2014-07-24, 12:39
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Jag använder Numbers på min iPad för diverse scheman och behöver skicka ut kopior via email

Problemet är att Numbers är lösenordskyddad på min iPad, och när jag skickar kopior så måste personen skriva in (mitt) lösenord i mailet dom får -för att kunna öppna PDF'n. Hur gör jag så att dom ska slippa det?
Citera
2014-07-24, 14:58
Medlem
Ingen som kan detta?

Jag vill helst slippa att ta bort lösenordsskyddet helt från Numbers.
Citera
2014-07-24, 15:28
Medlem
ebqts avatar
Du måste avaktivera lösenordsskyddet för det dokument du skickar iväg. Öppna Numbers och öppna dokumentet. Klicka på skiftnyckeln uppe i högra hörnet och välj "Ändra lösenord", där ska du kunna avaktivera det helt.

Det är det enda sättet om du inte vill öppna det i en dator -> Ange lösenordet -> Spara en kopia som inte är lösenordskyddad.
Citera
2014-07-24, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebqt
Du måste avaktivera lösenordsskyddet för det dokument du skickar iväg. Öppna Numbers och öppna dokumentet. Klicka på skiftnyckeln uppe i högra hörnet och välj "Ändra lösenord", där ska du kunna avaktivera det helt.

Det är det enda sättet om du inte vill öppna det i en dator -> Ange lösenordet -> Spara en kopia som inte är lösenordskyddad.

Tack för ditt svar.

Ja, det verkar som att det är ända lösningen. Sedan får jag bara aktivera lösenordet igen efter att ha skickat ut schemat.

Det går inte att spara en kopia som inte är lösenordsskyddat på datorn heller annars.
Citera
2014-07-24, 16:34
Medlem
tzjs avatar
Om du kan, så spara en kopia av alla pdf:er på din dator. Du kan då lösenordsskydda dessa individuellt, utan att behöva dela med dig av ett för dig viktigt och hemligt lösenord.

Här läser du om hur man gör det: http://osxdaily.com/2013/05/29/passw...-pdf-mac-os-x/
Citera
2014-07-24, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Om du kan, så spara en kopia av alla pdf:er på din dator. Du kan då lösenordsskydda dessa individuellt, utan att behöva dela med dig av ett för dig viktigt och hemligt lösenord.

Här läser du om hur man gör det: http://osxdaily.com/2013/05/29/passw...-pdf-mac-os-x/

Strålande, tack för tipset! Det kan ju användas på alla dokument i datorn. Hade ingen aning om detta.
Nu ska här lösenordskyddas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in