2014-07-24, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndraSortering
Billström får sista ordet i den artikeln....

Migrationsminister Tobias Billström (M) är inte överraskad av den förväntat dramatiska ökningen av asylsökande.

– Det här är de högsta nivåerna som har förekommit under min tid som minister, men det speglar ju så klart världsläget. Situationen är extrem. Men även om prognosen nu skrivs upp så är bedömningen att vi har beredskap för att hantera det, säger han.

Billström delar den kritik som Anders Danielsson uttryckt mot många kommuners ovilja att ta emot flyktingar.

När många människor kommer till ett land på kort tid så blir det ansträngda förhållanden. Men regeringens linje är konsekvent och tydlig: Vi ska ställa upp på de människor som har ett skyddsbehov.

– Skulle alla Sveriges 290 kommuner ta ett solidariskt ansvar för nyanlända så skulle det innebära att varje kommun skulle ta emot 36 personer. Det handlar om politisk vilja.
Måtse blivit lite fel på slutet där? 36st?
Citera
2014-07-24, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Finlands sak är vår. Nu hoppas jag att finnarna tänker Sveriges sak är vår och tar emot oss som flyktingar.

Finland har redan tagit emot sin kvot av Svenska flyktingar. Maria Wetterstrand flyttade ju dit efter att ha jobbat stenhårt för att Sverige skulle öppna sina gränser.
Citera
2014-07-24, 15:32
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Finland har redan tagit emot sin kvot av Svenska flyktingar. Maria Wetterstrand flyttade ju dit efter att ha jobbat stenhårt för att Sverige skulle öppna sina gränser.
Vi flyttar dit för att avrätta horan offentligt. En viss skillnad. Ingen svensk ska belasta vårt broderland.
Citera
2014-07-24, 15:32
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Inte så att de rödgröna skulle göra några ändringar till det positivare.

Citat:
Ursprungligen postat av Karman
I samarbete med det vänsterinriktade MP...Sossarna och vänstern var väl heller inte direkt emot den uppgörelsen?

Nej, säg som det är - Sjuklövern står gemensamt bakom denna vansinniga politik. De struntar totalt i hur det går för landet Sverige och svenskarna, så länge de kan leka världsmästare i flyktingmottagande.

Har aldrig påstått att "vänstern" inte skulle tillåta folk att komma hit, men folk påstår att det är bara vänstern som gör att blattarna släpps in. Historiskt så har de "höger" släppt in fler när det var de som regerade.
Citera
2014-07-24, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Det är roligt att vissa anklagar vänstern direkt när det är under den borgliga regeringsmakten som alltid släpps in mest blattar.

Valet 2010 hade S och V ett allvarligt samtal med USA där de bad de två partierna att inte släppa in araber i Sverige, vilket båda partierna lovade, Wikileaks avslöjade sedan detta hemliga fördrag med USA och media försökte anklaga S och V för rasism.

Men Alliansen har totalt skitit i USA de senaste 4 åren, på 90-talet var det S som hade den mest hårda asylinvandringen med störst antal utvisningar med gratisåkare.

S kommer inte tillåta 80.000 per år och de kommer ordentligt sätta Bert Karlsson på plats.
Det här är Allianspolitik och SD är lika skyldiga eftersom de har inte använt sin vågmästaroll i riksdagen om de beslut som tagits där så SD är precis lika skyldiga till dagens situation
Citera
2014-07-24, 15:34
Medlem
Ser att Ab skrivit en artikel om detta nu....givetvis nämns inget om kostnaderna.
Citera
2014-07-24, 15:36
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ateistallan
Måtse blivit lite fel på slutet där? 36st?

Tagits upp tidigare i tråden - de 36x290 motsvarar de ca. 11 000 som i dagsläget har beviljats PUT och därför behöver nånstans att bo.

Den siffran kommer så klart att öka framöver.....
Citera
2014-07-24, 15:36
Medlem
Det här kommer inte att sluta väl..

Svenskens flathet är monumental.
Citera
2014-07-24, 15:37
Medlem
Signaturums avatar
Herregud, visste att det skulle vara ett besked som skulle svida men detta suger mer än att landa i ett buskage med nässlor. Svenskar är nu en minoritet i Malmö och nu detta, kommer landet ens att gå och rädda ifrån denna ansvarslösa politik som drabbar alla skötsamma medborgare?
Valet 2014 kommer att gå till historien som ett avgörande val för landets framtid.
Citera
2014-07-24, 15:38
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Finlands sak är vår. Nu hoppas jag att finnarna tänker Sveriges sak är vår och tar emot oss som flyktingar.

Svensken som är inte är välkommen : de som drar ner ert land, dvs liberalister, genusvänster och resten av svansen...
Citera
2014-07-24, 15:39
Medlem
MadScientists avatar
Detta inlägg blir lite OT, men det debatterades att Reinfeldt skulle ha någon plan på att rasera Sverige så att moderaterna kan ta makten 2018 igen.

Hittade en sjuk artikel från sydsvenskan som någon länkade. Efter att ha läst denna undrar jag på riktigt hur det står till med Svinfeldt. Citat:
"Ur kavajfickan tar statsministern fram en lapp med handskrivna siffror. Det är förra årets valresultat. Han pekar på siffran ”339 610” – SD:s väljare.

Fredrik Reinfeldt bär nästan alltid med sig en lapp med valresultatet för 2010. Statsministerns pekfinger riktas på bilden mot det antal som inte röstade – en dryg miljon röstberättigade. Strax nedanför syns SD:s röster: 339 610. En blandning av främlingsfientliga och väljare ”som rent allmänt misstror makten i Stockholm”, menar Reinfeldt som tror att SD är ”ett svårsläckt fenomen”."

" Du tycks ha en stor personlig antipati mot SD – varför?

– Jag ogillar djupt all form av främlingsfientlighet. Det har säkert flera rötter. I min släkt har jag en väldigt brokig bakgrund. Min farfars farfar var svart. Min släkt kommer inte från Sverige. Det här försöket att mentalt få oss att acceptera att vi svenskar, i vårt lilla land, har bott här för oss själva – och sen finns det ett ”dom” som kommer utifrån – det stämmer helt enkelt inte. Sverige präglas av att människor kommit hit och blandats. Det tycker jag är det vackra med Sverige."

"På SD:s valvaka 2010 hissade parti*sekreteraren Björn Söder (SD) pestflagg för Fredrik Reinfeldt, eftersom statsministern med en Esaias Tegnér-inspirerad formulering sagt: ”Ursvenskt är bara barbariet – resten har kommit utifrån.”

Statsministern skrattar till.

– Det är det värsta de kan tänka sig, att det goda tillförs med erfarenheter utifrån. Deras världsbild är att det goda finns här, och sedan besudlas det utifrån."

Vilken sjuk jävel till statsminister bär nästan alltid med sig en lapp med Sverigedemokraternas valsiffror?
Citera
2014-07-24, 15:40
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Svensken som är inte är välkommen : de som drar ner ert land, dvs liberalister, genusvänster och resten av svansen...
Jag tillhör inte dessa. Jag är i rakt nedstigande led släkt till frivilliga i finska vinterkriget och allt annat än genusvänster
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in