2014-07-23, 08:01
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av josakar
Jag tror jag gjort det, men gjorde det igen för särkerhetens skull. Tack för tipset. Har du fler är det bara att skriva på. Uppskattas verkligen.

Ring och hör efter på Pär Sigfridsson Fastigheter AB. Han kan förvisso vara svår att nå, men ringer oftast upp om man har lämnat meddelande. Han har diverse fina fastigheter i Kalmar.
Citera
2014-07-23, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Ring och hör efter på Pär Sigfridsson Fastigheter AB. Han kan förvisso vara svår att nå, men ringer oftast upp om man har lämnat meddelande. Han har diverse fina fastigheter i Kalmar.

Det ska jag göra. Han svarade inte nu, men ska pröva senare idag igen. Tusen tack!
Mer tips uppskattas, om du har.
Citera
2014-07-23, 14:00
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Det ska jag göra. Han svarade inte nu, men ska pröva senare idag igen. Tusen tack!
Mer tips uppskattas, om du har.

Dessa 3 aktörer som nämns förutom Tegnanders är störst inom den privata fastighetsbiten. Förutom dessa så är Kalmarhem stora, men har ytterst sällan lediga lägenheter. Man får sätta upp sig på deras lista.

Var i Kalmar hade du tänkt dig att bo? Har du några favoritställe?
Citera
2014-07-23, 17:07
Medlem
Citat:
Dessa 3 aktörer som nämns förutom Tegnanders är störst inom den privata fastighetsbiten. Förutom dessa så är Kalmarhem stora, men har ytterst sällan lediga lägenheter. Man får sätta upp sig på deras lista.

Var i Kalmar hade du tänkt dig att bo? Har du några favoritställe?

Jag har satt upp mig på deras lista, men där kommer jag aldrig få något. Över två års väntetid.
Har nog bara varit i Kalmar en gång innan så har ingen koll på vilka ställen jag skulle vilja bo i. Men det skulle vara bra om det var centralt och nära till stationen.

Ringde Per igen föresten, han svarade inte då heller. Skrev ett sms, svara han inte får jag ringa honom i morgon igen.

Citera
2014-07-23, 17:29
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Jag har satt upp mig på deras lista, men där kommer jag aldrig få något. Över två års väntetid.
Har nog bara varit i Kalmar en gång innan så har ingen koll på vilka ställen jag skulle vilja bo i. Men det skulle vara bra om det var centralt och nära till stationen.

Ringde Per igen föresten, han svarade inte då heller. Skrev ett sms, svara han inte får jag ringa honom i morgon igen.

Mja, han kan vara svår att nå. Men att får ett boende i centrala stan med utan kontakter kan bli svårt. Köpa en bostadsrätt är inte på tapeten?
Citera
2014-07-23, 17:57
Medlem
Citat:
Mja, han kan vara svår att nå. Men att får ett boende i centrala stan med utan kontakter kan bli svårt. Köpa en bostadsrätt är inte på tapeten?

Jo jag förstår det, men då får jag ta något som ligger på vägen mot hultsfred. För jag kan ju inte pendla till kalmar och sedan till hultsfred.

Nej, inte köpa. Jag har en del pengar sparade, men inget jag vill lägga på det.
Citera
2014-07-23, 18:16
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Jo jag förstår det, men då får jag ta något som ligger på vägen mot hultsfred. För jag kan ju inte pendla till kalmar och sedan till hultsfred.

Nej, inte köpa. Jag har en del pengar sparade, men inget jag vill lägga på det.

Ett alternativ och du har Oskarshamn som stad. Kanske en aning smådyster stad, men trots allt en hamnstad och möjligheter till vattnet finns nära till hands.
Citera
2014-07-25, 18:11
Medlem
Citat:
Ett alternativ och du har Oskarshamn som stad. Kanske en aning smådyster stad, men trots allt en hamnstad och möjligheter till vattnet finns nära till hands.

Jag fick lägenhet i norrliden.... det är inte så bra det området va? Det blir drygt med pendel i början, Tar typ 2 timmar att åka till Hultsfred. Kul att jag fick lägenhet, mindre kul att det blev på det stället.
Citera
2014-07-25, 20:14
Medlem
Fiskfjolls avatar
Citat:
Jag fick lägenhet i norrliden.... det är inte så bra det området va? Det blir drygt med pendel i början, Tar typ 2 timmar att åka till Hultsfred. Kul att jag fick lägenhet, mindre kul att det blev på det stället.

Nej det är ingen höjdar del direkt
Citera
2014-07-25, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfjoll
Nej det är ingen höjdar del direkt
Misstänkte detta, hoppas jag hittar någon annan... :/
Citera
2014-07-26, 13:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:

Vilken gata i Norrliden?
Citera
2014-07-26, 19:00
Medlem
Citat:
Vilken gata i Norrliden?
Två bröders väg, den är inte alls bra eller? Men vad är det egentligen som händer där? Känns som folk är lite överdrivna. Hör aldrig att det hände något speciellt i kalmar överhuvudtaget på nyheterna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in