2014-07-28, 00:51
  #83545
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Delar av KJs delade rulle hittades ju i hennes hår. Den finns nu i brandresterna nergrävda på 2 meters djup. Rullen på badrumsskåpet visste han inte ens att den fanns. Den var VBs.

I reklamen för den tejp som köps in av landstinget framhålls att en fördel är att man kan dela den på längden. Den går alltså att passa in både för lilltån, stortån, tummen och lilla vickevire.


Sluta ljug om tejprullen. Den har han förklarat att det är hans och han tog den ur en skrotbil- Det avslöjar honom totalt att rullen och det hon har i håret är rivet på samma sätt. Ingen river tejp på det viset. Det tillhör en funktionsnedsättningen att sitta och pilla i evigheter med en tejprulle.
Citera
2014-07-28, 00:54
  #83546
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Delar av KJs delade rulle hittades ju i hennes hår. Den finns nu i brandresterna nergrävda på 2 meters djup. Rullen på badrumsskåpet visste han inte ens att den fanns. Den var VBs.

I reklamen för den tejp som köps in av landstinget framhålls att en fördel är att man kan dela den på längden. Den går alltså att passa in både för lilltån, stortån, tummen och lilla vickevire.

Vilken tejprulle var det han berättade att han ägde i förhören då? Och som han sa att han nog haft i en ficka i ett par byxor som skulle tvättas, därför antog han att han plockat ur den och lagt den i badrummet.
Citera
2014-07-28, 01:00
  #83547
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Det där är i och för sig ett uttalande som saknar någon uppenbar vetenskaplig grund. Tänk så här.
Person a rör en bils däck och avsätter DNA. Därefter åker person a med bilen någonstans och avsätter DNA. Därefter byts till vinterdäck och de tidigare däcken säljs till person b. Person a hittas sedan mördad i anslutning till bilen. Pga. DNA analysen så dras slutsatsen att person b mördade person a pga. att person a:s DNA fanns i bilen liksom på däcket som hittades i anslutning till person b:s hem. Rätten kunde aldrig dra slutsatsen att bildäcken haft något att göra med person a, men antyder att så är fallet pga. att person b uppger att denne köpt däcken av person a.

2. Resonemanget har sina brister som alla kan förstå, därmed inte sagt att någon annan är skyldig till dråpstyckmordet.

3. I övrigt borde en forensisk analys kunna undersöka ifall tejpen var av samma ålder, typ och skapats med samma maskin. Trots allt handlar det ju om en 5-10 miljoner av skattebetalarnas pengar och då torde väl en mer välgrundad analys kunna motiveras (för fallet att den tilltalade mot förmodan var oskyldig).

3. Den undersökningen försvårades av att någon superhjärna hade spillt fingeravtrycksvätska på samtliga av de bitar som fanns i håret.
Citera
2014-07-28, 01:02
  #83548
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
3. Den undersökningen försvårades av att någon superhjärna hade spillt fingeravtrycksvätska på samtliga av de bitar som fanns i håret.


Källa på det tack.

Citat:
3. I övrigt borde en forensisk analys kunna undersöka ifall tejpen var av samma ålder, typ och skapats med samma maskin. Trots allt handlar det ju om en 5-10 miljoner av skattebetalarnas pengar och då torde väl en mer välgrundad analys kunna motiveras (för fallet att den tilltalade mot förmodan var oskyldig).


Det behövdes inte HR skriver-
Ingenting har framkommit som tyder på att Vatchareeya Bangsuans blod och DNA
avsatts på tejprullen vid något annat tillfälle än i samband med hennes död. Kristoffer
Johansson har uppgett att det är hans tejprulle och det finns ingen anledning att
ifrågasätta denna uppgift. Tejpbitar som liknar den tejp som finns på rullen har
påträffats i Vatchareeya Bangsuans hår. Förekomsten av Vatchareeya Bangsuans DNA
och blod på tejprullen i Kristoffer Johanssons lägenhet och det förhållandet att tejpen
på rullen och i håret rivits på liknande sätt, förstärker SKL:s bedömning att den tejp
som påträffades i Vatchareeya Bangsuans hår kommer från nämnda tejprulle.
Förhållandena talar starkt för att det är Kristoffer Johansson som har använt sig av
tejpen från rullen för att emballera Vatchareeya Bangsuan och därmed även för att han
är gärningsman på sätt åklagaren påstått.
B 132-14 sidan 14
__________________
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-07-28 kl. 01:07.
Citera
2014-07-28, 01:04
  #83549
Medlem
Grandiosos avatar
Här är en annan intressant sak:

"H: Så åkte jag och lämnade av mina kompisar för att de skulle då sova på torsdagen då vi höll på att söka…ja, veckan efter……sen var det veckan eftersom där………så då åkte jag och lämnade av henne i torsdag och så…ehh……..åkte jag och lämnade av…ehh…så här…kompisarna i…

F: Vilken henne var du och lämnade av?

H: Nej, men jag sa…pjott ahh….jag…"



Lämnade av kroppen?
Vad var det Vatchareeya brukade kallas av KJ? Ploy? Pjoy?
__________________
Senast redigerad av Grandioso 2014-07-28 kl. 01:07.
Citera
2014-07-28, 01:06
  #83550
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Här är en annan intressant sak:

"H: Så åkte jag och lämnade av mina kompisar för att de skulle då sova på torsdagen då vi höll på att söka…ja, veckan efter……sen var det veckan eftersom där………så då åkte jag och lämnade av henne i torsdag och så…ehh……..åkte jag och lämnade av…ehh…så här…kompisarna i…

F: Vilken henne var du och lämnade av?

H: Nej, men jag sa…pjott ahh….jag…"


ja, och det är inte enda gången.
Citera
2014-07-28, 01:11
  #83551
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Gärna för mig men det finns ett eller två bra vittnen som säger sig verkligen ha tittat in ordentligt och inte sett något och det var tror jag den 12 maj.

Personer från två gäng, ett från MPS och ett från en MC-klubb sökte efter VB 10 maj. En såg en svart plastsäck men såg inga ben.
Citera
2014-07-28, 01:20
  #83552
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Här är en annan intressant sak:

"H: Så åkte jag och lämnade av mina kompisar för att de skulle då sova på torsdagen då vi höll på att söka…ja, veckan efter……sen var det veckan eftersom där………så då åkte jag och lämnade av henne i torsdag och så…ehh……..åkte jag och lämnade av…ehh…så här…kompisarna i…

F: Vilken henne var du och lämnade av?

H: Nej, men jag sa…pjott ahh….jag…"



Lämnade av kroppen?
Vad var det Vatchareeya brukade kallas av KJ? Ploy? Pjoy?

Kj har "pjottat" längre tid än han känt VB, ett tic. Personen var antagligen den Jessika som hade många kontakter med KJ vid denna tiden och som känner MB.
Citera
2014-07-28, 01:21
  #83553
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Kj har "pjottat" längre tid än han känt VB, ett tic. Personen var antagligen den Jessika som hade många kontakter med KJ vid denna tiden och som känner MB.
Jann*ke?

Edit: Sandstr*m Nordb*rg
__________________
Senast redigerad av P-o-beln 2014-07-28 kl. 01:24.
Citera
2014-07-28, 01:21
  #83554
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Personer från två gäng, ett från MPS och ett från en MC-klubb sökte efter VB 10 maj. En såg en svart plastsäck men såg inga ben.

ja en sak är i alla fall helt klar, mannen LW som var där 18/19 maj tittade inte åt det håll där benen låg.
Citera
2014-07-28, 01:45
  #83555
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vad är det du säger, att en domstol ska ta hänsyn till påhittade möjliga händelser som inget talar för utan det istället finns saker som talar emot.

Det finns massor av saker som talar emot en plantering, ingen teknisk bevisning efter annan person, inga vittnesuppgifter och inga spaningsresultat som talar för annan person.

Ett stort tankefel är att tro att det krävs belägg för att något, som inget talar för, inte har skett. För hur ska man kunna belägga att något inte har skett när det inte finns något som talar för att det kan ha hänt.

Du bedömer saker utifrån din kapacitet men så gör inte domstolarna, de bedömer utifrån uppsatta lagar, regler och praxis och då kan man inte tänka så bakvänt som du gör, att det krävs belägg för något/någons existens, trots att inget talar för det.

Ditt baklängeseresonemang kan användas I samband med frågan om Gud finns eller om ufo existerar men inte I en mordrättegång.
Förbaskat bra skrivet som vanligt, Lalajlaj!
Citera
2014-07-28, 02:32
  #83556
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det är lätt att förstå att många känner sympati med den här killen som tråden avhandlar.
Lätt att tycka synd om honom.
Det har ingenting med att tycka synd om någon, jag själv står för "RÄTTVISAN", om KJ skulle ha varit skyldig för mordet på VB och det funnits bevis mot honom jag skulle inte ha skrivit en enda rad, det är sanningen.
Jag anser att det här fallet är mycket lätt att se lösningen på.
Man kan mycket snabbt inse att det är ett planerat mord på VB blandannat när man tar hänsyn till motivbilden som är mycket viktig.
Naturligtvis kan man se KJ som den förste misstänkte därför VB hade besökt honom. Men KJ som gärningsman faller bort mycket snabbt, det fanns ingen brottsplats i bostaden och han skulle aldrig ha kunnat genomföra något planerat mord, där gäller det att ha tillgång till lämpligt fordon, ekonomiska resurser, kunna organisera med logistik och att ha kontakter med gärningsmän, och kommunikation som inte kan registreras. KJ hade inga kvalifikationer för något av de här kraven som måste ställas för en planerare.
Att det funnits en planerare i fallet är jag helt övertygad om.
Planeraren ser alltid till att han har alibi när mordet utföres och det är anlitade gärningsmän som får utföra mordet. Därför finns det ingen möjlighet att hitta bevis för utfört mord mot en planerare.
För att planeraren och gärningsmännen skall klara sig undan är enda möjligheten i det här fallet att få skulden på någon annan person, som görs med olika planteringar av material som skall låsa fast den som planeraren utsett som offret för gärningen.
Om planeraren själv hade utfört något mord jag är helt övertygad att han hade åkt fast och blivit uthängd.
Men nu finns det en helt annan siutation det finns gärningsmän med i bilden som gör det komplicerat.
Det finns ingen som kan försvara gärningsmännen, men med att anklaga KJ för mordet på VB försvarar man gärningsmännen.
Jag kan väl upplysa dig många gånger har jag blivit tvungen ta mig för pannan med kommentarer som fällts.
Exempelvis planeraren är oskyldig därför han har alibi, eller det är ingen som planterar ut blodspår, liklukt och kroppsdelar, eller det är ingen som går in i en låst bil utan nyckel, i såfall är det brytmärken på bilen m.m. Det finns säkert de som tror på liknande kommentarer men inte många skulle jag tro.
Jag anser att det är att underskatta andra människors "sunda förnuft" och logik, med den typ av kommentarer.
En planerare är inte oskyldig därför han skapar mordet, däremot är han oskyldig till själva gärningen.
__________________
Senast redigerad av Lagro 2014-07-28 kl. 03:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in