Citat:
Ursprungligen postat av
Yxherren
Skillt har nog en helt annan agenda än en politisk. Likt en narcissist så tycks allt handla om honom och hans egna status.
Så det förvånar mig föga att han figurerat en del i media i form av legosoldat. Han älskar nog uppmärksamheten och det är förmodligen en av de större anledningarna till varför han är/var i Ukraina.
Så är det naturligtvis. Jag känner inte karln och har aldrig träffat honom men jag tror det är ganska uppenbart för alla som har sett honom figurera på nätet under några års tid att det rör sig om en narcissistisk person som förmodligen även har tendenser av psykopati.
Citat:
Jag satt och tittade igenom hans Twitter och han verkar precis lika självupptagen och självgod som för ett par år sedan. Hans gärningar må vara goda ibland och han har säkerligen gjort mer gott och ont för svensk nationalism än jag, än dock har han en jävligt farlig personlighet - då jag tror att fel saker driver honom. Det är inte kärleken till hans medmänniskor, förfäder, historia, kultur och arv - utan nog kärleken till honom själv. Vilket är en jävligt dålig kombination med makt, så jag hoppas att han inte kommer hem och hyllas som någon sorts hjälte.
Han är ju helt klart en ganska driftig och företagsam person och har varit involverad i diverse nationalistiska projekt under många år tid, men har han verkligen gjort särskilt mycket gott? Vad har resultatet av alla hans projekt och aktiviteter blivit? Har det överhuvudtaget lett till något av bestående positivt värde?
Pedofiljakt. Huligangäng med struliga och småkriminella adidasbyxor på glid. "De odödliga". Kuppförsök mot Nationell Idag. Twittrande om fingerklippande. Skryt om kriminella vänner och kontakter. Hyllande av judiska riksdagsledamöter. Anabola. Misshandelsfall. Etc. Om man så bara lite förstrött har noterat dessa saker medan man har läst på Flashback eller i nationalistiska nätsammanhang i några år så har listan ändå blivit ganska så lång.
Han har gjort lite allt möjligt och varit bra på att synas och hålla sig själv i rampljuset, på ett eller annat sätt. Däremot så har man i stort sett aldrig sett honom göra några djupare politiska eller ideologiska inlägg eller uttalanden. Exakt vad har han gjort under sin långa karriär inom rörelsen, som har gynnat och hjälpt den svenska nationalismen uppåt och framåt?
Citat:
Bortsett från min negativitet, så är det gott att se någon ur den nationalistiska sektorn som faktiskt gör någonting.
Jovars, synd bara att det är
fel saker som görs. Det är trots allt bättre att inte göra någonting alls än att göra saker som får ett negativt resultat. Den nationalistiska rörelsen är väl så passiviserad att många tycker det är häftigt med nån som "gör nåt", oavsett vad det är som görs. Varför inte åka ner och slåss frivilligt tillsammans med de judiska bosättarna i Palestina, eller ägna sig åt grov icke-politisk kriminalitet? Det är ju också att göra något?
Citat:
Är min analys helt åt skogen, eller är det fler som delar mina tankar kring Mikael? Det vore intressant att höra vad folk som faktiskt har träffat honom privat har att säga.
Nej, alla någorlunda normalt funtade människor som har hängt med ett tag kommer nog fram till ungefärsamma analys. Många inom SvP kan dock i dagsläget inte tänka sig att kritisera någon av ledningens polare, så de sluter upp bakom sin sekt, oavsett vad ledningen och deras gamla polare ägnar sig åt. Särskilt gäller detta nu när de upplever att sekten har angripits av jobbiga människor som ska tjata om NWO, judemakt och Ukraina hela tiden.