2014-07-15, 10:35
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eirene88
går det att få upp street view med here kartor, eller går det att med google?
lyckas inte med någotdera

Starta Here maps, Klicka på runda ikonen nere till vänster, Klicka på blå ögat symbolen!
Citera
2014-07-15, 13:29
Medlem
Min polare kör 8.1-previewn och den känns grym. Dock bor han inte så nära mig så han kan inte hjälpa mig lägga in det. Jag har testat enligt hans instruktioner men jag får hela tiden upp att jag måste betala typ 299kr för att få en dev-licens medan han fick in det gratis. Är det någon som kan hjälpa mig med en grundlig beskrivning istället för hans korta sms-beskrivning (som inte fungerade)?

Tacksam! Har en Lumia 920 förresten.
Citera
2014-07-15, 14:08
Medlem
DAL1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attributt
Köp en Icon på plats, samma telefon men för amerika-nät.

http://www.nokia.com/us-en/phones/phone/lumia-icon/
Fungerar den dock med svenska nätet?
Citera
2014-07-15, 16:33
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Starta Here maps, Klicka på runda ikonen nere till vänster, Klicka på blå ögat symbolen!

Det är inte Street View, det är LiveSight, vilket är nåt annat.

http://360.here.com/2012/11/13/livesight-immersive-experiences-you-can-act-on/
Citera
2014-07-15, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _blackened_
Min polare kör 8.1-previewn och den känns grym. Dock bor han inte så nära mig så han kan inte hjälpa mig lägga in det. Jag har testat enligt hans instruktioner men jag får hela tiden upp att jag måste betala typ 299kr för att få en dev-licens medan han fick in det gratis. Är det någon som kan hjälpa mig med en grundlig beskrivning istället för hans korta sms-beskrivning (som inte fungerade)?

Ladda ner appen "Preview for developers" från Store. Starta appen och logga in med ditt microsoftkonto (Outlook, Hotmail). Godkänn att du vill ta emot uppdateringar. Gå till "telefonuppdatering" och sök efter uppdateringar. Krävs några st innan 8.1 kommer. Lycka till!
Citera
2014-07-15, 22:49
Medlem
apskafts avatar
Citat:

Titta på detta youtube-klipp:https://www.youtube.com/watch?v=7pPsN0xbZis&list=PLtd386PUBBDCvUty49n7RqPU 2AiD0K9C5&index=3
Citera
2014-07-16, 07:24
Medlem
pagerunes avatar
Citat:

Jag hade inte bemödat mig. 8.1 + Lumia Cyan började rullas ut officiellt igår.
Citera
2014-07-16, 12:44
Medlem
pingvinens avatar
Fick Cyan igår till min 925, vet dock inte vad som är nytt jämfört med Dev Preview. Någon som kan utveckla det lite?
Citera
2014-07-16, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pagerune
Jag hade inte bemödat mig. 8.1 + Lumia Cyan började rullas ut officiellt igår.

Hur skaffar jag det då? Sökte på uppdateringar i telefonen men får bara "Telefonen är uppdaterad.".

Edit: Sorry, ska googla nästa gång http://www.mobil.se/nyheter/cyan-och-windows-phone-81-rullas-ut-till-lumia
Senast redigerad av _blackened_ 2014-07-16 kl. 19:19.
Citera
2014-07-17, 11:52
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Det är inte Street View, det är LiveSight, vilket är nåt annat.

http://360.here.com/2012/11/13/livesight-immersive-experiences-you-can-act-on/

Ahh.. Jag använder inte google själv, så jag trodde det var en motsvarande funktion...
Citera
2014-07-20, 10:56
Medlem
DAL1s avatar
Jag planerar att byta Android världen mot WP. Dock har jag en del SMS i min androidtelefon jag gärna hade gjort en backup på så att jag kan få in dem i min Windows Phone. Är detta möjligt?
Citera
2014-07-20, 12:21
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAL1
Jag planerar att byta Android världen mot WP. Dock har jag en del SMS i min androidtelefon jag gärna hade gjort en backup på så att jag kan få in dem i min Windows Phone. Är detta möjligt?

inte forskat men tycker spontant att du borde kunna skicka dem till microsofts moln, dvs "oneDrive" prova
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in