2014-07-24, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slashcare
Om Lidingöparet tycker att hennes föräldrar är ordentligt snålare än dem själva hade det varit intressant och skrämmande att se dem i serien.

Hur mycket hade de inte kunnat spara om de flytta från Lidingö till något område med billigare bostad.
Citera
2014-07-24, 10:37
Medlem
Isnatts avatar
Är det en repris eller är det inspelat för 3-4 år sedan? Det känns som det har ett par år på nacken eller vad man ska säga
Citera
2014-07-24, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Är det en repris eller är det inspelat för 3-4 år sedan? Det känns som det har ett par år på nacken eller vad man ska säga

Det är ingen repris.
Inspelat för ca 2 år sedan.
Citera
2014-07-24, 15:40
Medlem
Dimaks avatar
Jag är sparsam men dem här är ju riktigt illa, att ta dass papper från affärer och sånt är ju bara brutalt!
Citera
2014-07-24, 17:31
Medlem
FrkHögers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Jag är sparsam men dem här är ju riktigt illa, att ta dass papper från affärer och sånt är ju bara brutalt!

Att sno dasspapper från restauranger och kaféer kommer ju bara att leda till att alla ställen tar betalt tillslut...
Citera
2014-07-24, 17:37
Medlem
ArzeniXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaejko
Förklarar saken varför hon såg ung ut och att ungen inte såg asiatisk ut någonstans!

Haha Sofia vilken tomte. Hemmagjord Moet.

Haha, "skumpan" tog verkligen priset i dumsnålhet. Detta kan låta aningen skitnödigt men för oss som har varit i champagne och sett hela processen bakom så blir det hela ännu mer komiskt.
Citera
2014-07-24, 17:47
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Här är ett till:

Jaha, så man får inte äta på McDonalds men man får stjäla därifrån.

Hennes kines var ju inte direkt smal heller. Jävla tattare, hon verkar vara riktigt jävla blåst. Sen stör jag mig som fan på sådana där luder som henne som måste stå och hålla om killen hela tiden som hon gjorde, precis som om de inte kan gå en meter utan honom.
Citera
2014-07-24, 19:16
Medlem
Slashcares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterOdeus
Jag hade turen att få profilen "gladaste superspararen i Sverige". Typ. Nåt sånt säger iallafall speaker-rösten vid ett tillfälle.

Sedan glömde jag bort att återkomma till flashback, eftersom jag valde gratis-alternativet att vänta några dagar innan kontot aktiverades.

Det, plus att jag inte vill slita på tangentbordet.

/Peter Odéus
Hatten av på den! Lät det 'ka-ching' när du väntat klart?
Hoppas att få se lite aktivitet från dig här nu när serien är igång.
Citera
2014-07-25, 06:14
Bannlyst
Hoppas pa att lidingo-paret kommer tillbaka
Citera
2014-07-25, 11:27
Medlem
Mr.Majestics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArzeniX
Haha, "skumpan" tog verkligen priset i dumsnålhet. Detta kan låta aningen skitnödigt men för oss som har varit i champagne och sett hela processen bakom så blir det hela ännu mer komiskt.

Det var fan det værsta jag sett.
Citera
2014-07-25, 12:27
Medlem
Jag tycker verkligen om Peters attityd. Är själv uppfostrad att se fördelarna med att laga skorna snarare än att köpa nytt hela tiden. Tyvärr är man inte så stark att man står emot kapitalismen men i sak tycker jag att han gör helt rätt. Speciellt i dessa dagar av miljötänkt.

Datetjejens snålhet är ju bara patetisk. Inte för att hon vill spara pengar utan för att hon vill leva ett liv, eller förmedla att hon lever ett visst liv men vill inte betala för det. Alla måste inte dricka champagne på varje date. ( är det ens en grej? Att dricka skumpa på date?)
Citera
2014-07-25, 23:21
Medlem
Ju mer pengar man har, desto mindre snål behöver man vara. Men i den här världen är det precis tvärtom, de som har mycket penger är supersnåla och skulle inte betala ett öre för mycket än vad de behövde, medan de som har ont om pengar, gärna bjuder på middag och är väldigt omtänksamma när de får gäster.

"Superspararna", om och när de är så pass fattiga har sin absolut fulla rätt att vara såhär snåla. Det är så extremt svårt att få tag på pengar, och så mycket som är så satans dyrt i detta samhälle. Och dessa snikna hajar sitter och ruvar på sina miljarder, så vad ska man göra? Spela deras game och fortsätta konsumera trots att man är fattig?

Nej, man sparar. Man sparar tills man har lite mer pengar. Och när man har mer pengar kan man spara mindre, för då klarar man sig bättre. McDonalds har kvar sina biljarder även om man snor ett par brickor och några servetter från ett av deras ställen.

Heder åt "Superspararna" - Ett nödvändigt ont i en vidrig värld!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in