Citat:
Ursprungligen postat av
springa
Pöbeln kanske var fel ordval, men min poäng är att fördelningen av kapital är jävligt snedvriden. Och det säger föga att det finns mycket kapital på sparkontona då dessa innehas av relativt få.
Citat:
Ursprungligen postat av
springa
Min första fråga om kreditförluster var retorisk... Du tar den på alvar och börjar babbla om ansvar. Klart att inte du eller någon annan ska betala någons förluster. Du är sorglig... Man får lite aspergervibbar.
Nej det är svårt att ta dig på "alvar" när du bara svamlar hela tiden. Om du har något att invända emot citerar du lämpligen just det inlägget och inte skriver något osammanhängande och totalt irrelevant för det inlägget du citerar.
Har du överhuvudtaget koll på vilka krav som i praktiken ställs på låntagare. Du babbalar om att pöbeln får stora lån men jag har en kompis som blev nekad att låna av alla storbanker utom en trots god lön och över en miljon i förmögenhet.
Till slut fick hon ett lån på ca: 2 miljoner för en lägenhet som kostade dryga tre miljoner. Ett lån på under 70% alltså och med hennes lön klarar hon utan problem av mer än 10 % i ränta. Hon tillhör i min värld inte pöbeln som lever på marginalen som du beskriver men hon blev ändå nekad av alla storbanker utom en. Det är inte vad jag kallar lättvindig utlåning.