
Citat:
Det där kan jag inte svara på, men jag antar att utredningen kommer att ge alla svar.
Helt plötsligt kan du inte svara på det, noterat. Jag skulle kunna tolka ditt svar som att din personliga "utredning" inte är klar med tanke på din dåliga numrering men antar att det är underförstått status på denna.

Citat:
Tvärtom så säljer USA fortfarande en massa elektronik till Ryssland (idag för runt $30M).

Återigen bevisar du att Ryssland inte är självförsörjande.

Citat:
Däremot så är det ju som så att det mest handlar om mode, dvs. Ryssland har sina egna elektronikkonstruktrioner
Nej, elektronikindustrin i Ryssland är i stort sett icke existerande.

Citat:
Vi har nu kommit fram till att Ryssland fortfarande inte är essentiellt, väsentligt beroende av omvärlden.

Du har återigen bevisat varför du inte har trovärdighet i någon tråd du medverkar i, du talar emot dig själv hela tiden

Citat:
Det framgår inte av informationen om den missilen från USA, tex.

Har inte med frågan att göra.

Citat:
Vidare är det ett väldigt litet antal.

Antalet är inte det intressanta.
Citat:
SATAN kommer att bytas ut som huvudmissil runt 2018 enligt
Du vet vad det står där, att Ryssland genom avtal med UKRAINA kunnat förlänga tiden till 2018.

Citat:
Jag tycker de ska lyda världens ledare och förhandla med varandra. I övrigt så fattar väl alla vad spektaklet går ut på rent internpolitiskt.
Rysslands angrepp på Ukraina är ett otroligt bra sätt för Putin att bli bortjagad, skulle inte vara första eller sista gången som Ryssland förlorar.

Citat:
Förövrigt har jag för mig att senast vi rök ihop så blev du instruerad av moderatorn att sluta prata om min ICBM. Detta eftersom det var OT i sammanhanget. Så då får du väl följa moderatorns instruktioner istället för att tjafsa emot.
Nej faktiskt inte, anledningen var som jag sa att ditt inlägg var 100% OT, fanns inte ett enda ord om Ukraina, du hade gått OT från orginalfrågorna så som du alltid gör.
Senast redigerad av Xelious 2014-07-27 kl. 23:35.
2014-07-27, 23:26
Medlem
Plocks avatar
Citat:
Det står som definition för BRICS att BRICS är förkortningen för det organiserade samarbetet mellan fem av världens största och mest växande statsekonomier.

Tror du Ryssland med Putin vid rodret kommer att vara snabbväxande framöver?

Ryssland växer så det knakar. När han kom till makten samlade han alla stora oligarker och informerade dom att alla att han vet hur dom på kriminellt sätt gjort sig rika. Men han drog ett streck och informerade dom om dom nånsin la sig in i politiken kommer dom få betala för gamla synder.
2014-07-27, 23:32
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Nu blir det nog ganska svårt att jämföra den ryska ekonomin med USSR. Ryssland är involverad i ett ekonomiskt utbyte med omvärlden på ett annat sätt och statens finanser är urstarka. Det är öppet för att göra affärer med vem som helst och påminner därför om Kina. Kineserna diskuterar sällan politik då det gäller affärer.

Vi ser en stark utveckling av Brics-samarbetet och flera stora länder kan komma att ansluta sig, som t ex Argentina. Ryssland kan aldrig isoleras som USSR kanske kunde göras, speciellt som USSR och Kina hade ett komplicerat förhållande. Rysslands och Kinas förhållande har aldrig varit bättre än i dag. Så kineserna lär bara skratta åt Eus sanktionsdiskussioner och förbereda för en export-boom till Ryssland.
Å andra sidan är Putin på väg mot SSSR-förvaltningen med stormsteg. FSB har en starkare ställning än KGB någonsin hade. Kontrollen och repressionen av oppositionella är på samma nivå som under Gorbatjov, minst. Propagandan är massiv. Militärutgifterna kommer om några år att ligga på 25% av statsbudgeten (notera: statens budget, ej BNP). Folket får aldrig del av det ökade välståndet i form av bättre social service, varenda rubel som når statskassan skickas till armén.
Ryssland idag är inte långt ifrån Sovjetunionen.

Och för övrigt är BRICS fortfarande inte något formaliserat samarbete.
2014-07-27, 23:32
Medlem
Citat:
Nu är Strelkov i Donetsk omringad och UA har att städa upp alla ryska enheter som befinner sig på Ukrainsk mark. Vad kommer att hända med all rysk personal som befinner sig stridande i uniform men utan beteckningar? Vad har de utfört för krigsbrott eller är de bara att betrakta som kriminella i en domstol?

Tror du verkligen att han är kvar?
Han slutade ju att uppträda offentligt igår så jag skulle inte bli förvånad om råttan har lämnat det sjunkande skeppet
2014-07-27, 23:34
Medlem
freeriderXIIs avatar
En stor skillnad mot Ryssland idag och Sovjetunionen är den ortodoxa kyrkans stora inflytande och roll vilken Putin gynnar. Kommunisterna såg ju kristendomen som ett opium för folket och gjorde om kyrkor till simbassänger.
Senast redigerad av freeriderXII 2014-07-27 kl. 23:37.
2014-07-27, 23:43
Medlem
Xeliouss avatar
Kommunisten som blev utslängd ur Rada har dykt upp i Moskva, såklart, och visar varför han inte är välkommen i Radan:
https://twitter.com/euromaidan/status/493484071662919681
Citat:
MP Levchenko (who was thrown out of Rada this week) on Moscow channel: Lets take Kyiv back
En äkta femtekolonnare som de flesta kommunister.

Appropå såna har Lyashko, en borgmästare i Stakhanov gripits för kollaboration med terroristerna
https://twitter.com/JuMistress/status/493481129547407361

Lutuhyne kontrolleras av Nationalgardet:
Citat:
Lutuhyne is now under National guard control
Inringningen ser ut att gå efter plan!
2014-07-27, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwing Duck
Å andra sidan är Putin på väg mot SSSR-förvaltningen med stormsteg. FSB har en starkare ställning än KGB någonsin hade. Kontrollen och repressionen av oppositionella är på samma nivå som under Gorbatjov, minst. Propagandan är massiv. Militärutgifterna kommer om några år att ligga på 25% av statsbudgeten (notera: statens budget, ej BNP). Folket får aldrig del av det ökade välståndet i form av bättre social service, varenda rubel som når statskassan skickas till armén.

Mer Andropov över det hela tycker jag, Gorbatjov var för demokrati, Andropov var KGB ....
2014-07-27, 23:45
Medlem
Plocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwing Duck

För det första har du noll aning om militära utgifter i framtiden. Bara en önskan från messerschmidts från väst, USA/EU/IMF. BRICS är i sin linda men när den väl "exploderar" kommer väst skita i brallan. Slut på
manipulerandet av svagare ekonomier.
2014-07-28, 00:01
Medlem
Xeliouss avatar
Fler nyheter om terrorister på flykt!
http://www.liveleak.com/view?i=6f8_1406491309
Citat:
At the next intersection, there were more rebels. We were told
Ukrainian tanks were up ahead. They said, "Go if you like, but you might
get caught between the Ukrainian army and us." Not a good idea.We turned around, but before we could leave, one of the fighters rushed up, pleading with us, "Take my dog — at least he won’t die."

Låter bra! ATO skrämde skiten ur dom, kanske mer än så.

Vart flyr dessa terrorister? Närheten av Sachtorsk.
http://www.liveleak.com/view?i=746_1406497304

Khodakovsky har gjort en Strelkov:
Citat:
Terrorist Khodakovsky: We don't really need Debal'tseve, so we have left it
https://twitter.com/tombreadley/status/493515160095834112

Ännu en kostsam nyhet för Ryssland:
Hague Court: Russia must pay $50 bln in trial of Yukos
http://kommersant.ru/doc/2534105
Senast redigerad av Xelious 2014-07-28 kl. 00:05.
2014-07-28, 00:03
Medlem
BuzzMeekss avatar
En fullständigt makaber uppbyggnad till dagens offensiv med en propagandakampanj som överträffar det mesta som jag har sett. Vilket övertygar mig om att det mesta är lögn.

Från "Fuck the EU" Nulands erkännande om finansiering och organisering av statskuppen, massmorden av Maidan i Kiev på poliser och demonstranter, IMFs krav på att Ukraina skall behärska hela den östra delen för att få lån, till anklagelserna med påstådda "säkra" bevis mot separatisterna att de skjutit ned det malaysiska planet.

Ytterligare en spännande terroreskapad signerad Obama (Libyen, Irak och Syrien).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in