2014-07-24, 14:19
Medlem
Prognosen släppt..

http://www.migrationsverket.se/download/18.36084ac214622cf659933de/1406196270831/Migrationsverkets+prognos+24+juli+2014.pdf
Citera
2014-07-24, 14:20
Medlem
trainhoppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11DD11
Ett helt nytt Jönköping per år alltså. Som vi betalar för. Hur kan svensken vända ryggen åt detta? Det är inget annat än vansinne!

Svaret är ganska lätt.

Den "vanliga Svensken" som vaknar 05.30 och går till jobbet på morgonen, jobbar och sliter hela dagen, för att sedan komma hem trött till sin familj för att laga mat, titta på Familjen Annorlunda och Allsång på Skansen ser, och förstår inte, vad som sker.
Den "vanliga Svensken" lever i sin egna lilla värld och ser bara vad som sker i dennes närhet, men försöker hålla sig uppdaterad eftersom det är val år nu, problemet ligger dock i att h*n går in och läser på aftonbladet/expressen någon gång om dagen... Tror du att dessa "oberoende och opartiska medier", som skall tjäna det Svenska folket, rapporterar om dessa siffror och kostnader?

Den gemene Svensken ser inte det som sker. Och dom som ser det vågar inte prata om det med sina grannar/arbetskamrater/familjemedlemmar p.g.a risken för att stämplas som rasist och förlora jobb, vänner, och fan vet allt. Jag är en av dom. Och jag skäms för det. Men jag gör det jag kan för att påverka åt rätt håll genom att rösta rätt i årets val. Men jag önskar att jag kunde/vågade göra mera, att få andra att rösta rätt i valet.

Jag själv är så fruktansvärt upprörd så det brinner inom mig!
Jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra. Det känns som att Sverige är förlorat, våra politiker har kört båten Sverige rakt ner i en avgrund, och båten har redan börjat sjunka och är bortom all räddning...

En kapten offrar allt för sin båt och sitt manskap, Kaptenen slänger allt som tynger ner båten över bord trots dess värde, och befaller sina mannar på båten att ösa vatten så länge båten inte är helt under vattenytan och båten är totalt förlorad. Det är inget våra ynkryggar till politiker som styr vårat land kommer att göra. Dom bryr sig inte om varken sin båt eller sin besättning. Det enda dom bryr sig om är att nå land med så mycket av skatten ombord i behåll som dom kan...

Fredrik "Landsförrädaren" Reinfeldt kommer efter höstens val att sitta på något trevligt varmt ställe i världen och håva in avkastningarna av sina investeringar han har gjort med hjälp av sina pengar han har tjänat under tiden han har sänkt båten Sverige. Och på sommaren kommer han att återvända till "sitt underbara Sverige" för att bo i sitt sommarhus ute i skärgården där massinvandringen, dom förfallna äldreboendena, och dom cancersjuka som måste leva på försörjningsstöd, inte syns.
Anders Borg kommer att landa ett toppjobb i USA och tjäna hutlösa pengar, samtidigt som han lever livet och ser på när landet Sverige sjunker under ytan. Men vad berör det honom? Han lever gott i ett annat land, långt bort ifrån det Sverige som han en gång hjälpte till att sänka...

Och med en röd-grön regering efter höstens val kommer det bara fortsätta att gå utför. Mitt älskade Sverige är förlorat.
Jag har själv sagt upp mig från jobbet, sålt allt jag äger och placerat pengarna på sparkontot och i olika investeringar, och lämnar landet i höst för en vinter i värmen och ta mig en riktig funderare på vad jag ska ta mig till efter vintern, beroende på vad som sker efter årets val.

Som jag ser det nu har jag två val.

1, Köpa ett litet hus långt ut i skogen och bli självförsörjande på mat och energi.
Leva ett lyckligt liv som eremit långt ifrån den politiska och multikulturella galenskapen som pågår idag, och bara oroa mig för mina egna dagliga problem, och inte betala en krona i skatt till våra oansvariga politiker.

2, Emigrera till Norge.
Ett underbart land där jag har bott och jobbat tidigare i mitt liv. Ett land som tar hand om sina egna i första hand, som inte är lika äckligt politiskt korrekta som våra Svenska politiker och medier.
Likasinnade Nordmän som oss i Sverige, fast lite bättre... Här ser jag iaf lite framtidstro. I Sverige är tyvärr framtidstron numera död.

Tacka fan för att jag var klok som ung och inte skaffade några barn som behövdes födas in i denna galenskap...
Citera
2014-07-24, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Sverige har ett mångmiljardunderskott i år. Statsskulden för andra halvåret prognostiseras växa med drygt 100 miljarder kr.

PISA-rankingen för grundskolelevers prestationer i Sverie är dalande sedan flera år. Sysselsättningsgraden bland invandrare låg, analfabetismen utbredd, majoriteten har ingen eftergymnasial utbildning, ingångsjobben är få i Sverige och minimumlönen är för hög för att stimulera anställningar, vid sidan om arbetsgivaravgiften, samtidigt inte högre än att incitamentet att jobba är svagt vid sidan om alternativ försörjning (bidrag med eller utan svartarbete). Kriminaliteten bland invandrare är hög, särskilt hög överrepresentation i våldsbrott. Försvarsmakten har avvecklats, vårdens personal pressas, sjuksköterskevakanser som inte tillsätts pga oattraktiva arbetsgivare och arbetsmiljöproblem (Norge lockar i jämförelse). Pensionerna med eventuell tjänstepensioner når inte upp till mer än knappt halva slutlönen... En halvering av inkomsten som pensionär m a o.

Det finns all anledning att vara bekymrad om man bor och betalar skatt i Sverige, så småningom kanske behöver välfärdstjänsterna. Man bör ifrågasätta politikernas psykiska hälsa och uppsåt, liksom mediernas.
Citera
2014-07-24, 14:23
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
DN sättern in en liten notis om det:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/kraftig-okning-av-antalet-asylsokande-vantas/

Prognosen skrivs upp med 30% från 61000 till 89000 men hornalisten på DN håller sig "neutral"
Citera
2014-07-24, 14:24
Medlem
zickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Man kanske skulle söka jobb nu när man är nyexaminerad statsvetare. Kan väl lika gärna profitera på eländet, liksom.

Du sätter fingern på ytterligare ett av Invadringsindustrins stora problem, nämligen att för många människor får för mycket att vinna på en fortsatt tillströmning av asylärenden.
Citera
2014-07-24, 14:25
Medlem
Citat:
Ett lite mer sansat inlägg, för ovanlighetens skull.

Ja, det är inte problemfritt med invandring. Det har jag aldrig påstått.
Men att inte se hur välmående Sverige är och kommer att vara framöver,
det gör att man misstänker foliehatt på huvudet.

Att folk röstar SD har mer med fördomar att göra, än beslut baserat på fakta.

Kan du förklara var 80.000 pers ska bo i framtiden när borgarna avreglerar hyresrätten? Inga nya hyresrätter byggs längre och hos oss i min stad är det 4 års väntetid på lägenhet i hyresrätt.
Inga nytillkomna invandrare får längre några lägenheter eftersom alla är uthyrda och köpa har de inte möjlighet att göra.

Inget parti har lagt fram planer på att bygga några hyresrätter i framtiden. politikerna verkar tro att de som bor i hyresrätterna för tillfället ska försvinna i tomma intet närmaste 5 åren så att alla de nya kan flytta in.

På detta sätt kommer man inom 5 år skapa kravaller både hos svenskar och invandrare när bostäder inte längre är möjliga att få tag på.

Sedan finns det heller inte lägenheter som är anpassade för en 8 barns familj, slitaget är enormt, se på de kommuner som vräkt flerbarnsfamiljer på grund av att hyreskostnaderna var på väg att skena på grund av att man får sanera nyrenoverade lägenheter.

Det verkar som du har foliehatt när du inte ser vilken katastrof vi är på väg mot, vi är ett land som inte bygger bostäder för de sämre lottade i samhället, de villor och annat som poppar upp är ju de rika som bygger, och de som fått bra ekonomi på grund av lägre skatter.

Men vi andra som inte har det bra ekonomiskt i allianssverige vi är i samma båt som invandrarna och det är vi som får ta smällen
Citera
2014-07-24, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojas
Varken Sverige eller något annat europeiskt land bär något ansvar för att primitiva primater från tredje världen har ihjäl varandra på löpande band,därför att uttrycket "ansvar" i detta samanhang inte bara missvisande utan rent bedrägligt.

Att du kommer med ett sådant uttalande visar ju bara hur otroligt okunnig du är inom ämnet.
Citera
2014-07-24, 14:30
Medlem
consultezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trainhopper
Svaret är ganska lätt.

Den "vanliga Svensken" som vaknar 05.30 och går till jobbet på morgonen, jobbar och sliter hela dagen, för att sedan komma hem trött till sin familj för att laga mat, titta på Familjen Annorlunda och Allsång på Skansen ser, och förstår inte, vad som sker.
Den "vanliga Svensken" lever i sin egna lilla värld och ser bara vad som sker i dennes närhet, men försöker hålla sig uppdaterad eftersom det är val år nu, problemet ligger dock i att h*n går in och läser på aftonbladet/expressen någon gång om dagen... Tror du att dessa "oberoende och opartiska medier", som skall tjäna det Svenska folket, rapporterar om dessa siffror och kostnader?

Den gemene Svensken ser inte det som sker. Och dom som ser det vågar inte prata om det med sina grannar/arbetskamrater/familjemedlemmar p.g.a risken för att stämplas som rasist och förlora jobb, vänner, och fan vet allt. Jag är en av dom. Och jag skäms för det. Men jag gör det jag kan för att påverka åt rätt håll genom att rösta rätt i årets val. Men jag önskar att jag kunde/vågade göra mera, att få andra att rösta rätt i valet.

Jag själv är så fruktansvärt upprörd så det brinner inom mig!
Jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra. Det känns som att Sverige är förlorat, våra politiker har kört båten Sverige rakt ner i en avgrund, och båten har redan börjat sjunka och är bortom all räddning...

En kapten offrar allt för sin båt och sitt manskap, Kaptenen slänger allt som tynger ner båten över bord trots dess värde, och befaller sina mannar på båten att ösa vatten så länge båten inte är helt under vattenytan och båten är totalt förlorad. Det är inget våra ynkryggar till politiker som styr vårat land kommer att göra. Dom bryr sig inte om varken sin båt eller sin besättning. Det enda dom bryr sig om är att nå land med så mycket av skatten ombord i behåll som dom kan...

Fredrik "Landsförrädaren" Reinfeldt kommer efter höstens val att sitta på något trevligt varmt ställe i världen och håva in avkastningarna av sina investeringar han har gjort med hjälp av sina pengar han har tjänat under tiden han har sänkt båten Sverige. Och på sommaren kommer han att återvända till "sitt underbara Sverige" för att bo i sitt sommarhus ute i skärgården där massinvandringen, dom förfallna äldreboendena, och dom cancersjuka som måste leva på försörjningsstöd, inte syns.
Anders Borg kommer att landa ett toppjobb i USA och tjäna hutlösa pengar, samtidigt som han lever livet och ser på när landet Sverige sjunker under ytan. Men vad berör det honom? Han lever gott i ett annat land, långt bort ifrån det Sverige som han en gång hjälpte till att sänka...

Och med en röd-grön regering efter höstens val kommer det bara fortsätta att gå utför. Mitt älskade Sverige är förlorat.
Jag har själv sagt upp mig från jobbet, sålt allt jag äger och placerat pengarna på sparkontot och i olika investeringar, och lämnar landet i höst för en vinter i värmen och ta mig en riktig funderare på vad jag ska ta mig till efter vintern, beroende på vad som sker efter årets val.

Som jag ser det nu har jag två val.

1, Köpa ett litet hus långt ut i skogen och bli självförsörjande på mat och energi.
Leva ett lyckligt liv som eremit långt ifrån den politiska och multikulturella galenskapen som pågår idag, och bara oroa mig för mina egna dagliga problem, och inte betala en krona i skatt till våra oansvariga politiker.

2, Emigrera till Norge.
Ett underbart land där jag har bott och jobbat tidigare i mitt liv. Ett land som tar hand om sina egna i första hand, som inte är lika äckligt politiskt korrekta som våra Svenska politiker och medier.
Likasinnade Nordmän som oss i Sverige, fast lite bättre... Här ser jag iaf lite framtidstro. I Sverige är tyvärr framtidstron numera död.

Tacka fan för att jag var klok som ung och inte skaffade några barn som behövdes födas in i denna galenskap...

Jag känner exakt likadant. Har mycket svårt att se en framtid i Sverige för mig men har planer på att studera så vet inte hur jag ska göra med saker o ting.

Just nu bor jag just i Norge och kanske borde man bli kvar här, satsa på att bli medborgare och därmed ha få en betydligt tryggare grund att stå på. Men det kommer aldrig att vara hemma...
Citera
2014-07-24, 14:32
Medlem
Rebell4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Satt precis och funderade på det. Hade ett gammalt xxxx som var objekt för invällning men det avstyrdes vid den tidpunkten. Om man skall slå sak i det och vara proaktiv nu. Ska höra med killarna.

I min kommun fanns det ett objekt som stod tomt, och ryktet om Asylboende började florera.
Nu fanns det inga bevis för att det verkligen skulle bli det, utan det var enbart ett löst rykte som spreds, så man får väl ta det med en nypa salt!

Men lite drygt 2 veckor efter ryktet om asylboende, var detta objekt en rykande ruin och branden bekräftades vara anlagd.

Inga bevis för att detta berodde på ryktet om asylboende finns så klart, eller att det ens skulle vara planerat, utan det kan lika gärna varit ungdomar som lekte med eld likaväl..

Men just tanken (misstanken ) att det finns en koppling, är lite kul , då det bara gick ett pår veckor från rykte om invällarbostad till nedbrunnen till grunden..
Citera
2014-07-24, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawb
Att du kommer med ett sådant uttalande visar ju bara hur otroligt okunnig du är inom ämnet.

Så vad är den upplysta och kunniga versionen?
Citera
2014-07-24, 14:34
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
I min kommun fanns det ett objekt som stod tomt, och ryktet om Asylboende började florera.
Nu fanns det inga bevis för att det verkligen skulle bli det, utan det var enbart ett löst rykte som spreds, så man får väl ta det med en nypa salt!

Men lite drygt 2 veckor efter ryktet om asylboende, var detta objekt en rykande ruin och branden bekräftades vara anlagd.

Inga bevis för att detta berodde på ryktet om asylboende finns så klart, eller att det ens skulle vara planerat, utan det kan lika gärna varit ungdomar som lekte med eld likaväl..

Men just tanken (misstanken ) att det finns en koppling, är lite kul , då det bara gick ett pår veckor från rykte om invällarbostad till nedbrunnen till grunden..

Ha.. Dock undrar jag om efterspelet - kommer det utbetalas en satans massa försäkringspengar så det byggs ett ÄNNU finare invällningshem?
Citera
2014-07-24, 14:34
Medlem
Citat:
Ett lite mer sansat inlägg, för ovanlighetens skull.

Ja, det är inte problemfritt med invandring. Det har jag aldrig påstått.
Men att inte se hur välmående Sverige är och kommer att vara framöver,
det gör att man misstänker foliehatt på huvudet.

Att folk röstar SD har mer med fördomar att göra, än beslut baserat på fakta.

Istället att berätta för andra varför de röstar på SD, så kan du ju vara så god att dela med dig av den rätta politiska åsikten. Vad röstar hen på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in