Citat:
Ursprungligen postat av
Lalajlaj
Vad är det du menar att man har petat hål på så att man kan snickra ihop en annan berättelse som innebär att alla de indicier, tekniska bevis med mera som talar för KJs skuld bara går upp i rök?
Att några slarvfel i fup skulle påverkat utgången?
Att MB var tjenis med en polis, i lilla Boden?
Eller finns det graverande felaktigheter som när det rättas till direkt talar för att KJ är oskyldig?
Jag har inte satt mig in i telefonlistan i detalj, men det pratas här om att en felaktig slutsats har dragits av den.
Spaningen och osäkerheten kring datum är en sak.
KJ och VB mobiler måste inte ha varit i KJ lägenhet trots att åklagaren säger att de måste ha varit det.
Fingeravtrycksundersökning på rullen som inte har gjorts trots att det är vad åklagaren utgick ifrån.(Jag har iaf inte sett ett bevis för att undersökningen gjordes.)
I stort känner jag att det finns tvivelaktigheter på flera punkter, rena sakfel på andra, har domstolen haft ett korrekt beslutsunderlag, det är vad jag fiskar efter.
Vi diskuterar detaljer i tråden, och hittar någon ett sakfel så basuneras det ut att det inte spelar någon roll, det är det strukturala som betyder något, helheten. Men om det finns ett antal fel i detaljerna, borde inte det påverka helheten isf?