2014-07-24, 15:43
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
Detta inlägg blir lite OT, men det debatterades att Reinfeldt skulle ha någon plan på att rasera Sverige så att moderaterna kan ta makten 2018 igen.

Hittade en sjuk artikel från sydsvenskan som någon länkade. Efter att ha läst denna undrar jag på riktigt hur det står till med Svinfeldt. Citat:
"Ur kavajfickan tar statsministern fram en lapp med handskrivna siffror. Det är förra årets valresultat. Han pekar på siffran ”339 610” – SD:s väljare.

Fredrik Reinfeldt bär nästan alltid med sig en lapp med valresultatet för 2010. Statsministerns pekfinger riktas på bilden mot det antal som inte röstade – en dryg miljon röstberättigade. Strax nedanför syns SD:s röster: 339 610. En blandning av främlingsfientliga och väljare ”som rent allmänt misstror makten i Stockholm”, menar Reinfeldt som tror att SD är ”ett svårsläckt fenomen”."

" Du tycks ha en stor personlig antipati mot SD – varför?

– Jag ogillar djupt all form av främlingsfientlighet. Det har säkert flera rötter. I min släkt har jag en väldigt brokig bakgrund. Min farfars farfar var svart. Min släkt kommer inte från Sverige. Det här försöket att mentalt få oss att acceptera att vi svenskar, i vårt lilla land, har bott här för oss själva – och sen finns det ett ”dom” som kommer utifrån – det stämmer helt enkelt inte. Sverige präglas av att människor kommit hit och blandats. Det tycker jag är det vackra med Sverige."

"På SD:s valvaka 2010 hissade parti*sekreteraren Björn Söder (SD) pestflagg för Fredrik Reinfeldt, eftersom statsministern med en Esaias Tegnér-inspirerad formulering sagt: ”Ursvenskt är bara barbariet – resten har kommit utifrån.”

Statsministern skrattar till.

– Det är det värsta de kan tänka sig, att det goda tillförs med erfarenheter utifrån. Deras världsbild är att det goda finns här, och sedan besudlas det utifrån."

Vilken sjuk jävel till statsminister bär nästan alltid med sig en lapp med Sverigedemokraternas valsiffror?
En landsförrädare, vad annars?
Citera
2014-07-24, 15:44
Medlem
funktionells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist

Vilken sjuk jävel till statsminister bär nästan alltid med sig en lapp med Sverigedemokraternas valsiffror?
En statsminister vars största drivkraft är hans hat mot Sverigedemokrater.
Citera
2014-07-24, 15:45
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minipanini
Min undran är om de andra (fetade) ökningarna finns någonstans.. utöver de 8 miljarder(!) om nämns.

De fetade ökningarna hittar du i kapitel 4 i prognosen (sidorna 56-60).

Anslag 1:6 gäller offentliga biträden i utlänningsärenden. Asyladvokater som jag förstår det.

Anslag 1:7 gäller utresor för avvisade/utvisade.
(fördelat på två poster)

Anslag 1:2 under utgiftsområde 13 är tydligen kommunersättningar vid flyktingmottagande.

Heltalen avser miljoner kronor.
Citera
2014-07-24, 15:48
Medlem
Jag ska sprida Migrationsverkets rapport till alla jag känner. Mina bägge söners framtid i det här landet är fan ta mig hotad. Sprid detta över nätet.
Citera
2014-07-24, 15:56
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19267185.ab

"Migrationsverket: Kraftig ökning av antalet asylsökande"

Billström verkar sådär på matematik:

Citat:
– Skulle alla Sveriges 290 kommuner ta ett solidariskt ansvar för nyanlända så skulle det innebära att varje kommun skulle ta emot 36 personer. Det handlar om politisk vilja.
Då prognosen i artikeln flaggar för 89.000 asylsökande får jag det till 276 personer per kommun (89.000/290), så var får han 36 ifrån? Det skulle innebära 10.440 nyanlända på ett år. Såna siffror har vi inte haft sedan 70-talet.
Citera
2014-07-24, 15:57
Medlem
NSOs avatar
Det är tydligt att innehållet i den här prognosen skapar känslor men var snälla & håll er till ämnet. Vi vill helst slippa att kladda med varningar & så.
/Moderator
Citera
2014-07-24, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
Blir bara deprimerad. Orkar inte med att formulera det ens. Känslan:
http://33.media.tumblr.com/tumblr_mc9xcfUoTM1rvqqyfo1_500.gif

Det är förstört sen ett tag tillbaka och kommer förmodligen inte gå att laga.

Hur pass välkommen är man som svensk i Danmark, Norge, Finland eller Island?
Någon med egna erfarenheter?

Ja eller länder som NZ och liknande där svenskar just nu inte behöver visum...Men snart upptäcker dom att Sverige består av MENA drägg som är parasiter på allt å alla så då är det stängt för oss svenskar...Vet att danskarna är rasande på Sverige då dom skickat ut en arab ur landet då han hade kopplingar till diverse terrorgrupper osv, vad gör då Sverige? ger honom medborgarskap och danskarna kan inte stoppa honom....
Citera
2014-07-24, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19267185.ab

"Migrationsverket: Kraftig ökning av antalet asylsökande"

Billström verkar sådär på matematik:

Då prognosen i artikeln flaggar för 89.000 asylsökande får jag det till 276 personer per kommun (89.000/290), så var får han 36 ifrån? Det skulle innebära 10.440 nyanlända på ett år. Såna siffror har vi inte haft sedan 70-talet.

Sen när kan politiker räkna/hålla sig till sanningen?
Citera
2014-07-24, 16:00
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
Blir bara deprimerad. Orkar inte med att formulera det ens. Känslan:
http://33.media.tumblr.com/tumblr_mc9xcfUoTM1rvqqyfo1_500.gif

Det är förstört sen ett tag tillbaka och kommer förmodligen inte gå att laga.

Hur pass välkommen är man som svensk i Danmark, Norge, Finland eller Island?
Någon med egna erfarenheter?

Sverige har med sin vansinniga massinvandringspolitik redan förändrat hela Norden. Samtliga invandrare Sverige tar emot blir automatiskt svenska medborgare med svenskt pass inom kort. Det betyder att dom kan flytta runt hur som helst i Norden. Att Norge, Danmark och Finland för en ansvarsfull invandringspolitik kommer inte hjälpa dom ett dugg tack vare Sverige. Det kan komma 100.000 araber till Finland eller Norge från Sverige redan imorgon. Dom är ju svenskar med svenskt pass.

Sverige har på helt egen hand förändrat hela Norden för all framtid.
Citera
2014-07-24, 16:03
Medlem
Drapåtrissors avatar
Det är ju bara så genomskinligt detta hyckleri. Alliansen har under sina år alltid verkat för att byta ut det svenska folket mot lycksökande främlingar från jordens alla hörn (muslimer är favoriten). Så varför inte nu när alla förstår att dom är körda i valet sätta in nådastöten mot det som en gång var ett folkhem? Hoppas att deras självgoda påtagna gloria byts ut mot vad dom egentligen förtjänar. Något material gjort av hampa kanske lite längre ner placerat?
Citera
2014-07-24, 16:04
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Sverige har med sin vansinniga massinvandringspolitik redan förändrat hela Norden. Samtliga invandrare Sverige tar emot blir automatiskt svenska medborgare med svenskt pass inom kort. Det betyder att dom kan flytta runt hur som helst i Norden. Att Norge, Danmark och Finland för en ansvarsfull invandringspolitik kommer inte hjälpa dom ett dugg tack vare Sverige. Det kan komma 100.000 araber till Finland eller Norge från Sverige redan imorgon. Dom är ju svenskar med svenskt pass.

Riktigt - detta påverkar också de länder som faktisk försöker att gardera sig mot en ohållbar situation.
Citera
2014-07-24, 16:06
Medlem
funktionells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad

Precis. Vilket förmodligen kommer att ske den dagen som Sveriges välfärd kollapsar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in