2014-07-24, 00:05
Medlem
Split-eds avatar
Hmm, en updatering från ts hade gjort det enklare för mig att somna nu ikväll.. *trummar med fingrarna i väntan*
Citera
2014-07-24, 01:54
Medlem
Nehtilea.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreativitetsteorin
Mitt rövhål är riktigt tight (innanför yttre ringmuskel) förutom läckan, och borde alltså vara helt fyllt av denna vätska, vilket skrämmer mig. Den eventuella omfattningen alltså.

Citat:
Kan inte hålla in gas alls, utan känner gasen komma och tio sekunder senare så sipprar det ut hur hårt jag än spänner (därför misstanke om fistel)

obvious troll.
Citera
2014-07-24, 03:06
Medlem
Kreativitetsteorins avatar
Inte inlagd, träffade läkare och gjorde än en gång rekto+proktoskopi. Ska berätta vad läkaren hittat och råden jag fått.

Det enda som hittades var en portvaktstagg från troligtvis en tidigare spricka, den taggen hindrar det från att hålla helt tätt. Lösningen på det är tydligen knipövningar.

Lukten var överdriven, jag luktade tydligen överraskande lite i allmänhet.

Det var inga hemorrojder (varför sa då första det) och ingen inflammation längre, det som stack ut var tarmslemhinnan (tre delar) och det var tydligen normalt vid krystning. Jaså, nytt för mig. Jag bad trots det om EKG för att få bli säker, men det kommer dröja minst en månad.

Vätskan var inte inbillad men nivån av oro var överdriven enligt läkaren. Det var tydligen bara överproducerat (ja varför?) tarmslem. Skönt, men det betyder inte att jag blivit av med det. Genomskinligt, och konsistensen är vatten och inte slem. Lösningen var i alla fall bättre kost och bulkmedlet Lunelax. Märkte positiv skillnad första dagen, ingen skillnad efter det. Ingen skillnad på mängd vätska, bara konsistens. Jag skulle också lägga om kosten, vad nu läkaren vet om den. Jag tror ju inte helt på den förklaringen men vi kör på. Jag kommer inte förblöda i alla fall, men det fungerar ju inte socialt.

En av läkarna hade uppfattat det som att jag hade 'uttryckt en önskan att inte leva längre', lösningen på det var en remiss till akutpsyk. Det jag fick där var tio Atarax mot överdriven oro. Bieffekterna gör att det känns lika mycket gift som Propavan, kommer det verkligen hjälpa mig rensa ut kroppen? Tror jag inte.

Kommer såklart fortsätta med att försöka lösa det på egen hand, vattnet är ju inte borta, men det är mindre. Kan inte lita blint på något förrän det är borta.

Har inte uteslutit parasiter eller könssjukdomar, fortsätter med motion och kurer mot parasiter och har beställt ett klamydiatest, men jag borde nog gå och testa för allt, bara för att.

Fick ett avföringsprov som jag skulle lämna in på VC, de skulle kolla allmän bakteriekultur. Men jag undrar hur exakta dessa tester är? Jag tror nämligen de är väldigt begränsade, speciellt tester för parasiter.

Det känns som lämnat åt alternativ medicin trots att det existerar. Aldrig gjort lavemang tidigare men funderar på en serie speciallavemang för att döda parasiter och rensa ut allt och se om det blir bättre, har ingen utrustning bara. Men jag tror en kostkur gör störst skillnad.

Vilka sjukdomar kan annars ge symtomet vattenröv? Extrem vattenröv får jag inte säga, då borde jag ta mina tabletter istället.

Var ska jag gå härifrån, råd?

Fick också ett sjukintyg på 2 veckor med anledning "slem i rektum", fint i journalen.
Senast redigerad av Kreativitetsteorin 2014-07-24 kl. 03:18.
Citera
2014-07-24, 04:19
Medlem
MrsMagoos avatar
(FB) portvaktstagg i ändtarmen
(FB) Analfissur? Stora problem
(FB) Ställ en diagnos på mitt rövhål tack
https://www.flashback.org/sok/Analfissur

Det vimlar av samma problematik i olika trådar. Kanske dags för en gigantisk tråd om problemet med rövhålen.
Citera
2014-07-24, 08:58
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Inte inlagd, träffade läkare och gjorde än en gång rekto+proktoskopi. Ska berätta vad läkaren hittat och råden jag fått.

Det enda som hittades var en portvaktstagg från troligtvis en tidigare spricka, den taggen hindrar det från att hålla helt tätt. Lösningen på det är tydligen knipövningar.

Det var inga hemorrojder (varför sa då första det) och ingen inflammation längre, det som stack ut var tarmslemhinnan (tre delar) och det var tydligen normalt vid krystning. Jaså, nytt för mig. Jag bad trots det om EKG för att få bli säker, men det kommer dröja minst en månad.

Vätskan var inte inbillad men nivån av oro var överdriven enligt läkaren. Det var tydligen bara överproducerat (ja varför?) tarmslem. Skönt, men det betyder inte att jag blivit av med det. Genomskinligt, och konsistensen är vatten och inte slem. Lösningen var i alla fall bättre kost och bulkmedlet Lunelax. Märkte positiv skillnad första dagen, ingen skillnad efter det. Ingen skillnad på mängd vätska, bara konsistens. Jag skulle också lägga om kosten, vad nu läkaren vet om den. Jag tror ju inte helt på den förklaringen men vi kör på. Jag kommer inte förblöda i alla fall, men det fungerar ju inte socialt.

En av läkarna hade uppfattat det som att jag hade 'uttryckt en önskan att inte leva längre', lösningen på det var en remiss till akutpsyk. Det jag fick där var tio Atarax mot överdriven oro. Bieffekterna gör att det känns lika mycket gift som Propavan, kommer det verkligen hjälpa mig rensa ut kroppen? Tror jag inte.

Kommer såklart fortsätta med att försöka lösa det på egen hand, vattnet är ju inte borta, men det är mindre. Kan inte lita blint på något förrän det är borta.

Har inte uteslutit parasiter eller könssjukdomar, fortsätter med motion och kurer mot parasiter och har beställt ett klamydiatest, men jag borde nog gå och testa för allt, bara för att.

Fick ett avföringsprov som jag skulle lämna in på VC, de skulle kolla allmän bakteriekultur. Men jag undrar hur exakta dessa tester är? Jag tror nämligen de är väldigt begränsade, speciellt tester för parasiter.

Det känns som lämnat åt alternativ medicin trots att det existerar. Aldrig gjort lavemang tidigare men funderar på en serie speciallavemang för att döda parasiter och rensa ut allt och se om det blir bättre, har ingen utrustning bara. Men jag tror en kostkur gör störst skillnad.

Vilka sjukdomar kan annars ge symtomet vattenröv? Extrem vattenröv får jag inte säga, då borde jag ta mina tabletter istället.

Fick också ett sjukintyg på 2 veckor med anledning "slem i rektum", fint i journalen.

Sa mao sa var den Glade sprayande skoterskan ocksa lite overdrivet. EKG for tarmproblem ?
Lavemang for parasiter ?

Seriost, jag forstar varfor du inte blivit inlagd.
Citera
2014-07-24, 10:03
Bannlyst
Citat:

Med andra ord lever psykosmisstankarna kvar alternativt psykisk ohälsa. Bara det att läkaren rekommenderar akutpsyk.

Nu tycker jag tråden kan dö, TS har mer psykiska problem än fysiska.
Citera
2014-07-24, 10:11
Medlem
Citat:

Vad man kollar när man kollar "allmän bakteriekultur" har jag ingen aning om, men just parasittester tror jag inte är särskilt specifika. Om jag inte har fel för mig så tittar man helt enkelt på ett prov i mikroskop och letar efter ägg och parasiter där. Finns det någon parasit så artbestämmer man den.
Citera
2014-07-24, 10:22
Medlem
Armadees avatar
Citat:

Det där var bara kass bedömning av läkaren. Atarax är en antihistamin och hjälper på sin höjd mot lite allergiklåda. Sen har de fått för sig att det verkar ångestdämpande så det skrivs ut till deprimerade människor som är nya till psykvården ifall att de skulle känna sig bättre utav placebo-effekten (I stället för tyngre medicin som faktiskt gör någonting). Så de kan du sluta äta ja.

Har annars bara skummat igenom tråden, så jävla tråkig situation! Hoppas verkligen tarmen läker, och fortsätt tjata på läkarna om det inte blir bra, de finns i samhället för att se till så du är frisk. Skickar de hem dig med något du inte tror är rätt så bara på det igen.
Citera
2014-07-24, 10:34
Medlem
Du måste vara ett troll...

Skriver läkaren verkligen " slem i rektum" på ett sjukintyg? Fixa upp en bild på sjukintyget så tror jag dig.

"Vattenröv" haha

Känns som du lider av hypokondri, vet du ens vad EKG är?

Du fick ju svar på problemet varför älta vidare om könisar och bakterier?
Du kan ju lika gärna ha hiv eller cancer isf..

Men lycka till med stjärthålssmegman.
Citera
2014-07-24, 12:05
Medlem
Shit, 15 procent av Sveriges befolkning har nu tittat i denna tråd, får du nå hjälp ts?
Citera
2014-07-24, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackar
Du måste vara ett troll...

Skriver läkaren verkligen " slem i rektum" på ett sjukintyg? Fixa upp en bild på sjukintyget så tror jag dig.

"Vattenröv" haha

Känns som du lider av hypokondri, vet du ens vad EKG är?

Du fick ju svar på problemet varför älta vidare om könisar och bakterier?
Du kan ju lika gärna ha hiv eller cancer isf..

Men lycka till med stjärthålssmegman.

Haha made my day!
Citera
2014-07-24, 12:30
Medlem
Din Morsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
(FB) portvaktstagg i ändtarmen
(FB) Analfissur? Stora problem
(FB) Ställ en diagnos på mitt rövhål tack
https://www.flashback.org/sok/Analfissur

Det vimlar av samma problematik i olika trådar. Kanske dags för en gigantisk tråd om problemet med rövhålen.

Kanske rentav dags för en helt egen Forum-del för Röv-relaterade diskussioner i stort

Till TS kan jag bara önska lycka till...två veckors tidsfrist att komma till rätta med problemet lär bli tight ( ) men kan gå, håll dig dock undan för mycket hokus-pokus grejer, det är bara pengar i sjön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in