Resultat: Tror du Pernilla fortsätter som allsångsledare också 2027?
Ja
38,46%
5 röster
Nej
61,54%
8 röster
2014-07-22, 22:26
Medlem
Tyckte den där loppis-tjejen var duktig med tanke på att hon bara är 12 år.
Citera
2014-07-23, 14:53
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Helt rätt. Fruntimmer har inte den pondus och scen-dominans som krävs, precis lika lite som dom kan fungera som standup-comedians, så gott som alltid torftigt pinsamma. Lilla fröken är som en konfirmand - saknar stark sångröst dessutom, illa på skansens jättearena - jämfört med tidigare manligt professionella programledare. Ytterligare ett exempel när könskvoterings-hysterin lett till kraftig kvalitetsförsämring.
Synd att du kapar min åsikt, för jag håller inte med dig. Naturligtvis finns det många kompetenta kvinnor som skulle kunna leda allsången. Marklund är däremot inte den personen imo.
Citera
2014-07-23, 22:25
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob Lunta
Synd att du kapar min åsikt, för jag håller inte med dig. Naturligtvis finns det många kompetenta kvinnor som skulle kunna leda allsången. Marklund är däremot inte den personen imo.

Finns det verkligen många kompetenta kvinnor som skulle kunna ta rollen? Jag tvivlar. Sanna Nielsen, möjligen, men knappast. Petra M är både söt och sjunger bra, men det räcker inte. Kraften att hålla i hop och leda finns inte där.

Tyvärr kan SVT ro ut sig ännu längre bort från folket och fortsätta nedmonteringen av Allsången. Kan mycket väl tänka mig att ett sänke som Nour El Refai kan bli aktuell nästa år. Det ligger liksom i tiden.
Citera
2014-07-23, 23:16
Medlem
Barbara Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Finns det verkligen många kompetenta kvinnor som skulle kunna ta rollen? Jag tvivlar. Sanna Nielsen, möjligen, men knappast. Petra M är både söt och sjunger bra, men det räcker inte. Kraften att hålla i hop och leda finns inte där.

Tyvärr kan SVT ro ut sig ännu längre bort från folket och fortsätta nedmonteringen av Allsången. Kan mycket väl tänka mig att ett sänke som Nour El Refai kan bli aktuell nästa år. Det ligger liksom i tiden.

Måste det var en ung tjej? Lotta är väl klockren på Liseberg, någon typ som henne vore något i så fall. Allsång förknippas med folklighet och just allsång. Något som saknas å de grövsta i dagens format.

Men vem som skulle ta över i så fall, det har jag nog inget bra svar på i skrivande stund.
Någon som är folkkär, energisk och kan sjunga. Carola kanske? :P
Citera
2014-07-23, 23:53
Medlem
Fyfan vad Electric Banana Band är usla; dom är inte ens roliga och originella för fem öre. So lame...
Citera
2014-07-24, 17:16
Medlem
freeriderXIIs avatar
När de sjunger Maya min Maya och jag vill bo i en svamp annars får jag kramp är det bara oskyldiga barnrim eller finns det en drogromantik bakom det hela?
Citera
2014-07-24, 17:32
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
När de sjunger Maya min Maya och jag vill bo i en svamp annars får jag kramp är det bara oskyldiga barnrim eller finns det en drogromantik bakom det hela?

Givetvis är det så. På samma sätt som låten Banankontakt skall tolkas på samma sätt som John Bouvin i Ny Demokrati visade i riksdagens talarstol.

http://m.youtube.com/watch?v=FMJzGof08gM
Citera
2014-07-24, 20:50
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Fyfan vad Electric Banana Band är usla; dom är inte ens roliga och originella för fem öre. So lame...

Håller helt med, dom har dessutom alltid varit lika usla. Det är verkligen ett lågvattenmärke att dom får medverka.

Citat:
Ursprungligen postat av Barbara Ann
Måste det var en ung tjej? Lotta är väl klockren på Liseberg, någon typ som henne vore något i så fall. Allsång förknippas med folklighet och just allsång. Något som saknas å de grövsta i dagens format.

Men vem som skulle ta över i så fall, det har jag nog inget bra svar på i skrivande stund.
Någon som är folkkär, energisk och kan sjunga. Carola kanske? :P

Lotta är ganska vidrig men åldersmässigt ligger hon helt rätt tycker jag. Med ålder kommer också säkerhet och självförtroende. Lotta är dessutom folklig.

Jag har själv funderat på Carola (även om programmet som sådant inte är någon favorit). Hon har åldern, hon har definitivt rösten. Frågan är om hon kan hålla ihop trådarna och inte förvandla programmet till en hyllning till sig själv?

Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan

Om Nour El Refai kan bli aktuell så kan vi lika gärna engagera Jonas Gardell.

Sångrösten hos programledaren är inte det mest kritiska i programmet. Sångstöd i själva allsången kan programledaren få av den artist som just uppträtt. Anders Lundins starkaste sida var inte sången men han klarade sig bra ändå.
Citera
2014-07-24, 21:28
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Sångrösten hos programledaren är inte det mest kritiska i programmet. Sångstöd i själva allsången kan programledaren få av den artist som just uppträtt. Anders Lundins starkaste sida var inte sången men han klarade sig bra ändå.
Ett rätt och ett fel för dig där. Du har rätt i att Anders Lundins starkaste sida verkligen inte var sången. Bra klarade han sig dock inte utan anses nog allmänt vara den sämsta av de olika allsångsledarna på Skansen genom åren.
Citera
2014-07-28, 14:33
Medlem
Carl Serungs avatar
Nu ska man vända dom usla tittarsiffrorna genom att låta Conchita Wurst vara med:

http://www.expressen.se/noje/svts-krisplan-vanda-kurvan-med-conchita/

Citera
2014-07-28, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Nu ska man vända dom usla tittarsiffrorna genom att låta Conchita Wurst vara med:

http://www.expressen.se/noje/svts-krisplan-vanda-kurvan-med-conchita/

Nej, inte är det väl kris? SVT följer väl sin plan och ändrar inte den hur som helst bara för att några är missnöjda?
Citera
2014-07-28, 17:00
Medlem
Barbara Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Lotta är ganska vidrig men åldersmässigt ligger hon helt rätt tycker jag. Med ålder kommer också säkerhet och självförtroende. Lotta är dessutom folklig.

Jag har själv funderat på Carola (även om programmet som sådant inte är någon favorit). Hon har åldern, hon har definitivt rösten. Frågan är om hon kan hålla ihop trådarna och inte förvandla programmet till en hyllning till sig själv?

Man får tycka vad man vill om Lotta, men hon uppfyller de krav som finns och behövs för ett underhållnings- och allsångsprogram. Med Carola finns definitivt risken att det förvandlas till ett hyllningsprogram till Carola själv, men jag funderar ändå inte på att hon nu vid sin ålder har sån självdistans att hon skulle kunna klara av det.

Jag försöker komma på någon annan kvinnlig kandidat (någon man lär SVT inte fundera på i dagsläget - vilken PK-storm det skulle bli ifall de återgick till en man!). Lena Ph? Carin Hjulström? Näe jag måste nog googla runt lite.

Edit: såg i SVTs morgonsoffa hur de försökte komma på vad tittarraset beror på. Det var patetiska teorier.

http://www.svtplay.se/klipp/2208486/nojespanelen
Senast redigerad av Barbara Ann 2014-07-28 kl. 17:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in