2014-07-22, 16:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Jo, jag har en god - om än lekmannamässig - förklaring till att detta elaka harvande om SBs person fortsätter, vecka in och vecka ut.
Den svenska staten har - via diverse perverterade underhållningsmedia - bankat in en cementerad bild i sågbockars arma skallar, som enbart avbildar att SB är ett vidrigt monster, en nästan avpersonifierad figur.
Dessa arma skallar tror jag skulle må fin-fint av några långa seanser på Säter, för övrigt.
Han våldtog småpojkar och nästan dödade en av dem samt en annan ung man ... Han är ett vidrigt monster.
Citera
2014-07-22, 16:56
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Ok, det var du som började efterlysa källor. Jag nöjer mig med att konstatera att gubben är sinnessjuk och att han inte skulle ha tvångsvård om han var frisk.

Det är bara att det konstaterandet sköter inte du, utan de läkare som är utsedda till detta. I övrigt förstår jag din tvekan att själv titta efter i källan.
Citera
2014-07-22, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Det är bara att det konstaterandet sköter inte du, utan de läkare som är utsedda till detta. I övrigt förstår jag din tvekan att själv titta efter i källan.

Jag finner det uteslutet att myndigheterna med vett och vilja tvångsvårdar en frisk person. Följaktligen är han fortfarande sinnessjuk och bör betraktas som en sådan.
Citera
2014-07-23, 03:07
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Han är sinnessjuk och det heter så eftersom det är motsatsen till frisk.
Han är ju inte sjuk. Om han hade ansetts vara allvarligt psykiskt sjuk så skulle han sitta kvar på Säter. Att han har öppen tvångsvård betyder inte att han är allvarligt psykiskt sjuk utan mest för att se till att han inte knarkar och super vilket är stora riskfaktorer i hans fall för återfall i brottslighet.

Han har vissa störningar som t ex pedofili och lite annat men han är inte allvarligt psykiskt sjuk.
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2014-07-23 kl. 03:24.
Citera
2014-07-23, 03:11
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Är väl lite tvärtom, om man ser till verkligheten - Sturegubbens gamla härjningar har man försökt informera så lite som möjligt om.
Knappast på 90-talet och fram tills för några år sedan. Då skrevs det inte något gott om honom kan jag lova dig.
Citera
2014-07-23, 03:17
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Är det inte bättre att du citerar "den senaste utredningen" där det anges att han är "just frisk"? Det är litet svårt att få ihop den slutsatsen med att han ska vara tvångsvårdad. Du har helt enkelt missförstått något, gubben är sinnessjuk.
Du verkar inte veta hur det går till. Det är inte vanligt förekommande inom rättspsykiatrin att patienter släpps ut vind för våg utan att ha öppen tvångsvård först med diverse kontrollåtgärder. Friskförklarad eller ej. Folk släpps inte ut vind för våg utan det går i steg. Speciellt inte folk som suttit i 20 år. Förstår du?
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2014-07-23 kl. 03:23.
Citera
2014-07-23, 09:17
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Han är ju inte sjuk. Om han hade ansetts vara allvarligt psykiskt sjuk så skulle han sitta kvar på Säter. Att han har öppen tvångsvård betyder inte att han är allvarligt psykiskt sjuk utan mest för att se till att han inte knarkar och super vilket är stora riskfaktorer i hans fall för återfall i brottslighet.

Han har vissa störningar som t ex pedofili och lite annat men han är inte allvarligt psykiskt sjuk.
Han har tvångsvård för att han är sjuk. Anledningen till att han inte har sluten vård längre är att han inte anses tillräckligt farlig i nuläget. Svamla inte om sådant du inte har koll på.
Citera
2014-07-23, 10:20
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Han har tvångsvård för att han är sjuk. Anledningen till att han inte har sluten vård längre är att han inte anses tillräckligt farlig i nuläget. Svamla inte om sådant du inte har koll på.
Det är väl bara du som har koll och har all kunskap i detta ämnet enligt dig själv.

Nej, jag har INTE FEL. VARFÖR skulle jag ha fel i det jag skriver? Kom med FAKTA istället för att bara påstå att jag har fel vilket jag inte har.

Du är fan störd själv. Du lyssna inte på när folk kommer med korrekt information istället för att krampaktigt hålla fast vid dina egna felaktiga teorier och fantasier. Du sitter dag ut och dag in och år ut och år in i denna tråden enbart för att om och om igen skriva samma saker trots att du blir motbevisad gång på gång. Allt går ut från din skalle men inget går in. Verkligen ett stört beteende.

Det är precis som jag säger. Nästan ingen släpps ut vind för våg från rättspsyk. Alltså Sluten rättspsykiatrisk vård ----> Total frihet. Nästan Ingen går den vägen. Jag vet vad jag talar om till skillnad från ditt svammel.

Det är DU som skall sluta svamla din djävla nolla.
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2014-07-23 kl. 10:35.
Citera
2014-07-23, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Nej, jag har INTE FEL. VARFÖR skulle jag ha fel i det jag skriver? Kom med FAKTA istället för att bara påstå att jag har fel vilket jag inte har.

Du är fan störd själv. Du lyssna inte på när folk kommer med korrekt information istället för att krampaktigt hålla fast vid dina egna felaktiga teorier och fantasier. Du sitter dag ut och dag in och år ut och år in i denna tråden enbart för att om och om igen skriva samma saker trots att du blir motbevisad gång på gång. Allt går ut från din skalle men inget går in. Verkligen ett stört beteende.

Det är precis som jag säger. Nästan ingen släpps ut vind för våg från rättspsyk. Alltså Sluten rättspsykiatrisk vård ----> Total frihet. Nästan Ingen går den vägen. Jag vet vad jag talar om till skillnad från ditt svammel.

Det är DU som skall sluta svamla.
Sture lider av diverse störningar, även om han i dag inte är tillräckligt störd för en diagnos, men frisk"normal" kan man inte säga?
Citera
2014-07-23, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Sture lider av diverse störningar, även om han i dag inte är tillräckligt störd för en diagnos, men frisk"normal" kan man inte säga?

Håller helt med.

Pedofildiagnosen har han väl fortfarande i sitt bagage. Den kan utgöra en stor fara för de minderåriga barn, som bor på den ort där han har sin hemvist.

Dessutom måste det var sensationellt om man här i landet tvångsvårdar friska personen.
Citera
2014-07-23, 11:39
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doctorb
Håller helt med.

Pedofildiagnosen har han väl fortfarande i sitt bagage. Den kan utgöra en stor fara för de minderåriga barn, som bor på den ort där han har sin hemvist.

Dessutom måste det var sensationellt om man här i landet tvångsvårdar friska personen.
Ja, han har en pedofildiagnos och narkomani som har starka kopplingar till tidigare våldsbrott. Så att släppa honom vind för våg utan att ha kontrollåtgärder vore ju dumt. Han har vissa störningar men han är inte sjuk. Det är en skillnad.

Sensationellt?! Du tror allt för gott om psykiatrin. Dom är knappast rakbladsvassa i sina bedömningar utan väldigt slöa. Dom slänger diagnoser runt omkring sig, inte sällan med en svag grund.

Det är inget sensationellt i det utan en realitet. Det finns en del inom rättspsyk som är friska enligt läkare men förvaltningsrätten (Har inga formella kunskaper inom medicin) tycker att dom borde sitta kvar. Det finns även friska som har öppen tvångsvård. Sedan så betyder det inte att en individ egentligen är sjuk bara för att läkare påstår det. Man kan gå till flera läkare och alla kommer att säga olika saker. Enligt en läkare är man frisk och enligt en annan är man sjuk. Är inget ovanligt att man bedöms som frisk enligt en rättspsykiatrisk undersökning och frisk enligt en annan.

http://www.d-intl.com/2013/08/08/fullt-frisk-svensk-halls-insparrad-pa-rattspsyk/

http://www.magasinetparagraf.se/debatt/frisk-men-inlast

Finns fler fall.
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2014-07-23 kl. 11:59.
Citera
2014-07-23, 11:41
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Absolut. Han lider av en del störningar. Jag har inte sagt något annat.
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2014-07-23 kl. 11:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in