2014-07-25, 22:53
Medlem
DENNISRITCHIEs avatar
Jag vill påbörja ett sparande i 2 år framöver. Jag är inte säker på vart som erbjuder bäst ränta och vilken bank som är bäst överlag. Jag har Handelsbanken och de har rörlig ränta. Såg att de hade 0,75% just nu, tidigare låg den på 1,2% några dagar.

Jag kommer att spara 3000kr varje månad. Vilken bank erbjuder mig bästa möjliga sparande? Någon som har bra koll? Finns det sparande som har fasta räntesatser eller använder de flesta rörlig?

Tack på förhand!
Citera
2014-07-25, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DENNISRITCHIE
Jag vill påbörja ett sparande i 2 år framöver. Jag är inte säker på vart som erbjuder bäst ränta och vilken bank som är bäst överlag. Jag har Handelsbanken och de har rörlig ränta. Såg att de hade 0,75% just nu, tidigare låg den på 1,2% några dagar.

Jag kommer att spara 3000kr varje månad. Vilken bank erbjuder mig bästa möjliga sparande? Någon som har bra koll? Finns det sparande som har fasta räntesatser eller använder de flesta rörlig?

Tack på förhand!

Det beror på flera olika saker, om du vill låsa pengarna eller ha fria uttag, etc etc. På Compricer finner du banken med allra högst ränta.
Citera
2014-07-25, 22:56
Medlem
DENNISRITCHIEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aphelion.
Det beror på flera olika saker, om du vill låsa pengarna eller ha fria uttag, etc etc. På Compricer finner du banken med allra högst ränta.

Jag vill låsa pengarna (det erbjuder väl bättre ränta då?).
Citera
2014-07-25, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DENNISRITCHIE
Jag vill låsa pengarna (det erbjuder väl bättre ränta då?).

Ja, det stämmer. Om du låser pengar är nog BlueStep Finans med 3,30% eller Hoist Spar med 3,10% något du kan kolla upp. Tänk på att BlueStep endast erbjuder 3,30% ränta om du låser dina pengar i minst 5 år, medan Hoist Spar endast kräver 36 månader låsning.
Citera
2014-07-25, 23:22
Medlem
GE Moneybank
Citera
2014-07-25, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galatasaray
GE Moneybank

TS vill låsa sina pengar, det kan du icke göra hos GE Money Bank. GE Money Bank har 2,30% i jämförelse med BlueStep Finans med 3,30% eller Hoist Spar med 3,10%.
Citera
2014-07-26, 00:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aphelion.
TS vill låsa sina pengar, det kan du icke göra hos GE Money Bank. GE Money Bank har 2,30% i jämförelse med BlueStep Finans med 3,30% eller Hoist Spar med 3,10%.
han kan inte låsa sina pengar iaf, om han inte har en engångssumma att sätta in eller vill öppna ett nytt konto varje månad o sätta in 3000kr på.
Citera
2014-07-26, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankdammen1
han kan inte låsa sina pengar iaf, om han inte har en engångssumma att sätta in eller vill öppna ett nytt konto varje månad o sätta in 3000kr på.

Konstigt, vad jag vet har det gått tidigare. Annars blir det nog Santander eller GE Money Bank, tänk dock på att Santander har köpt GE Money Bank.
Citera
2014-07-26, 15:30
Medlem
varsågod, en hel tråd på massor av sidor som handlar om precis det du efterfrågar.

(FB) Hoist spar? ..och andra högräntekonton!

förstår ej varför ingen länkat till denna innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in