2014-07-24, 22:35
Medlem
ascHacks avatar
Hej

Jag beställde ett nytt kort för att det gamla var slitet och då skulle det ta en vecka, men inget kort kom. Ringde dit och frågade vad som pågick och dom kunde verkligen ingen svara på min fråga, det verkade alltså inte som att ett kort hade skickats ens. Blev här bortkopplad.

Ringde en gång till och ett nytt kort skulle skickas. Det tog 10 dagar innan det damp ner ett kort i brevlådan och en ny PIN-kod.

Med tanke på att det är en ny pinkod (snarlikt min gamla) så antog jag att jag måste aktivera kortet, men då säger kundtjänst att det är ett utbyteskort, alltså det ska tydligen vara exakt samma som mitt gamla kort och behöver därför ej aktiveras via telefon utan det räcker med automat eller något i den stilen.

Men saken är ju att det är inte ett utbyteskort jag har i handen? Eller? Hela Kortnummert är inte densamma och jag har fått en ny pin, då måste det väl aktiveras?

Kan någon vänlig själ förklara för mig om jag har fått ett nytt kort eller ersättningskort? Blir inte klok. Det känns som att någon på kundtjänst har kladdat i mina personliga loggar vilket gör alla förvirrade när dom ska hjälpa mig.
Citera
2014-07-24, 22:41
Medlem
endures avatar
När man får ett ersättningskort så får man ett med samma nummer men däremot är utgångsdatumet och CVC-koden en annan. För att aktivera ersättningskortet räcker det med att använda det en gång, på ica eller automat spelar nog mindre roll.

Om det inte är samma nummer så låter det ju som ett nytt kort, men det kan du ju enklast kolla under Kort på handelsbankens internettjänst om det dyker upp fler kort än förväntat där.
Citera
2014-07-24, 22:42
Medlem
frank_pes avatar
Vad står det om du loggar in på internetbanken, klickar på öppna meny under konton och kort samt klickar på kortinnehav?
Där borde du se ditt nya kortnummer och om statusen är aktiv.
Citera
2014-07-24, 22:44
Medlem
ascHacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endure
När man får ett ersättningskort så får man ett med samma nummer, ja. Däremot är utgångsdatumet och CVC-koden en annan.

För att aktivera ersättningskortet räcker det med att använda det en gång, på ica eller automat spelar nog mindre roll.

Men jag har ju inte fått ett med samma nummer och ändå får jag höra att jag har ett ersättningskort när jag ringde och skulle aktivera det. Fick ju ny PIN dessutom.
Citera
2014-07-24, 22:45
Medlem
ascHacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Vad står det om du loggar in på internetbanken, klickar på öppna meny under konton och kort samt klickar på kortinnehav?
Där borde du se ditt nya kortnummer och om statusen är aktiv.

Kan inte gå in på min internetbank av olika anledningar, det hade hjälp mycket.
Citera
2014-07-24, 22:53
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascHack
Kan inte gå in på min internetbank av olika anledningar, det hade hjälp mycket.
Du kommer inte in från deras app till mobilen heller?
Citera
2014-07-24, 23:07
Medlem
endures avatar
Kontakta din bankman i morgon eller ring till deras kortsupport (har väl öppet 24/7?)
Citera
2014-07-25, 01:14
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascHack
Hej

Jag beställde ett nytt kort för att det gamla var slitet och då skulle det ta en vecka, men inget kort kom. Ringde dit och frågade vad som pågick och dom kunde verkligen ingen svara på min fråga, det verkade alltså inte som att ett kort hade skickats ens. Blev här bortkopplad.

Ringde en gång till och ett nytt kort skulle skickas. Det tog 10 dagar innan det damp ner ett kort i brevlådan och en ny PIN-kod.

Med tanke på att det är en ny pinkod (snarlikt min gamla) så antog jag att jag måste aktivera kortet, men då säger kundtjänst att det är ett utbyteskort, alltså det ska tydligen vara exakt samma som mitt gamla kort och behöver därför ej aktiveras via telefon utan det räcker med automat eller något i den stilen.

Men saken är ju att det är inte ett utbyteskort jag har i handen? Eller? Hela Kortnummert är inte densamma och jag har fått en ny pin, då måste det väl aktiveras?

Kan någon vänlig själ förklara för mig om jag har fått ett nytt kort eller ersättningskort? Blir inte klok. Det känns som att någon på kundtjänst har kladdat i mina personliga loggar vilket gör alla förvirrade när dom ska hjälpa mig.

Många företag osv har "ersättningsfolk" "Sommarvikarier" osv pga att många ordinarie har semester, så kämpa på eller vänta tills augusti/september när alla ordinarie har kommit tillbaka. Jag vet inte hur många externa sommarvikarier jag har fått handskas med nu under sommaren pga semestertider, hujja.
Citera
2014-07-25, 11:50
Medlem
UncleBerts avatar
Hade en väldigt enkel fråga till handelsbankens support hur man gjorde för att ta ut belopp ur kapitalförsäkringar.

Det måste också varit sommarjobbare, för den dumma åsnan säger att vid uttag ur en kapitalförsäkring kan det tillkomma skatteeffekter. Detta väntade jag 6minuter på hold för att få höra. När jag sedan repeterade frågan om hur man rent tekniskt gjorde ett uttag ville flickebarnet att jag skulle dröja kvar igen. Men då fick det va nog.
Citera
2014-07-27, 17:49
Medlem
TripleXLs avatar
jag orkar inte med handelsbanken längre

i början på nästa år förhoppningsvis är sbab klara med sitt kommande "vardagsbank" koncept och då blir det tack och hej handelsbanken.
Citera
2014-07-27, 21:24
Medlem
Det kan mycket väl vara ett ersättningskort, man får alltid nytt kortnummer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in