Citat:
Ursprungligen postat av
Captain.Johansson
Du som inbiten Madrid supporter måste väl hört varför de vill ha honom? Ta in en mer rutinerad spelare för att hålla bra nivå på laget, meningen är inte att plocka upp honom utan han ska höja kvalitén på laget så talangerna får bättre matchning så inte steget till A-laget blir så stort, precis som Pep gjorde med Barca B för x år sedan! Det är det jag hört och det enda logiska jag själv kan tänka mig. Sen om det finns bättre spelare de kunde ta in för 20-30 Mkr kan man ju diskutera däremot.
Ryktet säger däremot något helt annat.
Eero Markkanen, 23, värvas till Castilla för att Zinedine Zidane tror att han har potential att en dag ta steget upp till a-laget. Det är inte en ryggradsspelare. Det är ett framtidslöfte som man verkligen vill satsa på och för det är man villiga att betala ett dyrt pris. Kanske är det bara Zidane som tror detta, eller så delar hans scouter åsikten.
Själv är jag visserligen gnagare och rejält färgad men vår VD hintade en del saker som tyder på att det framgick under förhandlingarna. Exempelvis nämnde han att ”kände en otrolig stolthet över våra scouter”, inte minst efter det att han hört ”Real Madrids planer och framtidsvisioner för Eero”.
Det låter onekligen som om Sundberg på Fotbollskanalen haft rätt hela tiden.