2014-07-20, 14:49
Medlem
MrDepleteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAL1
Jag planerar att byta Android världen mot WP. Dock har jag en del SMS i min androidtelefon jag gärna hade gjort en backup på så att jag kan få in dem i min Windows Phone. Är detta möjligt?

Du kan göra en backup från din Android--->Gmail via någon app. Sen kan du ju läsa dina gamla sms i ditt gmail-konto eller så. I annat fall vete fasen om det går tyvärr.
Citera
2014-07-20, 16:40
Medlem
DAL1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
inte forskat men tycker spontant att du borde kunna skicka dem till microsofts moln, dvs "oneDrive" prova
Att jag laddar upp backup-filen till OneDrive? I så fall behövs väl bara en app till WP som kan "packa" upp denna fil och placera innehållet i SMS appen?

Nu tänker jag bara i textformat, så jag ber om ursäkt om det låter help uppåt väggarna
Citera
2014-07-20, 19:24
Medlem
MrDepleteds avatar
Citat:
Att jag laddar upp backup-filen till OneDrive? I så fall behövs väl bara en app till WP som kan "packa" upp denna fil och placera innehållet i SMS appen?

Nu tänker jag bara i textformat, så jag ber om ursäkt om det låter help uppåt väggarna

Tror tyvärr inte det går att importera sms på det sättet till WP. Det är betydligt mer reglerat (aka låst) än Android. Däremot så kommer dina sms som du får till din WP hänga med om du skaffar en ny WP eller om du gör en fabriksåterställning.
Citera
2014-07-22, 16:53
Medlem
Jävligt sugen på skaffa 930 men har funderat lite på om W8 är rätt OS för mig egentligen, det som lockar är ett bra OS som funkar utan några som helsta problem, hög upplösning, snabb, bra kamera och batteritid.

Men som 18åring deltids arbetande gymnasist så är jag inte direkt klientelet för windows phone, snarate IOS eller Android. Men har haft android och de sög getpung.

Iphone känns ju så jävla sterotypiskt därför vore det roligare med en bra mobil som sticker ut, något som Lumia gör.

Hoppas ni förstår min tanke och kan komma med någon input.
Citera
2014-07-22, 17:31
Medlem
YoungTonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamelpojken
Jävligt sugen på skaffa 930 men har funderat lite på om W8 är rätt OS för mig egentligen, det som lockar är ett bra OS som funkar utan några som helsta problem, hög upplösning, snabb, bra kamera och batteritid.

Men som 18åring deltids arbetande gymnasist så är jag inte direkt klientelet för windows phone, snarate IOS eller Android. Men har haft android och de sög getpung.

Iphone känns ju så jävla sterotypiskt därför vore det roligare med en bra mobil som sticker ut, något som Lumia gör.

Hoppas ni förstår min tanke och kan komma med någon input.
Är sjukt nöjd med Windows Phone, kör dock just nu Android då jag tappade min Lumia på fyllan och fysatan vad jobbigt Android är!? helt sjukt att jag en gång använde en Android på daglig basis, planerat att köpa ny lumia i slutet av veckan och då blir allting frid o fröjd
Citera
2014-07-23, 12:40
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Jag planerar att byta Android världen mot WP. Dock har jag en del SMS i min androidtelefon jag gärna hade gjort en backup på så att jag kan få in dem i min Windows Phone. Är detta möjligt?

Kolla på: http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/%c3%b6verf%c3%b6r-mina-data/dc08943b-7b3d-4ee5-aa3c-30f1a826af02
Citera
2014-07-23, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YoungTony
Är sjukt nöjd med Windows Phone, kör dock just nu Android då jag tappade min Lumia på fyllan och fysatan vad jobbigt Android är!? helt sjukt att jag en gång använde en Android på daglig basis, planerat att köpa ny lumia i slutet av veckan och då blir allting frid o fröjd
Vad har du för användingsområde för WP, om du förstår vad jag menar är du som jag " vanlig civil" eller är du affärs-människa och kräver något av kvalité ?
Citera
2014-07-23, 13:29
Medlem
Är du mycket på resande fot samt studerar kan jag rekommendera WP. Berätta lite hur din vardag ser ut så ska jag nog kunna hjälpa dig bestämma
Citera
2014-07-23, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KenslanForOrd
Är du mycket på resande fot samt studerar kan jag rekommendera WP. Berätta lite hur din vardag ser ut så ska jag nog kunna hjälpa dig bestämma
Går på gymnasiet, jobbar extra en del.
Helt vanlig 18 årig kille, intresserad av ekonomi och aktier och fonder

Dvs inte speciellt utmärkande på något som helst sätt, största anledningen jag funderar över WP är för allt positivt man hört om det och är sugen på testa något nytt som är riktigt bra.
Citera
2014-07-23, 15:13
Medlem
Babbys avatar
Tja. har just beställt en Nokia lumia 625.

Jag undrar om någon har denna lur o kan ge lite komplimanger, är telefonen bra? för & nackdelar.

sen undrar jag hurdan är skalet som sitter bakpå. Är skalet mjukt och gummiaktigt eller ska man köpa ett extra "silikon-skal". som skyddar mot stötar.

thx
Citera
2014-07-23, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babby
Tja. har just beställt en Nokia lumia 625.

Jag undrar om någon har denna lur o kan ge lite komplimanger, är telefonen bra? för & nackdelar.

sen undrar jag hurdan är skalet som sitter bakpå. Är skalet mjukt och gummiaktigt eller ska man köpa ett extra "silikon-skal". som skyddar mot stötar.

thx

Har en 625. Det är ju en relativt enkel modell och skall förstås inte jämföras med en lur för 4000 spänn. Men den duger till allt utom tunga spel. WP är rätt snällt mot telefonen så det är inget lagg.

Det är hårt skal på den.

Förmodligen är det WP 8.0 i den men 8.1 (inklusive Cyan) är släppt så det första att göra är att köra en telefonuppdatering på den.

Behöver du mycket plats till musik bilder så köpt ett SD-kort med.

Telefonen är en 4G-lur så ev behöver du ett nytt SIM-kort.
Citera
2014-07-23, 22:07
Medlem
YoungTonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamelpojken
Vad har du för användingsområde för WP, om du förstår vad jag menar är du som jag " vanlig civil" eller är du affärs-människa och kräver något av kvalité ?
Är Universitetsstudent och egen företagare, men en telefon för mig skall bara fungera right out of the box, enkel att använda och allt skall flyta på och se snyggt ut.
Viktigt för mig är det underbara inbyggda stödet för podcasts och kanon bra synkning mot Outlook och Onedrive med kalender, mail och molnlagring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in