Jag satt och ögnade igenom Skillts Twitter såhär på kvällskvisten, i brist på annat. Efter vidare eftertanke från gårdagen och RexNemorensis's instämmande svar, så blir jag nog ändå förvånad om Skillts egocentriska personlighet har undgått någon. Han fullkomligt älskar sig själv och har ett bekräftelsebehov likt en tonåring på Facebook. Han vill så gärna vara cool, hård och känd.
Det är på snudd till lyteskomik när man läser vad han skriver på Twitter. Jag ser framför mig hur han innan Ukraina-resan laddade upp med krigsfilmer, memorerade viktiga militärtermer och planerade att bli den kände legosoldaten från Nord. Snipern!
Även mycket underhållande när han sitter på sjukhussängen med den andre legosoldaten och denne berättar om när polisen slet ut alla och gav alla stryk, varpå Skillt kvickt avbryter och säger "EVERYBODY got beat up" och tittar osäkert in i kameran. Ganska uppenbart att han inte hade några pajade revben eller knän.
Ja ja, jag ska inte bli någon anti-skillt-signatur på Flashback. Här är ett par godbitar från hans Twitter, i alla fall.
Citat:
Ansokan om 3 dagars ledighet avslogs med alla fula ord som finns, antar att jag stannar har i ost ett tag till. Life is good!
Sett lite för mycket krigsfilm, kanske?
Citat:
Kanns ibland som om den har vandan till Ukraina har varit en flera manader lang intervju, nar en akt hem kommer en ny. Nu invantar vi TT
Ja, han lider verkligen av uppmärksamheten.
Citat:
Roligt att se "snovits" dokumentarfilm om kriget i ost pa TV. Sag att hon fangat mig pa bild vid ett par tillfallen.
Kändis!!
Citat:
Gud vad jag tycker livvaktsuppdrag ar trakiga, och jag som hade vila idag. Naja, far iaf se lite civilister.
Lite "civilister" är aldrig fel.
Citat:
Kanslan som uppstar mar man far valja manskap till sin egna grupp. Nu aterstar bara att slappa los vilddjuren for att jaga.
Sveriges svar på Rommel!
Citat:
Misstänkte träningsvärk men visade sig vara ett rejält blåmärke från kolven på SVDn, hon slår på helt ok när man ligger och blåser på en dag
Citat:
Övning ute i ingenstans och alldeles för nära ... Allt gott så här långt iaf, gruppen är ruskigt samspelt nu.
Citat:
Tänkte posta en bild på mig och min stridsparskamrat från ett hus på okänd ort, men tror jag väntar med det till min biografi.
Citat:
Tjuvröka på vaktposten känns lagom busigt.
Citat:
*Trumvirvel...* Idag fick jag min egna tropp

Råkade visst bli korpral på kuppen, mot nya mål nu. Vill ha en egen pluton!
Citat:
Stressen över att utses till kistbärare för första gången, hade iof tur att ingå i andra omgången, hoppas första omgång tar hela sträckan.
Citat:
Att ens vänner plötsligt tar fram ett kulturmagasin där man pryder två sidor, var ju en.smärre överraskning.
Citat:
Boom! Blev just antagen till Alfa-gruppen, såg inte den bollen komma. Hårt arbete lönar sig tydligen
Citat:
Grönställ på! Som jag saknat det

Nåja, är väl läge att göra någon nytta från vallen.