2014-07-22, 18:55
Medlem
Hej, jag behöver en lägenhet i Kalmar, eftersom jag kommit in på en utbildning där. Första halvan av utbildningen är i Hultsfred så behöver en lägenhet ganska centralt. Då jag kommer behöva pendla. Någon som har något tips? Vilka områden bör man undvika? Är det någon som vet om det finns ett samhälle på väg till hultsfred från Kalmar där i mellan. Så man kan bo mitt mellan skolan och staden i brist på bättre. Typ Högsby och Berga? Hur är det att bo där?
Jag letar verkligen runt på internet och ringer till olika fastigheter. Tror inget annat, men har inte lyckats hitta något ännu så tänkte att jag likaväl kunde ger det en chans här.

Väldigt tacksam för svar!!
Senast redigerad av josakar 2014-07-22 kl. 19:05.
Citera
2014-07-22, 19:05
Medlem
Existents avatar
Smedby är väll ett rövhål, tycker jag då personligen.
Citera
2014-07-22, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Existent
Smedby är väll ett rövhål, tycker jag då personligen.

Okej, hur är Berga och Högsby? Du känner ingen som hyr ut lägenheter i Kalmar?
Citera
2014-07-22, 20:07
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Det är ett långt avstånd från Kalmar till Hultsfred om du nu ska pendla.

Du nämner Berga. Är det Berga i Kalmar? Eller Berga i Högsby kommun?

Smedby är inget rövhål, åtminstone under den gamla delen av Smedby. Men neråt Smedängen och omnejd så är det inget trevligt område.

Bostadsbristen över Kalmar är stor. Man måste känna privata fastighetsägare för att får en lägenhet. Och ja, jag känner till många fastighetsägare då några av dom stora aktörer är nära vänner till mig.
Citera
2014-07-22, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Det är ett långt avstånd från Kalmar till Hultsfred om du nu ska pendla.

Du nämner Berga. Är det Berga i Kalmar? Eller Berga i Högsby kommun?

Smedby är inget rövhål, åtminstone under den gamla delen av Smedby. Men neråt Smedängen och omnejd så är det inget trevligt område.

Bostadsbristen över Kalmar är stor. Man måste känna privata fastighetsägare för att får en lägenhet. Och ja, jag känner till många fastighetsägare då några av dom stora aktörer är nära vänner till mig.

Berga i Kalmar tänkte jag. Jag vet mycket väl hur långt avståndet är. Jag ska studera på universitet och då är man inte fysiskt närvarande på skolan speciellt många gånger i veckan.

Jo, tack märker verkligen det. Linnéuniversitetet har dock bostadsgaranti så får väl hoppas på det, fast då kan jag hamna i ett studentrum vilken jag inte är speciellt intresserad av.

Känner tyvärr inte till några privatägda fastigheter, då jag inte bor i Kalmar eller inte ens trodde att jag skulle sätta min fot där. Jag antar att du inte vill dela med dig av dem du känner, eftersom jag endast är en okänd person på nätet? Haha.
Citera
2014-07-22, 20:23
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av josakar
Berga i Kalmar tänkte jag. Jag vet mycket väl hur långt avståndet är. Jag ska studera på universitet och då är man inte fysiskt närvarande på skolan speciellt många gånger i veckan.

Jo, tack märker verkligen det. Linnéuniversitetet har dock bostadsgaranti så får väl hoppas på det, fast då kan jag hamna i ett studentrum vilken jag inte är speciellt intresserad av.

Känner tyvärr inte till några privatägda fastigheter, då jag inte bor i Kalmar eller inte ens trodde att jag skulle sätta min fot där. Jag antar att du inte vill dela med dig av dem du känner, eftersom jag endast är en okänd person på nätet? Haha.

Berga har blivit en aning bättre nu på sista tiden. Men visst hänger det även löst folk där. Se bara på Bergabranden som var 2012. Lägenheter runt om detta område är ganska enkelt att får. Men risken att hamna granne med skrikande barn, hundar, samt mycket mer är stor. Andra sidan av Berga så finns Djurängen, men dock som köplägenheter. Och motsatta hållet här så är det villaområde.

Nu har denna aktör semesterstängt. Men är en av dom största privata fastighetsägare i Kalmar -> Nilsson fastigheter.

Dom har lägenheter i centrala Kalmar och många ettor/tvåor till en bra hyra.
Citera
2014-07-22, 20:26
Medlem
Citat:
Berga har blivit en aning bättre nu på sista tiden. Men visst hänger det även löst folk där. Se bara på Bergabranden som var 2012. Lägenheter runt om detta område är ganska enkelt att får. Men risken att hamna granne med skrikande barn, hundar, samt mycket mer är stor. Andra sidan av Berga så finns Djurängen, men dock som köplägenheter. Och motsatta hållet här så är det villaområde.

Nu har denna aktör semesterstängt. Men är en av dom största privata fastighetsägare i Kalmar -> Nilsson fastigheter.

Dom har lägenheter i centrala Kalmar och många ettor/tvåor till en bra hyra.

Ska kolla in detta.

Tack för dina svar, är väldigt tacksam att du tog dig tid och skrev.
Citera
2014-07-22, 20:28
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
En annan stor aktör -> http://www.molinkalmar.se/

Hör även med dessa. Lägg annars en intresseanmälan.
Citera
2014-07-22, 20:30
Medlem
Citat:
En annan stor aktör -> http://www.molinkalmar.se/

Hör även med dessa. Lägg annars en intresseanmälan.

Dem har jag redan kontaktat, har som sagt redan ringt runt till de flesta.
Citera
2014-07-22, 22:41
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av josakar
Dem har jag redan kontaktat, har som sagt redan ringt runt till de flesta.

Har du lagt en intresseanmälan här? -> http://www.tegnanders.se/Intresseanmalan.html
Citera
2014-07-23, 07:55
Medlem
Citat:
Har du lagt en intresseanmälan här? -> http://www.tegnanders.se/Intresseanmalan.html

Jag tror jag gjort det, men gjorde det igen för särkerhetens skull. Tack för tipset. Har du fler är det bara att skriva på. Uppskattas verkligen.
Citera
2014-07-23, 07:56
Medlem
Är det någon annan som har tips så skriv ni också. Både här och PM. Vill känna att jag gör allt för att hitta en bostad. Tack på förhand!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in