2014-07-25, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Vad är det här för jävla dumheter? Har du varit hemma i din diktatur nu igen och fått fel uppfattning om hur det här med demokrati och yttrandefrihet fungerar?

Jag kan upplysa dig om att man har full rätt att dra vilka slutsatser man vill här, alldeles oavsett vad du fått för dig.

Detta har ingenting med yttrandefriheten att göra.
Det är snarare falska och påhittade påståenden som din kära journalist på DN har hittat på nätet. Ingen i Iran har uttalat något hot. Som jag tidigare skrev har Iran endast erbjudit hjälp eftersom Pakistan uppenbarligen inte kan hantera situationen vid gränserna.

För din info; Yttrandefriheten i länder som homogeniserar/standardiserar en viss typ av intellektuell attityd kallas för "fostran till yttrandefrihet".
Dra slutsatser?Vad ska slutsatserna grunda sig på? Påhittade nyheter?
Citera
2014-07-25, 22:23
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Detta har ingenting med yttrandefriheten att göra.
Det är snarare falska och påhittade påståenden som din kära journalist på DN har hittat på nätet. Ingen i Iran har uttalat något hot. Som jag tidigare skrev har Iran endast erbjudit hjälp eftersom Pakistan uppenbarligen inte kan hantera situationen vid gränserna.

För din info; Yttrandefriheten i länder som homogeniserar/standardiserar en viss typ av intellektuell attityd kallas för "fostran till yttrandefrihet".
Dra slutsatser?Vad ska slutsatserna grunda sig på? Påhittade nyheter?

Men lilla vän, du har fått så mycket om bakfoten att det är svårt att veta var man ska börja. Läsa verkar du inte heller klara av, ens på grundläggande nivå.

På vilket sätt påverkar det en användares rätt att starta en tråd om ämnet, för att nyheten möjligen inte är sann?

Seriöst.
Citera
2014-07-25, 23:00
Medlem
BallsMans avatar
Utan att ha läst et enda inlägg... jag satsar mina pengar, "all in", när det gäller valfritt Arab-land VS Pakistan, any given day.
Citera
2014-07-25, 23:05
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Pakistan kan inte ens säkra sina gränsområden och inte heller energibehovet. Iran är har en strategisk betydelse för världsekonomin och ländernas säkerhet i MÖ.

... märk väl att en potentiellt givande och intellektuell tråd löpte ut i sanden i och med detta påstående du IR5/1/2/3/4/5/6/7/8/9/10/X..

EDIT: Iran är, enligt mig, inte värt att ens urinera på då de (inkl. dig) utgör den totala karikatyren av "Mycket snack, lite verkstad".
Senast redigerad av BallsMan 2014-07-25 kl. 23:10.
Citera
2014-07-25, 23:57
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Ni snackar som om det skulle vara ett fullskaligt krig direkt. Iran vill gå in och hämta sina pojkar från terrorister, inte invadera Pakistan. De vill dessutom helst lösa det diplomatiskt.

Jag ser det inte som omöjligt att Iran och Pakistan kommer lösa det här tillsammans, tvärtom.

Iran har visst ett otroligt stort inflytande på regionen. Nästan all olja i området finns i shia-områden och dessutom kontrollerar de Hormuz.

Tro inte på allt västmedia skriver om Iran. Det är ett intressant land som haft västländer som utnyttjat dem för olja.

Glöm inte heller att det var USA som förstörde Irans demokrati.

Landet har många brister men det är inte i närheten så dåligt som USA försöker få det att låta.
Senast redigerad av IGotAGoldenTicket 2014-07-26 kl. 00:13.
Citera
2014-07-26, 00:33
Medlem
Citat:
Men lilla vän, du har fått så mycket om bakfoten att det är svårt att veta var man ska börja. Läsa verkar du inte heller klara av, ens på grundläggande nivå.

På vilket sätt påverkar det en användares rätt att starta en tråd om ämnet, för att nyheten möjligen inte är sann?

Seriöst.

Jag ifrågasätter inte enskilda användare eller deras till att starta trådar. Du som läser så noga kan ju också visa oss var i texten jag har yttrat mig om användarens rättigheter.

Jag konstaterar dock att liknande trådar klassas som propaganda och rykten. Grundinformationen håller inte..
TS påstår att Iran hotar att gå in i Pakistan ..
Det stämmer inte och på sätt vis hade det varit mer korrekt om ni påstod det omvända; nämligen att Irans gränser hotas av gerillor som springer fram och tillbaka.

Lilla vän..
Citera
2014-07-26, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IGotAGoldenTicket
Ni snackar som om det skulle vara ett fullskaligt krig direkt. Iran vill gå in och hämta sina pojkar från terrorister, inte invadera Pakistan. De vill dessutom helst lösa det diplomatiskt.

Jag ser det inte som omöjligt att Iran och Pakistan kommer lösa det här tillsammans, tvärtom.

Iran har visst ett otroligt stort inflytande på regionen. Nästan all olja i området finns i shia-områden och dessutom kontrollerar de Hormuz.

Tro inte på allt västmedia skriver om Iran. Det är ett intressant land som haft västländer som utnyttjat dem för olja.

Glöm inte heller att det var USA som förstörde Irans demokrati.

Landet har många brister men det är inte i närheten så dåligt som USA försöker få det att låta.

Problemet är redan löst och alla 5 är tillbaka.
Grejen är att TS tråd har ingenting med den riktiga händelseutvecklingen att göra.
Citera
2014-07-26, 01:23
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Citat:
Problemet är redan löst och alla 5 är tillbaka.
Grejen är att TS tråd har ingenting med den riktiga händelseutvecklingen att göra.

Ah, skönt att höra. Missade att tråden var så gammal.
Citera
2014-07-26, 13:30
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Jag ifrågasätter inte enskilda användare eller deras till att starta trådar. Du som läser så noga kan ju också visa oss var i texten jag har yttrat mig om användarens rättigheter.

Det är exakt det du gör.

"Att starta en tråd som bygger på falska påståenden och felaktiga nyheter från Svenssons fantasimaskiner, är samma sak som att propagera och skapa falska rykten."

"Ett hypotetiskt krig mellan Pakistan och Iran bör diskuteras i en ny tråd.Men om ni inte kan analysera saker på rätt sätt så föreslår jag att ni låter bli att skapa rykten."

Fjantiga uttalanden från en människa som lever för att förvanska sanningen, reella förhållanden och ljuga i sina inlägg.

Eller, med enklare ord, som till och med du kan förstå: Kan vi tillåta något så världsfrånvänt och idiotiskt som din fria fantasi om iransk förmåga att minera till sjöss, så kan vi i princip tillåta vilka fantasier som helst.

Citat:
Jag konstaterar dock att liknande trådar klassas som propaganda och rykten. Grundinformationen håller inte..
TS påstår att Iran hotar att gå in i Pakistan ..
Det stämmer inte och på sätt vis hade det varit mer korrekt om ni påstod det omvända; nämligen att Irans gränser hotas av gerillor som springer fram och tillbaka.

Lilla vän..

Vadå "vi påstår"? Startade jag denna tråd? När har grundinformation som inte håller hindrat dig från att sväva ut? Förespråkar du censur nu, du som precis spenderat veckovis med att snyfta om påstådd censur? Eller är det bara censur när det är DU som påstått censureras?

Nej du IR5, du är för dålig helt enkelt.
Citera
2014-07-26, 18:31
Medlem
Citat:
Det är exakt det du gör.

"Att starta en tråd som bygger på falska påståenden och felaktiga nyheter från Svenssons fantasimaskiner, är samma sak som att propagera och skapa falska rykten."

"Ett hypotetiskt krig mellan Pakistan och Iran bör diskuteras i en ny tråd.Men om ni inte kan analysera saker på rätt sätt så föreslår jag att ni låter bli att skapa rykten."

Fjantiga uttalanden från en människa som lever för att förvanska sanningen, reella förhållanden och ljuga i sina inlägg.

Eller, med enklare ord, som till och med du kan förstå: Kan vi tillåta något så världsfrånvänt och idiotiskt som din fria fantasi om iransk förmåga att minera till sjöss, så kan vi i princip tillåta vilka fantasier som helst.

Vadå "vi påstår"? Startade jag denna tråd? När har grundinformation som inte håller hindrat dig från att sväva ut? Förespråkar du censur nu, du som precis spenderat veckovis med att snyfta om påstådd censur? Eller är det bara censur när det är DU som påstått censureras?

Nej du IR5, du är för dålig helt enkelt.

Jag har inte sagt annat än att trådens information klassas som propaganda. Iran har aldrig hotat att gå in i Pakistan och det är heller inte censur att rätta en felaktig information.

Vidare har jag också skrivit att det är helt ok att diskutera ett hypotetiskt krig mellan Iran och Pakistan, men att basera diskussionen på felaktiga uppgifter skapar missförstånd.

Jag har varken diskuterat rätten till att starta trådar eller annat men konstaterade att tråden bygger på felaktig information.
Citera
2014-10-18, 21:40
Medlem
Ghan11s avatar
Iran kills 1 Pakistani soldier, 3 injured.

Pakistanska underrättelsetjänsten säger att Iran försöker skapa från länge sedan att starta ett Sekt krig mellan Shia och Sunni muslimer i Pakistan. Inte bara det, nu har Iranska armen dödat 1 Pakistansk soldat, Vad försöker Iran med? vi får väl se hur Pakistan kommer svara kanske men 1 nuke till Tahran skulle vara bra. man får absolut inte jävlas med Pakistan

Citat:
One soldier (Junior Commissioned Officer) embraced shahadat and three got injured due to unprovoked Iranian cross border fire on 16 Oct 2014. IGFC Maj Gen Ejaz Shahid, officers & soldiers offered Namaz e Janaza of shaheed held at Headquarters Frontier Corps on 17 Oct 2014.

Source: http://defence.pk/threads/iran-kills...#ixzz3GWkRbl4I

Källa:
http://defence.pk/threads/iran-kills...njured.339348/
Citera
2014-10-19, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghan11
Iran kills 1 Pakistani soldier, 3 injured.

Pakistanska underrättelsetjänsten säger att Iran försöker skapa från länge sedan att starta ett Sekt krig mellan Shia och Sunni muslimer i Pakistan. Inte bara det, nu har Iranska armen dödat 1 Pakistansk soldat, Vad försöker Iran med? vi får väl se hur Pakistan kommer svara kanske men 1 nuke till Tahran skulle vara bra. man får absolut inte jävlas med Pakistan

Källa:
http://defence.pk/threads/iran-kills...njured.339348/

Helvete vilken trovärdig källa du kommer med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in