2014-04-30, 08:18
Medlem
Tror ni denna site påverkar kursen? Med låg omsättning behövs det inte många som följer och ju fler rätt de får desto fler bör haka på.

Bara en fundering jag tänkt på under ett längre tag.

http://www.swedishbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=FING-B.ST
2014-05-05, 18:19
Medlem
Svantevits avatar
Jag har inte varit med så länge i Fingerprint. Köpte en liten post i höstas. Har en fråga till er som varit med längre.
Kan man lite på VDn?
Han har ju lovat en ganska ordentlig vinst under 2014, men än så länge ser det ju inte lysande ut... Har han haft fel förr? Vill minnas att det i höstas kom pressmeddelanden om både den ena och andra mobilmodellen som skulle komma slutet av 2013/början av 2014, men det har inte kommit så mycket att hänga i granen, om man säger så..
2014-05-05, 18:34
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svantevit
Jag har inte varit med så länge i Fingerprint. Köpte en liten post i höstas. Har en fråga till er som varit med längre.
Kan man lite på VDn?
Han har ju lovat en ganska ordentlig vinst under 2014, men än så länge ser det ju inte lysande ut... Har han haft fel förr? Vill minnas att det i höstas kom pressmeddelanden om både den ena och andra mobilmodellen som skulle komma slutet av 2013/början av 2014, men det har inte kommit så mycket att hänga i granen, om man säger så..
Han höll fast prognosen sen februari vilket talar sitt tydliga språk, de har redan prognos på vilka som kommer beställa. Eftersom det är kraftig vinstvarning i q4 bör det i sommar komma ut något ifrån någon storbeställare och jag gissar på samsung(note4) eller kanske något oväntat som Microsoft. I nuläget har vi ca 200miljoner så vi saknar ungefär 400miljoner i info.

Det är fr o m nu man INTE ska stå utanför.

Dagens händelse/kursrörelse vill jag inte ens kommentera.. Inte ett dugg glad men får försöka hålla ut tills det släpper.
2014-05-05, 23:35
Medlem
VD:n är en riktig storskitsnackare som lovar runt och håller tunt! Snart kommer vinsten, vänta bara.....

Och så alla småsparare som "vet" att storvinsten är på gång "för det har VD sagt".

Aktien är en chansning! Kan mycket väl stå i 400-500 kronor om tre år men lika gärna i 7 kr!

Jag håller mig borta! Dess utom har jag ont om pengar sedan jag gick all in i Northland Resources för ett par år sedan!
2014-05-06, 00:16
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrikspyan
VD:n är en riktig storskitsnackare som lovar runt och håller tunt! Snart kommer vinsten, vänta bara.....

Och så alla småsparare som "vet" att storvinsten är på gång "för det har VD sagt".

Aktien är en chansning! Kan mycket väl stå i 400-500 kronor om tre år men lika gärna i 7 kr!

Jag håller mig borta! Dess utom har jag ont om pengar sedan jag gick all in i Northland Resources för ett par år sedan!

7 kronor kommer den väl för i helvete aldrig kosta. Skriv inte här om du inte ens vet att bolaget omsätter hundratals miljoner Sådana uttalanden gör att man inte kan ta dig på allvar.

Att du investerat i Northland och satt kvar över raset talar sitt tydliga språk..
2014-05-06, 00:28
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svantevit
Kan man lite på VDn?

Det räcker med att läsa pressmeddelandena så ser du att man inte räknat med att det ska dra igång ordentligt förrän H2, alltså efter sommaren.

Visst har prognoser ändrats under tidigare år men fjolåret 2013 hade man ju nästan på pricken rätt. Dessutom kan man nu se en mängd faktorer som stärker VDs prognos; framförallt i de företag som är inblandade med FIDO. (Paypal, visa, mastercard, samsung, microsoft, google etc.) Deras engagemang är starkt och "nytt". Därför tror jag att fingersensorers tid nu är kommen.

Vi får inte heller glömma Alibaba som ska implementera tekniken. Alibaba värderas till nära 1000 000 000 000 SEK alltså tusen miljarder... Ganska skön omsättning där. Det är inga barnungar som har börjat ta till sig tekniken!
2014-05-06, 05:14
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrikspyan

Nej inte för att bara VD sagt det utan för att de bevisat det.

Tråkigt med northland men du förstår säkert att det än så länge inte har något med fpc att göra.
2014-05-06, 22:09
Avslutad
Fingeravtryckssensorn på Samsung Galaxy S5 beskrivs som "komiskt dålig"

Spana in videon nedan:
http://www.businessinsider.my/samsung-galaxy-s5-fingerprint-sensor-bad-2014-5/#.U2lAofl_t1P
2014-05-07, 22:10
Medlem
Slovoviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Fingeravtryckssensorn på Samsung Galaxy S5 beskrivs som "komiskt dålig"

Spana in videon nedan:
http://www.businessinsider.my/samsung-galaxy-s5-fingerprint-sensor-bad-2014-5/#.U2lAofl_t1P

Hur är det nu, köper de in sina avläsare av fingerprint eller gör dem prylarna själva?
2014-05-08, 16:29
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slovovik
Hur är det nu, köper de in sina avläsare av fingerprint eller gör dem prylarna själva?
Dom har köpt av Synaptics som är Fingerprint cards enda konkurrent i nuläget. Det finns ett flertal men de ligger mer än ett år efter i utvecklingen, det gäller att ta så mycket av marknaden som möjligt nu i starten och det ser lovande ut minst sagt. Enda risken är att intresset för sensorerna minskar om dåliga sådana sprids över världen.

Det har smått spekulerats om att SS beställt av FPC här i europa eftersom betygen på sensorn har varit så delad. Det här är dock nonsens, då har de isf mörkat en order och då är det väldigt illa enligt mig. Så nej, vi finns inte med i S5an ännu men chansen finns att vi kommer in hos de i sina finare produkter.

Kursen:
Riktigt förbannad på den här svängiga kursrörelsen. Vi måste nog vänta in vinstrapporter innan vi får stöd av någon/några tunga investerare. Så vi måste nog tyvärr vänta in Februari eller tidigast Q3an.
2014-05-20, 17:42
Medlem
zorb89s avatar
Någon som förstår detta:
Samsungs val av leverantör till nya telefonmodellen Galaxy Note 4 kan avgöra om Fingerprint Cards når sitt marknadsandelsmål för 2014 på 60 procent, säger vd Johan Carlström.

Hösten 2013 lanserade bolaget ett mål för 2014-2015 om att nå en 60-procentig marknadsandel vad gäller smarta telefoner med inbyggda touchsensorer, exklusive Apple som har en egen leverantör på detta område.

######

Sett att ingen lagt märke till det här på Avanza.. HUR kan de veta att den ska ha en touch och OM de inte får mobilen betyder det att andra har en touch redo. Varför avgör leverantören annars fpc marknadsandel gällande touch?

"vänta till samsung berättar det" = visade sig alltså betyda något.

Det är upp till bevis nu, har fpc den bästa sensorn är samsung note 4 vår om de ska ha touch, annars blir det nog att tänka 1 eller 2 ggr på vad man ska göra beroende på LG och resterande tillverkares val.

Risken har helt klart ökat idag anser jag men vi kan komma att få ett rally inom 3månader om vi vinner den.
2014-05-20, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Någon som förstår detta:
Samsungs val av leverantör till nya telefonmodellen Galaxy Note 4 kan avgöra om Fingerprint Cards når sitt marknadsandelsmål för 2014 på 60 procent, säger vd Johan Carlström.

Hösten 2013 lanserade bolaget ett mål för 2014-2015 om att nå en 60-procentig marknadsandel vad gäller smarta telefoner med inbyggda touchsensorer, exklusive Apple som har en egen leverantör på detta område.

######

Sett att ingen lagt märke till det här på Avanza.. HUR kan de veta att den ska ha en touch och OM de inte får mobilen betyder det att andra har en touch redo. Varför avgör leverantören annars fpc marknadsandel gällande touch?

"vänta till samsung berättar det" = visade sig alltså betyda något.

Det är upp till bevis nu, har fpc den bästa sensorn är samsung note 4 vår om de ska ha touch, annars blir det nog att tänka 1 eller 2 ggr på vad man ska göra beroende på LG och resterande tillverkares val.

Risken har helt klart ökat idag anser jag men vi kan komma att få ett rally inom 3månader om vi vinner den.

Nja nog har jag sett nyheten.
Men hur nära lansering måste den gå i produktion?
Annars finns ju bara rykten:

"Like the S5, the Samsung Galaxy Note 4 has been tipped to include a fingerprint scanner incorporating home button, with the security measure set to become a staple of the company’s flagship offerings."
Från: http://www.trustedreviews.com/news/samsung-galaxy-note-4-release-date-rumours-news-specs-and-price

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in