2014-07-23, 21:23
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Han borde ha stannat där efter förra vändan. Blir nog bra iaf.
Det är ju ingen spelare för en klubb som vill ta nästa steg, så detta var ju rätt väntat.
2014-07-23, 21:56
Bannlyst
Aurier klar för PSG. http://www.psg.fr/fr/Actus/003001/Article/67561/Serge-Aurier-rejoint-le-Paris-Saint-Germain
2014-07-23, 22:05
Medlem
Emolls avatar
Haha där sprack det för Van Der Viel direkt...

Serge Aurier lånas ut från Toulouse till PSG! Option på köp.. Riktigt grym högerback det där!
2014-07-23, 22:50
Medlem
Eero Markkanen till Real. Nä, det måste blivit fel i rapporteringen?
2014-07-23, 22:50
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Aurier klar för PSG. http://www.psg.fr/fr/Actus/003001/Article/67561/Serge-Aurier-rejoint-le-Paris-Saint-Germain

Bra val av det man såg i VM. Anledningen till att Aurier inte köps direkt beror på FFP.

Valencia lånar Rodrigo i ett år från Benfica. När försäljningen av den spanska klubben är färdig så kommer Lim köpa både Rodrigo och Andre Gomes.

Mer om försäljningen:

Citat:
Det kanske största som händer i Valencia handlar såklart om försäljningen till Peter Lim. Det mesta förutom den allra sista bekräftelsen och sista pusselbitarna med Bankia har länge verkat varit klart men inte riktigt blivt officiellt. Det allra senaste säger dock att de smådetaljer som återstår ska lösas inom kort så att nästa steg i processen kan påbörjas och lagbygget inför nästa säsong på ”allvar” kan intenfieras. Den 30:e Juli är satt som mål att allting ska vara färdigställt vilket fortfarande verkar rimligt. Dock så kom det uppgifter under helgen om att förre presidenten Llorente tillsammans med en grupp likasinnade fortsatt fortsätter att göra allt för att förstöra försäljningen. Denna grupp har försökt komma i kontakt med flera personer som sitter i centrala positioner när det gällerr försäljningen till Lim och med meddelandet om att man måste göra allt man kan för att förhindra att sälja Valencia till ”utländska” intressen. Man har dock ingen egen plan eller projekt men utlovat att komma med detta efter man stoppat försäljnignen till Lim.. farsen fortsätter och Llorentes desperata gärningar påminner mig alltmer så här i sommartider om en karakatär i någon Stefan & Krister buskis.

http://www.svenskafans.com/spanien/que-pasa-en-valencia-511581.aspx
Senast redigerad av TKD_1337 2014-07-23 kl. 23:01.
2014-07-23, 23:00
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superlalahej

Är väl till Real Madrid B så vitt jag vet.
2014-07-23, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Är väl till Real Madrid B så vitt jag vet.
Ok, men varför? vad ska de med honom till. Jättekonstigt, tycker jag.
2014-07-23, 23:02
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Real Madrid Castillas, med Zidane som tranare.
2014-07-23, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Gamboa i Rosenborg skulle kanske vara ett alternativ, han var ju riktigt bra i VM.

Han är, enligt norsk media, klar för West Bromwich. Dock inte sett något officiellt men då skiter jag också i WBA och Rosenborg.
2014-07-23, 23:09
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ok, men varför? vad ska de med honom till. Jättekonstigt, tycker jag.

Jo, en medelmåtta som är 23 år är inget att hurra för, men Real kanske har något hemligt kort, skum värvning.
2014-07-23, 23:16
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
Jo, en medelmåtta som är 23 år är inget att hurra för, men Real kanske har något hemligt kort, skum värvning.
Du som inbiten Madrid supporter måste väl hört varför de vill ha honom? Ta in en mer rutinerad spelare för att hålla bra nivå på laget, meningen är inte att plocka upp honom utan han ska höja kvalitén på laget så talangerna får bättre matchning så inte steget till A-laget blir så stort, precis som Pep gjorde med Barca B för x år sedan! Det är det jag hört och det enda logiska jag själv kan tänka mig. Sen om det finns bättre spelare de kunde ta in för 20-30 Mkr kan man ju diskutera däremot.
2014-07-23, 23:21
Medlem
Mathieu är väl tänkt som mittback i Barcelona?
Av det jag har sett av honom i Valencia är att han är en spelare med mycket energi och spring i fötterna. Dock har man ju sett honom mest på vänsterkanten, antingen som vänsterback/vänstermittfältare.
Ska han alltså skolas om till mittback? Jag vet att han spelade mittback i Valencia förra säsongen men han är knappast en mittback i grunden.
Pique-Mathieu kan bli ännu mer sårbarare när kontringar uppstår än Masken/Pique.
Dock är Mathieu mycket lång och det är fördel när Barca släpper in så mycket mål på fasta situationer.
Mathieu i en löpduell med Bale kan vara rolig att se.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in