Citat:
Ursprungligen postat av
11DD11
Ett helt nytt Jönköping per år alltså. Som vi betalar för. Hur kan svensken vända ryggen åt detta? Det är inget annat än vansinne!
Svaret är ganska lätt.
Den "vanliga Svensken" som vaknar 05.30 och går till jobbet på morgonen, jobbar och sliter hela dagen, för att sedan komma hem trött till sin familj för att laga mat, titta på Familjen Annorlunda och Allsång på Skansen ser, och förstår inte, vad som sker.
Den "vanliga Svensken" lever i sin egna lilla värld och ser bara vad som sker i dennes närhet, men försöker hålla sig uppdaterad eftersom det är val år nu, problemet ligger dock i att h*n går in och läser på aftonbladet/expressen någon gång om dagen... Tror du att dessa "oberoende och opartiska medier", som skall tjäna det Svenska folket, rapporterar om dessa siffror och kostnader?
Den gemene Svensken ser inte det som sker. Och dom som ser det vågar inte prata om det med sina grannar/arbetskamrater/familjemedlemmar p.g.a risken för att stämplas som rasist och förlora jobb, vänner, och fan vet allt. Jag är en av dom. Och jag skäms för det. Men jag gör det jag kan för att påverka åt rätt håll genom att rösta rätt i årets val. Men jag önskar att jag kunde/vågade göra mera, att få andra att rösta rätt i valet.
Jag själv är så fruktansvärt upprörd så det brinner inom mig!
Jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra. Det känns som att Sverige är förlorat, våra politiker har kört båten Sverige rakt ner i en avgrund, och båten har redan börjat sjunka och är bortom all räddning...
En kapten offrar allt för sin båt och sitt manskap, Kaptenen slänger allt som tynger ner båten över bord trots dess värde, och befaller sina mannar på båten att ösa vatten så länge båten inte är helt under vattenytan och båten är totalt förlorad. Det är inget våra ynkryggar till politiker som styr vårat land kommer att göra. Dom bryr sig inte om varken sin båt eller sin besättning. Det enda dom bryr sig om är att nå land med så mycket av skatten ombord i behåll som dom kan...
Fredrik "Landsförrädaren" Reinfeldt kommer efter höstens val att sitta på något trevligt varmt ställe i världen och håva in avkastningarna av sina investeringar han har gjort med hjälp av sina pengar han har tjänat under tiden han har sänkt båten Sverige. Och på sommaren kommer han att återvända till "sitt underbara Sverige" för att bo i sitt sommarhus ute i skärgården där massinvandringen, dom förfallna äldreboendena, och dom cancersjuka som måste leva på försörjningsstöd, inte syns.
Anders Borg kommer att landa ett toppjobb i USA och tjäna hutlösa pengar, samtidigt som han lever livet och ser på när landet Sverige sjunker under ytan. Men vad berör det honom? Han lever gott i ett annat land, långt bort ifrån det Sverige som han en gång hjälpte till att sänka...
Och med en röd-grön regering efter höstens val kommer det bara fortsätta att gå utför. Mitt älskade Sverige är förlorat.
Jag har själv sagt upp mig från jobbet, sålt allt jag äger och placerat pengarna på sparkontot och i olika investeringar, och lämnar landet i höst för en vinter i värmen och ta mig en riktig funderare på vad jag ska ta mig till efter vintern, beroende på vad som sker efter årets val.
Som jag ser det nu har jag två val.
1, Köpa ett litet hus långt ut i skogen och bli självförsörjande på mat och energi.
Leva ett lyckligt liv som eremit långt ifrån den politiska och multikulturella galenskapen som pågår idag, och bara oroa mig för mina egna dagliga problem, och inte betala en krona i skatt till våra oansvariga politiker.
2, Emigrera till Norge.
Ett underbart land där jag har bott och jobbat tidigare i mitt liv. Ett land som tar hand om sina egna i första hand, som inte är lika äckligt politiskt korrekta som våra Svenska politiker och medier.
Likasinnade Nordmän som oss i Sverige, fast lite bättre... Här ser jag iaf lite framtidstro. I Sverige är tyvärr framtidstron numera död.
Tacka fan för att jag var klok som ung och inte skaffade några barn som behövdes födas in i denna galenskap...