Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Det är lätt att förstå att många känner sympati med den här killen som tråden avhandlar.
Lätt att tycka synd om honom.
Det har ingenting med att tycka synd om någon, jag själv står för "RÄTTVISAN", om KJ skulle ha varit skyldig för mordet på VB och det funnits bevis mot honom jag skulle inte ha skrivit en enda rad, det är sanningen.
Jag anser att det här fallet är mycket lätt att se lösningen på.
Man kan mycket snabbt inse att det är ett planerat mord på VB blandannat när man tar hänsyn till motivbilden som är mycket viktig.
Naturligtvis kan man se KJ som den förste misstänkte därför VB hade besökt honom. Men KJ som gärningsman faller bort mycket snabbt, det fanns ingen brottsplats i bostaden och han skulle aldrig ha kunnat genomföra något planerat mord, där gäller det att ha tillgång till lämpligt fordon, ekonomiska resurser, kunna organisera med logistik och att ha kontakter med gärningsmän, och kommunikation som inte kan registreras. KJ hade inga kvalifikationer för något av de här kraven som måste ställas för en planerare.
Att det funnits en planerare i fallet är jag helt övertygad om.
Planeraren ser alltid till att han har alibi när mordet utföres och det är anlitade gärningsmän som får utföra mordet. Därför finns det ingen möjlighet att hitta bevis för utfört mord mot en planerare.
För att planeraren och gärningsmännen skall klara sig undan är enda möjligheten i det här fallet att få skulden på någon annan person, som görs med olika planteringar av material som skall låsa fast den som planeraren utsett som offret för gärningen.
Om planeraren själv hade utfört något mord jag är helt övertygad att han hade åkt fast och blivit uthängd.
Men nu finns det en helt annan siutation det finns gärningsmän med i bilden som gör det komplicerat.
Det finns ingen som kan försvara gärningsmännen, men med att anklaga KJ för mordet på VB försvarar man gärningsmännen.
Jag kan väl upplysa dig många gånger har jag blivit tvungen ta mig för pannan med kommentarer som fällts.
Exempelvis planeraren är oskyldig därför han har alibi, eller det är ingen som planterar ut blodspår, liklukt och kroppsdelar, eller det är ingen som går in i en låst bil utan nyckel, i såfall är det brytmärken på bilen m.m. Det finns säkert de som tror på liknande kommentarer men inte många skulle jag tro.
Jag anser att det är att underskatta andra människors "sunda förnuft" och logik, med den typ av kommentarer.
En planerare är inte oskyldig därför han skapar mordet, däremot är han oskyldig till själva gärningen.