2014-07-26, 20:10
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
United kommer såklart inte att köpa Cavani. En eller två mittbackar till och en innermittfältare tror jag på.
Det hoppas jag innerligen.
2014-07-26, 20:10
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Vill Arsenal vinna titlar så får man snällt nog punga ut för en bra anfallare. Fyfan, ironin som uppenbarar sig när Arsenalsupportrar påstår att Giroud kan vägga sig igenom motståndarna. Snubben kan ju knappt slå en passning i rätt destination.
Du har fel, Giroud har en riktigt bra passningsfot. Wilsheres mål mot Norwich hade aldrig blivit till utan Girouds prestation:

https://www.youtube.com/watch?v=wz-EaTwqNII
2014-07-26, 20:34
Medlem
Griezmann är klar enligt AS http://futbol.as.com/futbol/2014/07/26/primera/1406399185_718990.html, sissensjuk offensiv vi får
2014-07-26, 20:36
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Du har fel, Giroud har en riktigt bra passningsfot. Wilsheres mål mot Norwich hade aldrig blivit till utan Girouds prestation:

https://www.youtube.com/watch?v=wz-EaTwqNII
Sjukt fint.

Kul att Origi är klar. Verkar gå en fin framtid till mötes.
2014-07-26, 20:52
Medlem
nitinitis avatar
"Oprövad i PL" verkar vara det nya "en regning tisdagskväll i Stoke". Skrattretande alltså, det är många av dessa "oprövade" spelare som har gått in och dominerat i PL. Vi snackar medelmåttor i La Liga som till exempel Michu! Jag lovar att man har lyssnat på någon PL-coach som uttalat sig om att en spelare är "prövad" i PL och detta har hängt med bland alla soffsupportrar som sitter och runkar varje lördag åt sitt underbara PL.

Dags att skrota snacket om att vara "oprövad i PL" så jävla tiltande.
2014-07-26, 20:53
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimKuk-Jing
Skulle Falcao gå in på topp då i en 4-2-3-1 uppställning och bänka Benzema?

Känns iförsig ganska bra för Real ifall man skaffar en renodlad target-forward som bara går i djupled. Tidigare har man ju behövt Benzemas passningar och mer nedsjunkande spel för att lägga passningar till Ronaldo och Bale. Men nu med en Rodriquez i rollen som 10a så hade Falcao säkert passat utmärkt som djupled och boxspelare.

Känns dock rätt osannolikt att man värvar in en till anfallare när man redan har kvalitén i Benzema. Man spelar ett högt spel ifall man byter ut 3 framgångsrika positioner i ett lag som förra året vann Champions League.

Det tror jag tanken är vid en värvning. €45m är ett bra pris för Falcao men det är onödigt när man redan har en duktig anfallare i Benzema.

Frågetecknet är mittfältets defensiv. Att sälja di Maria är rätt då vi verkar kunna få ett rätt stort överpris och han vill ha mer i lön än vad Perez vill ge men att sätta €80m på en spelartyp som vi redan har var idiotiskt. Vi borde istället lagt typ €50m på Vidal eller satsat på Isco. Ancelotti får nu fokusera på att ordna balansen nu när vi kommer spela med en tia.

Trots att Alonso var hemsk i de flesta stormatcherna (mot Barcelona i Copa del Rey-finalen och matcherna mot Bayern var han bra då vi hade en annan taktik) så var han lagets ryggrad i alla andra matcher och det märktes när han kom tillbaka från sin skada. Han eller Khedira (Illarra kan man ännu inte förlita sig på) känns som en nödvändighet tillsammans med Modric/Kroos. Jag tror inte de sistnämnda är tillräckligt bra defensivt för att bilda en duo tillsammans.
Senast redigerad av TKD_1337 2014-07-26 kl. 20:58.
2014-07-26, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolja
Griezmann är klar enligt AS http://futbol.as.com/futbol/2014/07/26/primera/1406399185_718990.html, sissensjuk offensiv vi får
Läser också att Atletico budar på Ljajic.

Behöver Atletico ersätta Luis, eller finns redan en kompetent ersättare i laget?
2014-07-26, 21:04
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Läser också att Atletico budar på Ljajic.

Behöver Atletico ersätta Luis, eller finns redan en kompetent ersättare i laget?

De har köpt Siqueira.
2014-07-26, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
De har köpt Siqueira.
Okej. Brasse ut, brasse in alltså. Känns som att Atletico har värvat bra och ersatt spelarna som lämnat på ett bra sätt. Kommer väl behövas mer bredd dock inför kommande säsong då man inte kan räkna med att hela startelvan kommer vara skadefri hela säsongen.
2014-07-26, 21:44
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Det tror jag tanken är vid en värvning. €45m är ett bra pris för Falcao men det är onödigt när man redan har en duktig anfallare i Benzema.

Frågetecknet är mittfältets defensiv. Att sälja di Maria är rätt då vi verkar kunna få ett rätt stort överpris och han vill ha mer i lön än vad Perez vill ge men att sätta €80m på en spelartyp som vi redan har var idiotiskt. Vi borde istället lagt typ €50m på Vidal eller satsat på Isco. Ancelotti får nu fokusera på att ordna balansen nu när vi kommer spela med en tia.

Trots att Alonso var hemsk i de flesta stormatcherna (mot Barcelona i Copa del Rey-finalen och matcherna mot Bayern var han bra då vi hade en annan taktik) så var han lagets ryggrad i alla andra matcher och det märktes när han kom tillbaka från sin skada. Han eller Khedira (Illarra kan man ännu inte förlita sig på) känns som en nödvändighet tillsammans med Modric/Kroos. Jag tror inte de sistnämnda är tillräckligt bra defensivt för att bilda en duo tillsammans.
Vi spelar om 6 titlar denna sasong. Hade garna sett att det var slutsalt efter malvakter och Di Maria. Backar och mittfalt kanns stabilt sa lange Khedira stannar. Kan inte bara forlita sig pa bara Benzema utan behovs en killer. Marktes enormt de matcher Cr7 var skadad. Modric har battrade defensiven enormt under Ancelotti och Kroos tror jag inte heller har ngr problem bakat. Men skulle kannas skont att ha kvar Khedira i fall att. Nackdelen ar val att priset kommer sjunka betydligt da jag tror att han far svart att ta plats i ar.
2014-07-26, 21:55
Medlem
NirvanAs avatar
Är en del snack om Vermaelen till Barcelona, verkar värderas till 13M Euro, låter rätt lite när man köper en 2 år äldre Mathieu för 20M. Har han bara ett år kvar av kontraktet eller? Vill han bort?
2014-07-26, 22:06
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är en del snack om Vermaelen till Barcelona, verkar värderas till 13M Euro, låter rätt lite när man köper en 2 år äldre Mathieu för 20M. Har han bara ett år kvar av kontraktet eller? Vill han bort?
Han har bara ett år kvar på kontraktet och verkar inte vara helt nöjd med att vara tredjeval bakom Mertesacker och Koscielny.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in