2014-07-23, 13:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VIISW6
har inte spelat på väldigt länge då ja tröttnade lite men ska börja igen!
såg att det kommit massa uppdateringar, kan man läsa någonstans vad de innehöll?

och kan man göra fler uppdrag ihop med kompisar nu, alltså bankrån osv som man gör i singeplayer, inbrott m.m?
Vet inte hur länge sen du spelade, men här är de två senaste
https://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/203403217--6-17-14-GTAV-Title-Update-1-14-Notes

https://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/203519067--7-1-14-GTAV-Title-Update-1-15-Notes

Sen ett gäng hotpatchar på 1.15 som täppte till hooker glitchen mm

Och menar du heist, så nä det har inte kommit än om det nu någonsin kommer.

/D
Edit: sammanställning
https://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/200426246--Updated-7-16-14-GTA-Online-Status-Latest-Updates-
Senast redigerad av dwestos 2014-07-23 kl. 14:28. Anledning: sammanställning
Citera
2014-07-27, 16:41
Medlem
Glorkass avatar
Måste vara asjobbigt för dem som är nya i spelet, med tanke på hur mycket jobbigare det blivit att tjäna pengar. Rockstar har verkligen ansträngt sig till sitt yttersta för att jävlas med oss och tömma spelet på cash. En sammanställning av skillnader mot förr:

• dyra säljbara bilar ute på gatan är MYCKET mer sällsynta. Ballers och Lampadatis ser man nästan aldrig längre. I bästa fall hittar man en bil för 5000 pix som man kan kasta in.

• dyra säljbara bilar som man hittar i uppdrag går inte att sälja längre.

• nya bilar som lanseras är omotiverat dyra. Skrotbilar för 200-400 000 och smaklösa plojbilar för 800 tuss.

• vapen som man plockade upp i survival fick man tidigare behålla för gott, ifall man hade tillräckligt hög level för just det vapnet. Inte längre, nu försvinner de efter sessionen om du inte betalt hutlösa 60 tuss för den i butik.

• förr var det ofta bountys på 7-9000, nu är det oftast 3-5000 i bästa fall.

• de uppdrag som gav bra med cash har krånglats till och gjorts längre. De har gjort det svårt att snabbt repetera dem.

Rätt fräckt att de så målmedvetet gjort detta.
Tur att man hann dra ihop en mindre förmögenhet på den gamla goda tiden...
Senast redigerad av Glorkas 2014-07-27 kl. 16:44.
Citera
2014-07-27, 16:43
Medlem
Jahopp.

Vad ska man sysselsätta sig med nu då?
Har köpt allt som går att köpa, förutom bilar då förstås då det tar liite för mycket plats... alla plan, alla båtar, cyklar, warstock grejer inkl. tank, liberator etc.
Har även 3 st superbilar och sjuhelvetes många andra "nästan" maxade bilar.

Har tillochmed gått så långt att jag håller på att köpa alla kläder som finns just nu (och som jag kan köpa). Tattoos kommer därefter, o har ändå ett par miljoner till övers.

Characterns stats är maxade, dock så är leveln endast 90, men orkar inte grinda coveted eller R.R längre än så...

Det jag gör när jag har tråkigt är att köra kamikaze med min Titan, samt åka omkring i zentorno'n och slänga stickybombs....

Vad finns det för kul grejer att göra?!
Inte alltid polarna är online så man kan göra något med dem.
Citera
2014-07-27, 16:53
Medlem
Glorkass avatar
Jag känner lite likadant, är level 105 och det finns inte så mycket mer att sträva mot.
Det som återstår är att låsa upp upgrades, men jag är så sjukt dålig på race att jag nog måste möta nån dålig i 100 korta lopp där man vinner 50 var via läggmatch.... Någon intresserad?
Citera
2014-07-27, 18:00
Medlem
Körde så ett tag så behöver tyvärr inte låsa upp fler saker, det enda som saknas är 100% bonus vilket jag låser upp i rank 100... *sigh*

Ett tips, hitta en vän och kör antingen Down the drains eller det racet när man kör runt fängelset, går snabbast :)

Update: nu köpt alla masker, alla kläder som är upplåsta, alla tattoos, alla solbrillor, alla outfits, alla andra acccessories, alla plan, båtar och koptrar, alla "war"-saker inklusive bussar o skit, alla skor, alla facemasks, maxxat alla bilar o vapen... bla bla.
Nu då?
Citera
2014-07-27, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iNoob
Jahopp.

Vad ska man sysselsätta sig med nu då?
Har köpt allt som går att köpa, förutom bilar då förstås då det tar liite för mycket plats... alla plan, alla båtar, cyklar, warstock grejer inkl. tank, liberator etc.
Har även 3 st superbilar och sjuhelvetes många andra "nästan" maxade bilar.

Har tillochmed gått så långt att jag håller på att köpa alla kläder som finns just nu (och som jag kan köpa). Tattoos kommer därefter, o har ändå ett par miljoner till övers.

Characterns stats är maxade, dock så är leveln endast 90, men orkar inte grinda coveted eller R.R längre än så...

Det jag gör när jag har tråkigt är att köra kamikaze med min Titan, samt åka omkring i zentorno'n och slänga stickybombs....

Vad finns det för kul grejer att göra?!
Inte alltid polarna är online så man kan göra något med dem.
Airstrike är mäktigt. Titan kamikaze ska jag prova.
Att det inte finns ett sätt att få en fet bounty är synd, alltid en kick med en bounty på sitt huvud.
Har du gjort Alla (50) gang attack? Jag hatar visserligen gang attack men inte lyckats trigga nr 49.
Har du gjort Alla stunt jump ( går fuska och få alla checkade i ett race men inte lika roligt)

/D
Citera
2014-07-27, 19:18
Medlem
Glorkass avatar
Vad får man om man genomför alla gang attack respektive stunt jump?
Är det värt det?
Citera
2014-07-27, 20:22
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Måste vara asjobbigt för dem som är nya i spelet, med tanke på hur mycket jobbigare det blivit att tjäna pengar. Rockstar har verkligen ansträngt sig till sitt yttersta för att jävlas med oss och tömma spelet på cash.
Förstår vad du menar men man får slita för lite cash i mitt tycke. Nu känner jag väl en viss lättnad över att inte ha behövt spendera hur många timmar som helst bara för att få de bilarna jag nu har men ändå jag tror jag nog att det skulle ha varit bäst om de hade varit så här snålt från början så man nu inte hade varit så bortskämd.
Dessutom använder jag bara min Z-type av mina 8 fordon ändå.

Hade bara inte velat spara ihop till den lägenhet jag nu har men annars så står jag vid mitt ord.
Det är inga stora jobb för tillfället så överflödigt med cash passar ju inte riktigt in.
Syftet är ju att man ska börja på gatu nivå och arbeta sig upp som en riktig kriminell för att förse sin karaktär med lite karaktär så att säga.
Det är bara buggarna och brist på socialt folk som gör det ointressant.
Citat:
Ursprungligen postat av dwestos
Airstrike är mäktigt.
Oeffektiv i mitt tyckte. Sitt offer hinner fly långt innan attackerna landar.
Området som bomberna siktar in sig på är ju inte så stort heller.
Citera
2014-07-27, 21:28
Bannlyst
Citat:
Vad får man om man genomför alla gang attack respektive stunt jump?
Är det värt det?
Vet inte, nån medalj eller så, låser kanske upp nån ny färg på t-shirt, så ifall det är värt det, nä
Citera
2014-07-27, 22:55
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Måste vara asjobbigt för dem som är nya i spelet, med tanke på hur mycket jobbigare det blivit att tjäna pengar. Rockstar har verkligen ansträngt sig till sitt yttersta för att jävlas med oss och tömma spelet på cash. En sammanställning av skillnader mot förr:

• dyra säljbara bilar ute på gatan är MYCKET mer sällsynta. Ballers och Lampadatis ser man nästan aldrig längre. I bästa fall hittar man en bil för 5000 pix som man kan kasta in.

• dyra säljbara bilar som man hittar i uppdrag går inte att sälja längre.

• nya bilar som lanseras är omotiverat dyra. Skrotbilar för 200-400 000 och smaklösa plojbilar för 800 tuss.

• vapen som man plockade upp i survival fick man tidigare behålla för gott, ifall man hade tillräckligt hög level för just det vapnet. Inte längre, nu försvinner de efter sessionen om du inte betalt hutlösa 60 tuss för den i butik.

• förr var det ofta bountys på 7-9000, nu är det oftast 3-5000 i bästa fall.

• de uppdrag som gav bra med cash har krånglats till och gjorts längre. De har gjort det svårt att snabbt repetera dem.

Rätt fräckt att de så målmedvetet gjort detta.
Tur att man hann dra ihop en mindre förmögenhet på den gamla goda tiden...
Snarare hur lätt som helst att tjäna ihop hyfsat mycket GTA$ på någon timme. Testa tex Sandy Shore Race som jag slängde ihop på 2 minuter. 12 varv ger $8400 per gång. Finns även ett vid flygfältet
Citera
2014-07-29, 13:47
Medlem
Ratis avatar
Man kan ju undra av vilken anledning som uppdraget RR fortfarande strular? Är det överhuvudtaget någon som fortfarande arbetar med spelet?
Jag har upptäckt att ibland efter avslutat uppdrag spawnar man vid ett hus mitt ute i tjotaheiti. Någon annan som också är med om detta?
Senast redigerad av Rati 2014-07-29 kl. 13:51.
Citera
2014-07-29, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Man kan ju undra av vilken anledning som uppdraget RR fortfarande strular? Är det överhuvudtaget någon som fortfarande arbetar med spelet?
Jag har upptäckt att ibland efter avslutat uppdrag spawnar man vid ett hus mitt ute i tjotaheiti. Någon annan som också är med om detta?
Man spawnar där om man dör under uppdraget. *1 (Gäller flera missions än RR)

/D
*1 Och såklart, nån annan slutför det.
Senast redigerad av dwestos 2014-07-29 kl. 14:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in