2014-07-24, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palle.Kuling
Det är väl dessa som åsyftas:

Fast det spelar ju ingen som helst roll för sedan är det samma sits igen! Fast med ytterligare tusentals fler fast i ABO! Kan vi inte svälja dessa 11000 nu hur i hundan ska vi kunna svälja ännu fler? Och till dessa ABOs ska vi också räkna alla trångbodda EBOs d.v.s. dom som myglat in sig hos slät, vänner och landsmän som redan har ett ordnat boende här.
Citera
2014-07-24, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
En begäran om 1,1 miljarder kronor för återstoden av 2014.

Sedan väntar det här (sidan 5):

"Förändringsbehov på anslagen år 2015-2018
De kommande åren finns ett stort behov av utökade medel på flera anslag. Anslaget 1:1 behöver tillföras närmare 1,7 miljarder kronor år 2015. Stora behov finns även för resterande år i prognosperioden för anslaget.
För anslag 1:2 (UO08) bedöms behovet enligt prognosens beräkningar uppgå till närmare 6,3 miljarder kronor över tillgängliga medel år 2015. Resterande år i prognosperioden bedöms behovet till mellan 4 och 6,5 miljarder kronor per år utöver tillgängliga medel. Övriga anslag där det saknas medel är anslag 1:6, 1:7 samt 1:2 under UO 13".

Migga_X hade rätt. Kostnaderna är enorma. Jag har nog inte så mycket att tillägga mer än att det ska bli intressant att se hur höständringsbudgeten och budgetpropositionen kommer att se ut.

Milde himmel.

Min undran är om de andra (fetade) ökningarna finns någonstans.. utöver de 8 miljarder(!) om nämns.
Citera
2014-07-24, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oingoboingo
Skulle nog vända på det: Att folk INTE röstar SD har med fördomar att göra ("Sverigedemokrat = rasist, för det stod så i tidningen i morse").

Sverige har en väl utbyggd välfärd - eller snarare, hade. Du kanske inte är medveten om hur det ser ut på dagens skolor, på sjukhusen, eller i de invandrargetton dit stat och kommun pumpar in miljon efter miljon i fullständigt fruktlösa ansträngningar? Man bygger en sprillas ny simhall i gettofierade Angered (Gbg) vilken står mycket oanvänd eftersom muslimerna svarar med att KRÄVA att det ska finnas separata badtider för flickor (för bara att ta ett exempel). Invandringen kostar oss 270 miljarder netto varje år, dvs mellan 8-9% av BNP, enligt de mest noggranna uträkningarna. Då är inte dagens 'uppdaterade' siffror från Migrationsverket medtagna.

Vi tar in människor och deras anhöriga som inte kan läsa eller skriva, inte har en susning om hur ett västligt samhälle fungerar, inte delar våra värdenormer, inte accepterar att Sverige är en sekulär stat, inte accepterar att kvinnor har samma rättigheter som män, inte förstår att man som medborgare också har skyldigheter gentemot staten, inte kommer ut i arbetslivet på ca 10 år och då max får jobb som städare, osv osv. Vår invandringspolitik är den mest extrema i hela västvärlden, och den kostar massor men ger mycket mycket lite tillbaks.

Det beräknas finnas ca 50 miljoner flyktingar i världen. Vi tog i fjol emot ca 100.000 pers (ej inkluderat studenter eller EU-medborgare), och det vi har är ett komplett kaos. Vi KAN INTE ta in de övriga 49.900.000 flyktingarna bara för att vi ska bli en tätbefolkad maktfaktor i Europa pss som Frankrike eller Storbritannien. Med fjolårets invandring ökades vår befolkning med 1% (!) - vilket vi inte hade resurser till att ta emot och integrera på ett funktionellt sätt i samhället. Nu ska vi ta emot ännu fler, enligt Migrationsverket. Det går inte.

SD är det enda parti som vill öka biståndet och hjälpa de utsatta på plats. Det enda parti som vill göra detta. Vad säger det om de andra partiernas syn på människor?
Så himla bra skrivet precis mina åsikter och tankar, rasist nej, men realist.
Citera
2014-07-24, 15:13
Medlem
trainhoppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av consultez
Jag känner exakt likadant. Har mycket svårt att se en framtid i Sverige för mig men har planer på att studera så vet inte hur jag ska göra med saker o ting.

Just nu bor jag just i Norge och kanske borde man bli kvar här, satsa på att bli medborgare och därmed ha få en betydligt tryggare grund att stå på. Men det kommer aldrig att vara hemma...

Jag har egentligen ett tredje alternativ, men dom tankarna borde man kanske inte borde tala högt om...

3, Precis som du har jag tankar på att studera.

För mig är Sverige numera förlorat, och jag ser inte längre någon framtid här...

Dock har jag tankar på att studera och utnyttja studiebidraget (och ev. lånet om det är ett ont måste) och studera i Sverige och leva snålt, överleva på det jag får, och skaffa mig en utbildning istället för att vara en "knegare" som jag har varit i 10 år nu. Och sen flytta tillbaka till Norge och bidra till samhället där istället, och bygga upp något värdefullt.

Visst, jobbet jag har haft här har gett bra med pengar, och jag besitter ett större sparkonto än de flesta av mina vänner och bekanta. Men jag kan inte, och kommer aldrig, att kunna vara lycklig i detta samhälle som det är nu, Sveriges politiker har förstört det. TOTALT!
Det känns verkligen som allt är förlorat. Och det som är gjort, är gjort, det går inte att bygga upp igen under min livstid...

Jag skäms inte om jag skulle utnyttja det Svenska systemet med studiebidrag, så jävla mycket som jag har betalat in i skatt under alla år. Utnyttja systemet, utbilda dig, och gör något med livet där man kan åstadkomma något, för i Sverige är du inte värd ett skit...

Jag tror många (män) under 35-40 år som inte har skaffat familj kommer att ansluta sig till sina landsmän i Norge dom kommande åren. På mitt jobb utanför Oslo 2006, var över 40% Svenskar..!

Men, trots det... Säga vad man vill om Sverige, men skulle det uppstå en väpnad konflikt i landet, skulle jag vara den första att återvända med ryggsäcken över axeln och fråga efter ett vapen... Men så länge situationen ser ut som den gör idag, tänker jag aldrig att acceptera den!

Home is wherever you lay your hat...
Citera
2014-07-24, 15:14
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palle.Kuling
Det är väl dessa som åsyftas:

Ja det är det. De 11 000 kommer inte att kunna kommunplaceras i brådrasket. Det är bara drömmerier och fogdefasoner att tro det. Om det inte blir så att kommunerna tvingas totalmobilisera hela sina bostadsbestånd och släppa det mesta till kommunplaceringar av asylsökande som beviljats PUT. Men då upphör ju förutsättningarna för normalt fungerande kommuner. Om vi leker med tanken att man trots allt skulle göra det- med de volymer Migrationsverket redovisar idag så är man strax tillbaka i stora överskott av oplacerade utlänningar med PUT. Förmodligen är läget så desperat att man inte tänker längre än dessa 11 000 som står i kö just nu.
Citera
2014-07-24, 15:14
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daedrra
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19267185.ab
Hur fan räknar han?

En decimal fel : – Skulle alla Sveriges 290 kommuner ta ett solidariskt ansvar för nyanlända så skulle det innebära att varje kommun skulle ta emot 36 personer. Det handlar om politisk vilja.

Nämligen 290 kommuner x 360 personer = 104400 Personer som skall in i Sverige VARJE ÅR !

Sug på den Svensson ! Ett Jönköping varje år som inte har skolor, bostäder, sjukvård, infrastruktur, eller poliser som kan hålla styr på befolkningen.
Citera
2014-07-24, 15:15
Medlem
Joe Blows avatar
Det är djupt tragiskt att de flesta kommentarer handlar om ekonomi och kostnader. Att skamlösa främlingar kommer hit för att rasera vårt samhällsbygget och tillåts leva som det ociviliserade och kriminella drägg de är nämns sällan. Jag skiter i om vi rent ekonomisk skulle klara det. Sverige vittrar sönder och de flesta svenskar fattar ingenting. Återinför gränskontrollen, kräv visum för alla och stoppa detta satans vansinne nu!
Citera
2014-07-24, 15:15
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Jag tänkte rösta SD. Kommer ni deportera dessa blattar?
Nej det tänkte du inte men är det återvandring du vill ha så är det SvP du måste vända dig till. SD vill att alla som redan kommit skall stanna och "assimileras" till den svenska folkstammen. Det vill säga späda ut den svenska genpoolen med rikliga mängder svartmusk så att fenomen som arabnäsor, negerläppar och zigenarmustascher blir mer och mer prevalenta inslag i den nordiska faunan och den karaktäristiska nordiska skönheten bastardiseras och går förlorad. SD ämnar även släppa in några tiotals tusen invandrare ytterligare om året.
Citera
2014-07-24, 15:16
Medlem
funktionells avatar
Allt hopp om framtiden i Sverige är ute gott folk. Det kommer inte spela någon som helst roll hur många som kommer att rösta på Sverigedemokraterna (eller SvP) i kommande val. Detta vansinne kommer att fortsätta ändå och det är nog redan försent i vilket fall som helst..
Citera
2014-07-24, 15:18
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
https://twitter.com/migga_x/status/492273432160391169/photo/1

Den där bilden säger det mesta. Jämför man detta års budgetproposition för kostnaderna fram till 2018, så har de idag kommit fram till att 22 miljarder 694 miljoner kronor saknas.

Alltså, 22,7 miljarder saknas för kommande 4,5 år.
Det lär inte räcka. På långa vägar...Migrationsverket räknar alltid för lågt, för att sedan tvingas höja. Sverige är snart det enda land i världen som tar emot flyktingar så generöst kombinerat med så bra villkor för de asylsökande. Så vi utgör en enorm magnet för hela världens potentiella ekonomiska migranter och flyktingar.

Tyvärr lär det ta ganska lång tid innan det börjar knaka i fogarna ordentligt. Sverige är än så länge allt för välmående för att det ska märkas ordentligt för gemene man. Men en dag kommer problemen att bli uppenbara för en majoritet, var så säkra. Och då blir det inte roligt för de styrande...media...politiska etablissemanget...
Citera
2014-07-24, 15:20
Medlem
PiusXIIIs avatar
Det spelar uppenbarligen ingen roll längre hur kommunen ställer sig. I Åtvidaberg kom de bara och flyttade in med ett antal flyktingar, dessutom i lokaler som redan var uthyrda till det lokala fotbollslaget. Migrationsverkets tjänstemän talar i intervjuer om "god kommunikation", med politikerna i Åtvidaberg säger att de ställts inför fullbordat faktum.
Citera
2014-07-24, 15:21
Medlem
Migga X har bara visat anslag 1:2 Plussa ihop alla övriga poster till det.

http://www.migrationsverket.se/download/18.36084ac214622cf659933de/1406196270831/Migrationsverkets+prognos+24+juli+2014.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in