2014-01-27, 06:48
Medlem
Skulle nästan vara för lätt, döden är inte alltid ett straff. Döden kan vara att man just ger någon den "frihet" som denne annars inte har rätt till som levande. Den sociala skammen etc. kan nog i vissa fall vara ett värre straff än döden. Se bara på Jimmy Savile, ett värre straff hade varit om allt det kommit fram när han fortfarande varit vid liv och vetat hur det är att leva med den sociala skammen när ingen VILL ha något att göra med en.

För en pedofil är nog ändå det värsta straffet att just "leva med det" med sina tankar, om något skulle jag vilja att pedofiler som gått över gränsen till att bli förövare att dessa får livstid utan en chans att bli frisläppta. Denne får helst ruttna i sin ensamhet instängda för all tid i ett fängelse med just "sina tankar" som "sällskap".

Sedan finns många i fängelser som nog vill spöa upp etc. en pedofil, vilket borde vara fritt fram för individer. Tycker inte att dömda pedofiler skall få beskydd. Om en pedofil blir dödad på det sättet i t.ex. fängelset/av sitt offer/offrets nära och kära, helt ok. Jag har alltså ingenting emot om en individ dödar en dömd pedofil, även om jag är inte för statlig dödsstraff.
Citera
2014-07-25, 01:39
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Självklart ska dom inte leva det spelar ingen roll om det är en familjemedlem eller släkting pedofiler förstör småbarns liv. Jag blir bara så jävla äcklad bara jag tänker på det ush.
Citera
2014-07-25, 10:09
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbg-Smoke
Självklart ska dom inte leva det spelar ingen roll om det är en familjemedlem eller släkting pedofiler förstör småbarns liv. Jag blir bara så jävla äcklad bara jag tänker på det ush.
Du väcker liv i en gammal tråd för att snacka skit.
Du kan kanske vara en av få som skulle löpa linan ut. Men oavsett hur mkt man snackar så ändras allt när det blir konkret.
Ingen med lite sunt förnuft skulle förespråka dödsstraff till en nära släkting oavsett brott, så länge det inte är riktat mot ens egna person.
Skulle jag ha fel så skulle vi dagligen läsa om mördade pedofiler. Men ytterst sällan händer inte ett skit ens när grannar upptäcker att grannen är pedofil.
Citera
2014-07-27, 13:25
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Alla ni som vill ha hårda tag mot pedofiler typ dödstraff om någon tänder på ett barn. Vad skulle ni tycka om ni upptäcker att en nära släkting till er är pedofil? Säg att det är din egen kusin, bror eller pappa? Skulle ni verkligen direkt vilja döda er bror, kusin eller pappa om du få veta att någon av dem är pedofil?

Det vore tråkigt om jag upptäckte att någon i släkten var pedofil. Men dödsstraffet för pedofili skulle de ju inte få undkomma bara för att de är släkt. En pedofil är alltid en pedofil och man gör mänskligheten en tjänst genom att göra sig av med den lille pedofilen.
Citera
2014-07-27, 14:01
Medlem
KriminalvardenKVs avatar
Ja. En god vän slog sin farsa som hade gjort nåt mot han i barndomen och tänkte strypa honom men släppte taget precis innan det hade varit för sent, pedofiljäveln dog nästan, det var hans farsa o hade de varit min hade jag nog inte släppt taget själv, hade fullbordat det. Pedofiler måste dö.
Citera
2014-07-27, 15:42
Medlem
sebnies avatar
Så ni tycker man ska dö om man väljer att inte ha lösenord på sitt trådlösa nätverk?
För i lagens mening är man pedofil om man inte har lösenord på sitt trådlösa nätverk, och någon gliring sedan står med bilen på parkeringen och drar ner eller skickar upp en stor container med barnporr till/från någon sida på nätet.
Citera
2014-07-28, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Så ni tycker man ska dö om man väljer att inte ha lösenord på sitt trådlösa nätverk?
För i lagens mening är man pedofil om man inte har lösenord på sitt trådlösa nätverk, och någon gliring sedan står med bilen på parkeringen och drar ner eller skickar upp en stor container med barnporr till/från någon sida på nätet.

Nej Sebnie, nej!!
Citera
2014-07-28, 18:46
Medlem
jackelinas avatar
Jag har letat lite snabbt men inte lyckats hitta någonting; vilka kvalifikationer krävs för att bli avrättningsförrättare - eller vad det heter?

Säg alltså att Sverige inför dödsstraff för synnerligen grova barnporrbrott - vilka kompetenskrav kommer att ställas vid tillsättning av avrättningsförrättare?
Citera
2014-07-28, 19:02
Bannlyst
De som är för dödsstraff är dom som inte kan tänka själva utan har dom åsikterna som andra har sagt åt dom att ha.
Citera
2014-07-28, 23:37
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
Du väcker liv i en gammal tråd för att snacka skit.
Du kan kanske vara en av få som skulle löpa linan ut. Men oavsett hur mkt man snackar så ändras allt när det blir konkret.
Ingen med lite sunt förnuft skulle förespråka dödsstraff till en nära släkting oavsett brott, så länge det inte är riktat mot ens egna person.
Skulle jag ha fel så skulle vi dagligen läsa om mördade pedofiler. Men ytterst sällan händer inte ett skit ens när grannar upptäcker att grannen är pedofil.

Haha och va fan vet du vad jag tycker? sluta vara så jävla naiv. Självklart hade jag en då stått för ett dödsstraff även om det va en familjemedlem inget snack om den saken punkt slut!
Senast redigerad av Gbg-Smoke 2014-07-28 kl. 23:40.
Citera
2014-07-28, 23:39
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
De som är för dödsstraff är dom som inte kan tänka själva utan har dom åsikterna som andra har sagt åt dom att ha.

Detta va nog det dummaste jag har hört.
Citera
2014-07-29, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gbg-Smoke
Detta va nog det dummaste jag har hört.
Ingen tänkande människa är för dödsstraff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in