2014-07-23, 23:23
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Bra val av det man såg i VM. Anledningen till att Aurier inte köps direkt beror på FFP.
Jag förstår inte hur man kan kringgå FFP genom att strukturera vad som i praktiken är ett köp som ett lån med köpoption. Är inte så insatt i FFP, men är det inte så att man bara får gå med förlust med ett visst belopp under ett visst antal år? Eftersom att utgiften ändå periodiseras och blir en kostnad den här säsongen borde det inte påverka resultatet. Å andra sidan rör det ju sig om en option och inte en förbindelse att köpa honom, då blir det förmodligen ingen kostnad i år. Blir inte klok på redovisningsstandarden i fotbollen. Hur brukar lån redovisas?

I så fall är det trist om det är så enkelt att kringgå FFP. Det blir ju inte som med t.ex. periodiseringsfond för att jämna ut resultatet, då man förr eller senare måste återföra fonden till beskattning, utan i så fall kan man ju här bara skjuta på kostnader hejvilt och jämna ut resultatet utan några konsekvenser.

On another note så är det lite sorgligt om PSG måste göra så för att ha råd med en spelare för 10 miljoner euro eller vad han nu kostar.
Senast redigerad av hoboken 2014-07-23 kl. 23:26.
2014-07-23, 23:33
Medlem
fums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
Jo, en medelmåtta som är 23 år är inget att hurra för, men Real kanske har något hemligt kort, skum värvning.

Det sägs ju bli AIKs ekonomiskt största affär någonsin, så Real verkar inte dela din uppfattning om att han är en medelmåtta. I vilket fall bedöms han onekligen ha en helt annan potential.
2014-07-23, 23:52
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Du som inbiten Madrid supporter måste väl hört varför de vill ha honom? Ta in en mer rutinerad spelare för att hålla bra nivå på laget, meningen är inte att plocka upp honom utan han ska höja kvalitén på laget så talangerna får bättre matchning så inte steget till A-laget blir så stort, precis som Pep gjorde med Barca B för x år sedan! Det är det jag hört och det enda logiska jag själv kan tänka mig. Sen om det finns bättre spelare de kunde ta in för 20-30 Mkr kan man ju diskutera däremot.

Fick reda på värvningen nyligen, så har inte hört någonting.

20 mj känns också som ett överpris, men,men...
2014-07-23, 23:53
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fum
Det sägs ju bli AIKs ekonomiskt största affär någonsin, så Real verkar inte dela din uppfattning om att han är en medelmåtta. I vilket fall bedöms han onekligen ha en helt annan potential.

Självklart är det bra för AIK, men man har ju sett Eero Markkanen spela, spelar som vilken random allsvensk spelare.
2014-07-23, 23:55
Medlem
hakansukkurs avatar
OK, Marca ar ju Madrid vriden men bara 20% gillade Mathieu kopet
http://www.marca.com/deporte/futbol/primera-division/2014-2015/debates/debate-mathieu.html
2014-07-23, 23:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
Självklart är det bra för AIK, men man har ju sett Eero Markkanen spela, spelar som vilken random allsvensk spelare.
Nej, det gör han verkligen inte...
2014-07-24, 00:23
Medlem
Ignacio Scocco tillbaka i Newell's. Där han ska vara.
2014-07-24, 00:30
Medlem
kaffelattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Eisfelds position har väl inte varit alltför konkurrensutsatt under hans tid i Arsenal. Han konkurrerade väl egentligen endast med Arteta och Flamini. Utvecklades förmodligen inte tillräckligt enligt Wenger och ansågs inte kunna nå en plats i laget.

Eisfeld har väl aldrig konkurrerat med Flamini och Arteta? Det är väl typ Özil, chamberlain, cazorla, rosicky som är före. lutar ju nästa mot att vara en anfallare mer än mittfältare.
2014-07-24, 02:38
Medlem
Sweeper80s avatar
Tack för Eisfeld!

Varför släpper man honom?
2014-07-24, 03:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Du som inbiten Madrid supporter måste väl hört varför de vill ha honom? Ta in en mer rutinerad spelare för att hålla bra nivå på laget, meningen är inte att plocka upp honom utan han ska höja kvalitén på laget så talangerna får bättre matchning så inte steget till A-laget blir så stort, precis som Pep gjorde med Barca B för x år sedan! Det är det jag hört och det enda logiska jag själv kan tänka mig. Sen om det finns bättre spelare de kunde ta in för 20-30 Mkr kan man ju diskutera däremot.

Ryktet säger däremot något helt annat.

Eero Markkanen, 23, värvas till Castilla för att Zinedine Zidane tror att han har potential att en dag ta steget upp till a-laget. Det är inte en ryggradsspelare. Det är ett framtidslöfte som man verkligen vill satsa på och för det är man villiga att betala ett dyrt pris. Kanske är det bara Zidane som tror detta, eller så delar hans scouter åsikten.

Själv är jag visserligen gnagare och rejält färgad men vår VD hintade en del saker som tyder på att det framgick under förhandlingarna. Exempelvis nämnde han att ”kände en otrolig stolthet över våra scouter”, inte minst efter det att han hört ”Real Madrids planer och framtidsvisioner för Eero”.

Det låter onekligen som om Sundberg på Fotbollskanalen haft rätt hela tiden.
2014-07-24, 05:02
Medlem
Hirvis avatar
"Spelare för A-laget", Aik-hybris i sitt esse. Kom igen, vakna upp.
Real ser onekligen en duglig spelare med en ganska egen fysik, en spelare som med rätt utveckling inte bara kan höja B-laget lite, utan kanske säljas för 65 millar till någon sämre klubb om 2 år ifall han tar steg i rätt riktning.
2014-07-24, 05:16
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Ryktet säger däremot något helt annat.

Eero Markkanen, 23, värvas till Castilla för att Zinedine Zidane tror att han har potential att en dag ta steget upp till a-laget. Det är inte en ryggradsspelare. Det är ett framtidslöfte som man verkligen vill satsa på och för det är man villiga att betala ett dyrt pris. Kanske är det bara Zidane som tror detta, eller så delar hans scouter åsikten.

Själv är jag visserligen gnagare och rejält färgad men vår VD hintade en del saker som tyder på att det framgick under förhandlingarna. Exempelvis nämnde han att ”kände en otrolig stolthet över våra scouter”, inte minst efter det att han hört ”Real Madrids planer och framtidsvisioner för Eero”.

Det låter onekligen som om Sundberg på Fotbollskanalen haft rätt hela tiden.
Har aldrig sett finnen spela men Zidane har ju anda hyggligt track record efter ha hjalpt Benzema ur svacka och varvat bade Isco och Varane. Vager valdigt tungt att ha hans backning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in