Skillt har nog en helt annan agenda än en politisk. Likt en narcissist så tycks allt handla om honom och hans egna status. Så det förvånar mig föga att han figurerat en del i media i form av legosoldat. Han älskar nog uppmärksamheten och det är förmodligen en av de större anledningarna till varför han är/var i Ukraina.
Jag satt och tittade igenom hans Twitter och han verkar precis lika självupptagen och självgod som för ett par år sedan. Hans gärningar må vara goda ibland och han har säkerligen gjort mer gott och ont för svensk nationalism än jag, än dock har han en jävligt farlig personlighet - då jag tror att fel saker driver honom. Det är inte kärleken till hans medmänniskor, förfäder, historia, kultur och arv - utan nog kärleken till honom själv. Vilket är en jävligt dålig kombination med makt, så jag hoppas att han inte kommer hem och hyllas som någon sorts hjälte.
Bortsett från min negativitet, så är det gott att se någon ur den nationalistiska sektorn som faktiskt gör någonting. Och dessutom samlar på sig värdefulla erfarenheter! Svenskens allmänna passivitet gör mig därför kluven i min inställning till herr Skillt. En intressant figur hur som haver.
Är min analys helt åt skogen, eller är det fler som delar mina tankar kring Mikael? Det vore intressant att höra vad folk som faktiskt har träffat honom privat har att säga.
Jag tar ingenting för sanning, mycket möjligt att det bara är propaganda. Jag har inte undersökt kanalen eller ens läst kommentarerna. Men det vore intressant att veta om han ligger och knäpper civila:
http://youtu.be/GMPDdAvMIcQ
Citat:
The foreign Nazi fighting for the Ukrainian army (the right wing Nazi battalion 'Azov') is identified. He is from Sweden and he killed civilians in yesterday's attacks in Mariupol (Eastern Ukraine).
His name is Mikael Skillt and he belongs to the Swedish neonazi group 'Svensksarnas Parti'