Citat:
Ursprungligen postat av
Khorneflakes
Haha är ni på riktigt? Thresh är urenkel. Jag hade aldrig spelat honom innan och gick in och dominerade som support, och då är jag inte särskilt duktig eller någonting alls. Jag vill hellre tillägna det till Threshs löjligt enkla och avancerade kit som gör att hans lägstanivå i princip är högre än alla andra supports med undantag för kanske Morgana och Leona. Att han har counters spelar ringa roll eftersom allt som krävs är timing, och är man en rutinerad support så vet man det.
E: Jag skulle vilja jämföra honom med transitionen från båge till musköt som medeltida arméer fick erfara. Du behöver inte vara duktig, du behöver inte "kunna" spelet eller ha rutin från att ha spelat Thresh ofta, du bara är bra från första början för att hans färdigheter gör honom enkel att använda.
Tycker det är oschysst att jämföra honom med Leona och Morgana som är bra mycket enklare att spela. Det är stor skillnad mellan en nybörjar Thresh och någon som spelar honom ofta. Visst han har ett bra kit men det är nästan ingen som utnyttjar det fullt ut. Det jag gillar med Thresh är att man kan alltid bli finslipa de små detaljerna. Du kan alltid ha lite bättre timing med E, kan finns lägen där man kanske borde chansat och kört en flash-hook för säkra ett kill med mera. Om du kom upp i "Madlife" standard under din första match med Thresh så är det bara att gratulera, för du är tveklöst den mest naturbegåvade League of Legends spelaren i världen
På tal om Thresh vad har ni för syn på Thresh vs Braum matchupen? Jag har haft det ganska kämpigt mot Braum när jag spelar Thresh men det kanske är jag som spelar lanen fel?