2014-06-15, 20:46
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Varfor tror du att det skulle ha nagon betydelse?
Citera
2014-06-15, 21:24
Medlem
Fan, pratar du aldrig med din syster? Det är ju i regel bara positivt att ha någon som kan gå i god för en. Nu är det McDonalds-jobb vi snackar om vilket kräver ungefär en apas intellekt och sociala förmåga, men ändå. Normalt får man riktiga jobb i det här landet genom att vänner, bekanta och ja, familjmedlemmar rekommenderar en.
Citera
2014-06-15, 23:53
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn
Jag har vart arbetslös i nästan 2 år. Jag går just nu på jobbcoach och det är ganska tråkigt . Har sökt tusentals jobb men inga svar än . Nu har jag ÄNTLIGEN fått svar fråm Mcdonalds...
.......... . Grejen är att min syster jobbar på Mcdonalds och det var hennes chef som jag fick svar av. Kommer jag få jobbet trots att min syster jobbar där?

Det faktum att din syster jobbar där ökar väsentligt dina chanser att få jobb där. Det är så man får jobb. Under förutsättning att din syster funkar bra på arbetsplatsen, har de all anledning att tro att du också gör det. Förmodligen har de pumpat din syster på info om dig och hur duktig du kan tänkas vara på att jobba.
Citera
2014-06-16, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shrugged
Fan, pratar du aldrig med din syster? Det är ju i regel bara positivt att ha någon som kan gå i god för en. Nu är det McDonalds-jobb vi snackar om vilket kräver ungefär en apas intellekt och sociala förmåga, men ändå. Normalt får man riktiga jobb i det här landet genom att vänner, bekanta och ja, familjmedlemmar rekommenderar en.

Precis. Det är väl därför denna killen varit arbetslös så länge. Han har noll koll på hur man söker ett arbete.
Har man en syster som jobbar på Mcdonalds så ber man ju henne lägga ett gott ord och går dit och lämnar in sitt CV.

Fick själv jobb samma dag som jag gick förbi Mcdonalds för några år sedan. Bara sa hej till chefen och frågade om jag fick börja.

Inställningen måste vara på topp om man vill ha jobb idag. Var positiv och se inte saker negativa.
Citera
2014-06-16, 16:17
Medlem
Jonassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shrugged
Det är ju i regel bara positivt att ha någon som kan gå i god för en. Nu är det McDonalds-jobb vi snackar om vilket kräver ungefär en apas intellekt och sociala förmåga, men ändå. Normalt får man riktiga jobb i det här landet genom att vänner, bekanta och ja, familjmedlemmar rekommenderar en.
Ja så är det. Å andra sidan kan det ju bli ganska obehagligt om man övertalar chefen att anställa sin syster/bror och den inte uppfyller förväntningarna.
Citera
2014-06-16, 23:30
Bannlyst
När jag jobbade på McDonald's i unga år var det ett antal syskon som jobbade där.

Arbetsgivaren, som visserligen bara jobbade med administrativa, och hennes lillebror. Hennes man jobbade även där. En service manager hade både sin lillasyster och lillebror där på helger, och två st storasystrar som "värvade" sina lillasystrar. Alla visste om det. Inga problem.
Citera
2014-07-23, 23:25
Medlem
Rippless avatar
Trött på McDonalds som arbete

Är det något seriöst fel på mig? Jag är en sån där bitter jävel som aldrig är nöjd. Jag är 19 år gammal och har för tillfället ett arbete som jag ser ut att ha efter sommaren också. Grejen är den att jag avskyr mitt jobb. Jag verkligen vantrivs. Kollegorna är trevliga och roliga, det är en fin gemenskap, men jag kan verkligen inte tycka om jobbet.

När man är "ledig" så ringer de kl 10 på morgonen och vill att man ska komma. Sen visar det sig att allt löst sig, så då planerar man annat. Sen ringer de igen kl 16 och frågar om man kan komma omgående.

Det händer ofta att man är helt själv i kassan och det är totalt kaos. Det finns ingenting att servera och alla kunder är så jävla dryga.

Jag orkar helt enkelt inte med att jobba med människor på detta vis. Jag har utvecklats lite men nu står jag fast vid samma position för evigt. Jag kommer alltid vara kassaråttan som de ger skitpassen till.

Lönen är katastrofal. Tjänar 95 kr/h, medan flertalet av mina kompisar har 105 och uppåt. De jobbar inom vården och har 90% dötid enligt dem själva. Då sitter de och visar Youtube-klipp för varandra. När vi har en minut lugnt, då ska vi städa/fylla upp/bla bla bla.

Idag har hela jobbdagen skit. In kommer en dansk som beställer den största menyn jag varit med om. Tio specialbeställda hamburgare, allt på danska, alla med meny och dessutom skulle fanskapet ta med sig allt. En person i köket som dessutom inte kan svenska särskilt bra skulle lösa detta. Precis efteråt kommer en gubbe och beställer naturella cheeseburgare och QP. När allt kom sen från köket lade jag ner allt som fanns i påsen till dansken, och kvar fanns inga naturella. Hade råkat ta dem. Killen i köket blev otroligt irriterad och jag kände mig som en riktig idiotjävel.

Är så jävla TRÖTT på skiten. Har jobbat TVÅ månader och vill redan bort. Jag vill ha ett jobb som innebär väldigt lite stress. Jag har ögnat igenom arbetsförmedlingen nu igen och ser som vanligt att GoExcellent söker jobb. Det är antingen GoEx eller McDonalds man får ta som ungdom. Vad är bäst rent lönemässigt? Är det stressigt på GoEx?

Skulle i så fall jobba på kundtjänst, det vill säga folk som ringer och man hjälper dem.
Citera
2014-07-23, 23:29
Medlem
Byt jobb. Problemet löst.

Seriöst? Kunde du inte tänka ut detta själv?
Citera
2014-07-23, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Är det något seriöst fel på mig? Jag är en sån där bitter jävel som aldrig är nöjd. Jag är 19 år gammal och har för tillfället ett arbete som jag ser ut att ha efter sommaren också. Grejen är den att jag avskyr mitt jobb. Jag verkligen vantrivs. Kollegorna är trevliga och roliga, det är en fin gemenskap, men jag kan verkligen inte tycka om jobbet.

När man är "ledig" så ringer de kl 10 på morgonen och vill att man ska komma. Sen visar det sig att allt löst sig, så då planerar man annat. Sen ringer de igen kl 16 och frågar om man kan komma omgående.

Det händer ofta att man är helt själv i kassan och det är totalt kaos. Det finns ingenting att servera och alla kunder är så jävla dryga.

Jag orkar helt enkelt inte med att jobba med människor på detta vis. Jag har utvecklats lite men nu står jag fast vid samma position för evigt. Jag kommer alltid vara kassaråttan som de ger skitpassen till.

Lönen är katastrofal. Tjänar 95 kr/h, medan flertalet av mina kompisar har 105 och uppåt. De jobbar inom vården och har 90% dötid enligt dem själva. Då sitter de och visar Youtube-klipp för varandra. När vi har en minut lugnt, då ska vi städa/fylla upp/bla bla bla.

Idag har hela jobbdagen skit. In kommer en dansk som beställer den största menyn jag varit med om. Tio specialbeställda hamburgare, allt på danska, alla med meny och dessutom skulle fanskapet ta med sig allt. En person i köket som dessutom inte kan svenska särskilt bra skulle lösa detta. Precis efteråt kommer en gubbe och beställer naturella cheeseburgare och QP. När allt kom sen från köket lade jag ner allt som fanns i påsen till dansken, och kvar fanns inga naturella. Hade råkat ta dem. Killen i köket blev otroligt irriterad och jag kände mig som en riktig idiotjävel.

Är så jävla TRÖTT på skiten. Har jobbat TVÅ månader och vill redan bort. Jag vill ha ett jobb som innebär väldigt lite stress. Jag har ögnat igenom arbetsförmedlingen nu igen och ser som vanligt att GoExcellent söker jobb. Det är antingen GoEx eller McDonalds man får ta som ungdom. Vad är bäst rent lönemässigt? Är det stressigt på GoEx?

Skulle i så fall jobba på kundtjänst, det vill säga folk som ringer och man hjälper dem.

Du kommer inte att få något "bekvämt" jobb utan utbildning. Vill du ha ett jobb där man är självgående så får du utbilda dig. Så enkelt är det. Utan utbildning hamnar du på lager, industri, eller på diverse hamburgerkedjor. Jobb med relativt hög stressnivå. Har du tur kan du få jobba på matbutiker, men dessa är lite svårare att få.
Citera
2014-07-23, 23:44
Bannlyst
Hade nog hellre jobbat på lager än det du gör nu. Fixa truckkort och kör truck. Har du körkort kan du köra bud, taxi, utbilda dig till väktare, maskinförare, kranförare, lastbilsförare

De sistnämnda kan du enkelt få ut över 20netto.
Senast redigerad av Penkaz 2014-07-23 kl. 23:47.
Citera
2014-07-23, 23:50
Medlem
wheelintheskys avatar
Be om att få jobba i köket då istället för kassan, inte lika värdelöst. Fortfarande värdelöst.

Men ja, vet hur det känns. Jobbade runt 8 månader sen pallade jag inte med skiten längre och sa upp mig. Fick dock bra referenser och fick nytt jobb rätt fort så det löser sig nog för dig med!
Citera
2014-07-23, 23:54
Bannlyst
Jobbar man på donken så får man vilket jobb som helst, förutom tiggare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in