2014-07-22, 22:58
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Månne för att du är störd kanske?

Fram med bevisen att han har plågat djur... har du sett det eller?
Bor inte i Boden så har inte sett, men hört och läst.

Nej störd är jag inte väl för att jag tar upp sådana här grejer. Varför är det så svårt att se sanningen om det som faktiskt skett? Tror ni att det är är normal tankeverksamhet som ligger bakom när någon mördar och styckar en oskyldig människa eller djur?

Jag är intresserad av vad som ligger bakom ett mord, vad händer när det slår över i en mördares hjärna/psyke. Jag vill se deras verklighet, förstår du? I tanke/ord/handling. Udda kanske, jo jag vet.

Det första inlägget är från en som var på den vägen men hann inte fram till slutlig Målet. Människa. Vem hann gå i mål utan att samhället, omgivningen såg??? Den som sitter dömd. Styckdräparen.

Detta med djurplågeri har ju varit uppe flera gånger i tråden bla Grabben och var tog katten han tog hand om vägen? Småfåglar, kaniner som flås på youtube, katt, hund till slut Vatchareeya. Jag ser ett klart mönster grundat på förhör och övrig info från FUP. Ljudfiler, snack... etc

Han är "ingen" men han blir "någon" om han kan ha kontroll och makt över liv och död, precis som Jo*l beskrev i första inlägget jag länkade.
OM det skulle vara detta motivet, så är utplaceringen av kroppsdelar för att visa upp sitt verk.

Jag vet att det svider att läsa om er lilla gullipluttesnutt, jag lider med er anhöriga verkligen, men kanske dags att vakna upp, inse vad han gjort och varför han sitter inne, han är dömd för styck-dråp! Inga dåliga grejer!!

Detta går inte att förklara bort genom att slänga anklagelser mot andra oskyldiga människor och försöka lägga över skulden där. (bla på en viss älskare, karate-tränare och den nya benämningen....... en sushi-bagare )
Senast redigerad av yoloits 2014-07-22 kl. 23:01.
Citera
2014-07-22, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Jo eftersom ett vittne observerat en tjej promenera ensam och som sannolikt var VB kl 21.30.
Älskaren, VB och AN hade dessutom en pågående och eskalerande konflikt.... vid tidpunkten för mordet.

Varför gör älskaren en permanent radering av smsen han skrivit till VB den 4 maj??

För att han inte vill att frun ska se dem, kanske, eller av utrymmesskäl. Varför gör KJ samma sak?
Citera
2014-07-22, 23:05
Medlem
Citat:
Bra inlägg. AN kan ha dödat VB själv- ja definitivt, kanske lånat makens verktyg och knivar?
Om AN är skyldig borde hon ha fått hjälp med styckning och plantering etc.

Hur kommer de på att de ska lägga skulden på KJ?
Citera
2014-07-22, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits

Nej störd är jag inte väl för att jag tar upp sådana här grejer. Varför är det så svårt att se sanningen om det som faktiskt skett? Tror ni att det är är normal tankeverksamhet som ligger bakom när någon mördar och styckar en oskyldig människa eller djur?

Jag är intresserad av vad som ligger bakom ett mord, vad händer när det slår över i en mördares hjärna/psyke. Jag vill se deras verklighet, förstår du? I tanke/ord/handling. Udda kanske, jo jag vet.

Det första inlägget är från en som var på den vägen men hann inte fram till slutlig Målet. Människa. Vem hann gå i mål utan att samhället, omgivningen såg??? Den som sitter dömd. Styckdräparen.

Detta med djurplågeri har ju varit uppe flera gånger i tråden bla Grabben och var tog katten han tog hand om vägen? Småfåglar, kaniner som flås på youtube, katt, hund till slut Vatchareeya. Jag ser ett klart mönster grundat på förhör och övrig info från FUP. Ljudfiler, snack... etc

Han är "ingen" men han blir "någon" om han kan ha kontroll och makt över liv och död, precis som Jo*l beskrev i första inlägget jag länkade.
OM det skulle vara detta motivet, så är utplaceringen av kroppsdelar för att visa upp sitt verk.

Jag vet att det svider att läsa om er lilla gullipluttesnutt, jag lider med er anhöriga verkligen, men kanske dags att vakna upp, inse vad han gjort och varför han sitter inne, han är dömd för styck-dråp! Inga dåliga grejer!!

Detta går inte att förklara bort genom att slänga anklagelser mot andra oskyldiga människor och försöka lägga över skulden där. (bla på en viss älskare, karate-tränare och den nya benämningen....... en sushi-bagare )

Dömd är tyvärr inte samma sak som skyldig. Dömd på manipulerade och påhittade indicier + alternativa GM har inte utretts osv osv... När KJ berättar om hur mycket hans hund betydde för honom låter det mycket trovärdigt.- lyssna på tonfallet och känslan i rösten!! Har mycket svårt att tro att den killen är en djurplågare och att påstå det med syfte att smutskasta hans rykte genom att hitta på lögner kallar för förtal= en olaglig handling.

Det viktigaste är väl att ingen blir oskyldigt dömd? samt att rätt person/personer döms och får till svars för styckmordet oavsett VEM det än må vara? ELLER???
Citera
2014-07-22, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Hur kommer de på att de ska lägga skulden på KJ?

Eftersom VB besökte KJ den 4 maj, för att han är slarvig, har asbergers och är vän med offret.

Frågan är om det verkligen var VB själv som kom på idén att tentaplugga hos KJ den där lördagen innan fysiktentan?
Citera
2014-07-22, 23:23
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det var inte svar på min fråga.
Du skrev till en användare att du var trött på hens frågor.

Det har inte slagit dig att folk kan tröttna på dina frågor?
Eller det är bara du kanske som har rätt att bli trött?

Förresten: Vad händer härnäst? Nu efter att ni påstår er ha uppdagat vissa
oegentligheter under rättegångsprocessen? Eller vad det ska kallas? Det där med telefonlistorna.
Ska det som vanligt stanna vid upprörd klagan här i tråden?
Försök och handla kanske för en gångs skull?
Dräm näven i bordet och kila raka vägen till JO eller riksåklagaren eller vart man nu
lämpligen vänder sig när man har funnit att det begåtts orätt i ett svenskt rättegångsmål.

Ni vill väl ha ut pojken så fort som möjligt? Han ska ju vara oskyldigt dömd har man förstått?
Så lite karlatag är nog på sin plats.
Mycket snack och jävligt lite verkstad på det här bygget får man lov att säga.
Men det kanske blir ändring på den punkten nu?
Senast redigerad av Grandioso 2014-07-22 kl. 23:28.
Citera
2014-07-22, 23:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Du skrev till en användare att du var trött på hens frågor.

Det har inte slagit dig att folk kan tröttna på dina frågor?
Eller det är bara du kanske som har rätt att bli trött?

Förresten: Vad händer härnäst? Nu efter att ni påstår er ha uppdagat vissa
oegentligheter under rättegångsprocessen? Eller vad det ska kallas? Det där med telefonlistorna.
Ska det som vanligt stanna vid upprörd klagan här i tråden?
Försök och handla kanske för en gångs skull?
Dräm näven i bordet och kila raka vägen till JO eller riksåklagaren eller vart man nu
lämpligen vänder sig när man har funnit att det begåtts orätt i ett svenskt rättegångsmål.

Ni väl vill ha ut pojken så fort som möjligt? Han ska ju vara oskyldigt dömd ju har man förstått?
Så lite karlatag är nog på sin plats.
Mycket snack och jävligt lite verkstad på det här bygget får man lov att säga.
Men det kanske blir ändring på den punkten nu?
Jag tröttnar på frågor som redan har besvarats. Klagomål samlas på hög tills den blir lagom stor. Det börjar bli rätt många nu, eller hur? Läs bloggen.
Senast redigerad av Quarrel 2014-07-22 kl. 23:31.
Citera
2014-07-22, 23:34
Medlem
Citat:
Eftersom VB besökte KJ den 4 maj, för att han är slarvig, har asbergers och är vän med offret.

Frågan är om det verkligen var VB själv som kom på idén att tentaplugga hos KJ den där lördagen innan fysiktentan?

Det kräver verkligen ett superupplägg, kan mycket väl handla om en av historiens mest avancerade setups. Och hur vet de att KJ inte, i det läget när de själva har ihjäl VB, har alibi?

Det finns för övrigt inget som tyder på att någon annan än KJ och VB visste om att hon var hemma hos honom den aktuella dagen. Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2014-07-23, 00:05
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits

Här är skälet till varför du är på min ignoreralista.

KJ är endast en djurplågare i din lilla ärta till hjärna tills dess du kan presentera bevis för motsatsen, vilket du aldrig kan eller kommer kunna göra.

Finns inget stöd i förundersökningsprotokollet för att KJ skulle vara en djurplågare. Han har inte plågat vare sig hund, småfåglar eller annat.

EDIT: Referera gärna källan till ditt påstående om du nu vidhåller din åsikt.

Anmält ditt inlägg för ryktesspridning. Något annat är det inte.
Senast redigerad av zero73 2014-07-23 kl. 00:12.
Citera
2014-07-23, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zero73

KJ är endast en djurplågare i din lilla ärta till hjärna tills dess du kan presentera bevis för motsatsen, vilket du aldrig kan eller kommer kunna göra.

Finns inget stöd i förundersökningsprotokollet för att KJ skulle vara en djurplågare. Han har inte plågat vare sig hund, småfåglar eller annat.

Den som bott granne VET!!!
Citera
2014-07-23, 00:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
Den som bott granne VET!!!
Och vad vet grannen, mer exakt?
Citera
2014-07-23, 00:44
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73

Du verkar då fått alltihop om bakfoten rejält.
KJ är en mördare. Det är bevisat och klart, bara att begrunda domen.
Att han plågat djur känns lite sekundärt men är säkert inte helt otroligt.
Tråden handlar ju ändå om det brutala styckmordet som KJ begått. Så varför älta det här med ett djur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in